Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

elien

• Lid sinds 29 oktober 2015
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 29 oktober 2015
  • 13:50

Hallo,
Hopelijk kan iemand mij helpen bij het volgende probleem.
In mijn Alcatel one touch star zit een sd-kaart die vrijwel helemaal leeg is, genoeg ruimte dus. Toch krijg ik steeds de melding "Verplaatsen van toepassing is mislukt. Er is niet voldoende opslag over" wanneer ik een app er naar probeer te verplaatsen.
Ik heb mijn gsm net voor de tweede keer naar fabrieksinstellingen teruggezet maar het mag niet baten.
Hoe kan dit en wat kan ik er aan doen?
Bedankt Elien

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 29 oktober 2015
  • 14:49

Is al veelvuldig hier voor bij gekomen, apps kunnen niet verplaatst worden of draaien op een externe sd kaart sinds kikat.

Is je Interne geheugen vol dan kun je alleen nog maar ruimte vrij maken door niet gebruikte apps te verwijderden.

Eerder kon dat nog met een appje zoals [url=zoals app2sd nu werkt dat niet meer.

Zie ook hier een artikelen op Androidworld.

elien

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 29 oktober 2015
  • 18:11

Bedankt voor je reactie en de link!

Begrijp ik het goed dat binnenkort Android M uitkomt en het dan wel weer mogelijk is om apps op de SD te zetten? En kan ik Android M gewoon zelf op mn gsm installeren?

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 29 oktober 2015
  • 18:47

nee helaas apps op een micro sd kaart laten draaien lukt ook niet met een toestel draaiend op android m.

en of er voor jou toestel een update komt voor android m ik denk het haast niet je toestel is ook al aardig oud (2013) je zou kunnen rooten en een custom rom laten draaien als die er is voor jou toestel dan houdt je misschien iets meer geheugen over voor apps, maar dit alles is niet wegelegt voor de gemiddelde gebruiker, er kan veel verkeert gaan en dat je op het laatst met een gebricked toestel zit.

als je even hier klikt kom je bij de specificaties van jou telefoon, als je dan kijkt bij memory/internal heeft jou toestel 4gb aan intern geheugen waarvan jij er 2,4 gb van kunt gebruiken en dat is waarop jou apps op staan en dat is niet veel gezien apps steeds groter worden.

mocht je ooit een andere android telefoon kopen let dan op hoeveel geheugen het toestel tot zijn beschikking heeft, en over het algemeen hoe goedkoper de telefoon hoe minder geheugen om apps te installeren.

Bewerkt (29 oktober 2015 19:10)

Sander

• Lid sinds 23 september 2009
  • Berichten 424
  • Reputatie 30
  • Admin Admin
  • 29 oktober 2015
  • 22:13

Dat moet met Android 6.0 toch wel weer mogelijk worden. Je kunt er dan voor kiezen om de SD-kaart onderdeel te maken van het vaste geheugen en er dan ook apps op opslaan.

Maar inderdaad is het altijd maar de vraag of je een update krijgt.

Verwijderd_Account_47307

• Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 29 oktober 2015
  • 23:05

Dat moet met Android 6.0 toch wel weer mogelijk worden. Je kunt er dan voor kiezen om de SD-kaart onderdeel te maken van het vaste geheugen en er dan ook apps op opslaan. Maar inderdaad is het altijd maar de vraag of je een update krijgt.
Sorry sander je hebt helemaal gelijk ik had het verkeerd gelezen ik dacht dat het alleen om de app data ging maar zoals ik nu lees kun je hem ook gebruiken als intern geheugen.

elien

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 29 oktober 2015
  • 23:24

Oh super, bedankt Sander en gizmobinky
Ik red me wel even met weinig ruimte. Ga afwachten om te kijken of ik later mn sd weer kan gebruiken. Vind het zonde om al weer een nieuwe gsm aan te schaffen. Ik had tot de afgelopen tijd wel meer problemen met mn gsm.. hij speelde vanuit het niets -in standby- oude telefoongesprekken af, heel freaky.. (gehacked?!) maar dat lijkt opgelost na de laatste reset.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.