Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

BeeBugger

• Lid sinds 09 oktober 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 9 oktober 2014
  • 18:54

Ik wil mijn Alcatel 5035D X'Pop (Android 4.1.1) naar fabrieksinstelingen terugzetten, omdat ik constant foutmeldingen krijg. Dit is me op geen enkele manier gelukt:
- Via het Instellingen-gedeelte binnen Android.
- Aan/uit-knop + volume-omhoog > “Wipe data/factory reset”.
- Aan/uit-knop + volume-omlaag > “Clear eMMC”.
- Alcatel ONE TOUCH Upgrade S 2.8.0.
- Custom ROM flashen d.m.v. “update.zip” bestand op microSD.
- Custom ROM flashen met SP Flash Tool.

In alle gevallen start de telefoon simpelweg opnieuw op alsof er niets veranderd is. Wat gaat er fout…?

Bewerkt (12 oktober 2014 12:05) | Aanvulling eMMC

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 12 oktober 2014
  • 11:27

power & volume down /clear eMMC dan.

Bewerkt (12 oktober 2014 11:28)

BeeBugger

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2014
  • 12:03

gizmobinky
power & volume down /clear eMMC dan.

Dat had ik ondertussen ook al geprobeerd, maar ook via deze weg lukt het niet. Het factory-testen an sich verloopt overigens zonder problemen, dus het issue lijkt in ieder geval software-matig te zijn.

Is er een manier waarmee ik de eMMC volledig kan formatteren vanaf de computer, zodat ik er vervolgens weer een ROM op kan zetten met SP Flash Tool of iets vergelijkbaars?

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 12 oktober 2014
  • 12:34

ik heb totaal geen kaas gegeten van een Alcatel maar is je telefoon geroot of staat er niet standaard {custom} recovery erop misshien is dat je probleem wel dat je geen factory reset kunt doorvoeren.

BeeBugger

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 12 oktober 2014
  • 14:48

gizmobinky
ik heb totaal geen kaas gegeten van een Alcatel maar is je telefoon geroot of staat er niet standaard {custom} recovery erop misshien is dat je probleem wel dat je geen factory reset kunt doorvoeren.
Een aantal maanden geleden lukte het me wel om het toestel naar fabrieksinstellingen te herstellen. Daarna heb ik het toestel geroot met Vroot.

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 12 oktober 2014
  • 18:47

probeer eerst te unrooten met het zelfde programma {Vroot} en kijk of je nu wel een reset kunt doorvoeren.

er wordt geen custom recovery geflashed {heb het Vroot tooltje even geprobeerd} dus dat is het probleem niet.

iig blijven er geen bestanden op staan bij het root program {unrooten} behalve je krijgt er een appje bij in het chinees haal die er ook even af.

is een leuk programma je krijgt alleen een hoop troep op je computer waar je niet echt op zit te wachten.

Bewerkt (12 oktober 2014 19:24)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.