Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

burgkop

• Lid sinds 19 mei 2012
  • Berichten 81
  • Reputatie 0
  • 7 augustus 2016
  • 22:04

Ik ben alweer uuuuren zoet geweest in een poging om deze telefoon weer aan te melden bij Google.
Om weer op internet te kunnen, bij de apps te komen en ook weer te bellen.

Ik had een poosje terug een factory reset gedaan.
Opnieuw aanmelden bij Google lukt niet, wat ik ook probeer, steeds de melding: Goole is gestopt.
Dan gaat ie terug naar het startscherm met de taalkeus.
Ik kan dus niets.
Als ik dan doorklik naar de aanmeld schermen, dan is het aanmelden met internet wel gelukt, email aanmelden bij Google lijkt ook goed.
Daarna Aankopen inschakelen sla ik over, ik koop niets.
Back-up maken en terugzette laat ik aangevinkt staan (maakt ook niet uit als je ze uit vinkt) daarna krijg je de melding: Instelwizzard is gestopt.
Dan kun je alleen afsluiten en ga je weer terug naar het eerste scherm met de taalkeuzes.

Iets anders kan ik niet.
Ik kan nog wel met de uit knop de telefoon uitzetten, maar als je hem weer aan zet kom je weer bij het taalkeuze menu en begint alles weer opnieuw.

Ik heb diverse bestaande email accounts geprobeerd, maar allemaal met bovenstaand resultaat.

Ik kan wel de volume + knop gelijk indrukken met de aan/uit knop en vasthouden tot de 2e trilling is geweest, dan loslaten, krijg je het Android raketje.
Gewoon laten gaan, kom je ook weer terug bij taalkeuze menu.

Soms moet je dat zo doen, want niet altijd is het aanmeldscherm onderweg niet aanklikbaar.

Iemand die dit herkent? Het is knap lastig, voorheen nooit problemen met aanmelden, zo vaak gedaan na Factory Reset.

De Android die er in zit kan ik nu niet bekijken, dacht 4.5 bij Alcatel zijn ze niet zo van de updates.

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20
  • 9 augustus 2016
  • 10:31

Ik meen laatst ook zoiets gehad te hebben. Toen heb ik iets te snel de telefoon weer in gebruik genomen na het flashen/resetten.

Reset nog een keer en leg je telefoon voor een half uur of zo weg. Geef hem de tijd alles goed te zetten.

Anders zoeken naar een Custom ROM, kijk hier: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=35497617&postcount;=144

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

burgkop

• Lid sinds 19 mei 2012
  • Berichten 81
  • Reputatie 0
  • 9 augustus 2016
  • 22:36

Bedankt voor bericht.

Het wachten heb ik al enkele keren een halve dag laten duren.

Resetten gaat vreemd genoeg raar, krijg geen menu.
Het enige wat werkt is toestel uit Volume + indrukken en dan aan/uit vasthouden tot het voelen van de 2e trilling.
Dan gaat hij resetten. Android poppetje.

Gebruik ik hetzelfde met de - volume dan krijg je een liggend android poppetje met uitroepteken.

Ik wil best proberen om android er opnieuw op te krijgen, maar nog nooit gedaan.
Dus ik weet niet wat en hoe.
Verwijzing naar de link is allemaal engels, niet zo mijn ding ben een ouder nederlander.
Is er geen stap voor stap instructie voor, die ik makkelijk kan volgen?

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20
  • 10 augustus 2016
  • 07:04

Goed, stap voor stap dus.

Als je het toestel aanzet en je wacht, kom je dan uiteindelijk op een soort van buroblad ?
(na de beveiliging dan he)

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 10 augustus 2016
  • 09:38

ben je ook al eens wezen kijken op de site van alcatel hoe je de firmware erop nieuw op kunt zetten of dat daar het een en ander te vinden is om jou telefoon weer werkend te krijgen.

klik hier om naar de site van alcatel te gaan, type het type nummer in van je smartphone of zoek op de pagina naar firmware of support.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.