Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Julliët

• Lid sinds 05 juni 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 10 maart 2013
  • 22:32

Ik heb de Alcatel OT-991D. Ik wil binnenkort eens een poging doen om hem te rooten. Voor ik dat ga doen wil ik eerst een backup maken via de Android Manager. Helaas is het mij nog nooit gelukt om hiermee een verbinding tussen mijn PC en telefoon tot stand te brengen. Er wordt geen driver gevonden.

Dit probleem was vorig jaar ook al zo, destijds heb ik veel contact met Alcatel gehad via telefoon en mail. Ik kreeg toen allerlei drivers toegestuurd, maar niks werkte. Hij wordt gewoon niet geïnstalleerd op de een of andere manier.

Tot nu toe liet ik het daar dan maar bij. Foto's kan ik wel opslaan als ik mijn toestel koppel. Contacten heb ik inmiddels online opgeslagen via TrustGo Security.

Deze week software-update gedaan en de nieuwe Android Manager geïnstalleerd in de hoop dat het nu zou lukken, maar helaas…

Ik heb het hele internet al afgespeurd naar een oplossing of identiek probleem, maar heb niets kunnen vinden.

Als ik niet van plan was geweest hem te rooten zou het me niet zoveel uitmaken. Maar ik weet niet of het tijdens het rooten noodzakelijk is of die driver wel geïnstalleerd is. Dan kom ik misschien tijdens het proces in de problemen.
Geen idee hoor, heb nog nooit een root gedaan, dat wordt sowieso al een hele onderneming voor mij :-)

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen dat de benodigde driver niet wordt geïnstalleerd?

Mijn PC draait op Windows XP Home, SP4.

Alvast bedankt voor een evt. reactie.

Bewerkt (21 mei 2013 13:57)

Julliët

• Lid sinds 05 juni 2012
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 10 juli 2014
  • 14:19

Helaas is mijn probleem nog steeds niet opgelost. Al tig keer geprobeerd, maar er wordt maar geen driver geïnstalleerd. Hierdoor kan ik de telefoon ook niet rooten, lijkt me.
Maar dit is echt wel nodig, ik kan geen apps installeren omdat het geheugen van de telefoon vol is. En dat hoofdzakelijk met allerlei rommel die ik nooit gebruik… Verder ben ik nog steeds zeer tevreden met deze telefoon, dus een nieuwe aanschaffen vind ik niet nodig, heb ik ook geen geld voor trouwens :-)

Is er misschien iemand met ervaring die mijn telefoon zou kunnen rooten? Het gaat dus om de Alcatel OT-991D.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.