Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Jaap_Marchal

• Lid sinds 14 november 2012
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 21 december 2012
  • 09:52

Ik heb een Wolfgang AT-AS45SE van de Aldi met dual sim card gekocht. In simcardslot 1 heb ik een Hi prepaycard, werkt prima (dure gesprekskosten, overigens). Kan daar ook mee internetten, maar da's ook best duur: € 3,50 voor 50 MB, en dat móét binnen een week opgemaakt worden. Ik maak het meeste gebruik van Wifi, dus ben ik op zoek naar een ècht prepay internetcard om af en toe te internetten buiten wifibereik. Albert Heijn heeft zoiets: slimonly (zie ook AH Mobiel slim only - Het prijsvoordeel van een abonnement, de controle van prepaid - Albert Heijn). Omdat ik niet zeker was, heb ik AH eerst gemaild met de volgende vraag:

Ik heb een aantal weken terug bij de ALDI een simlockvrije GSM met dual simcard gekocht. Ik had al een Prepaid simcard van Hi (KPN), nummer 06-20******. Kan ik nu een “Slim Only Internet 250” voor € 9,99 kopen bij Albert Heijn, en dan die simcard als tweede card gebruiken voor internet?

Daarop kwam (via wat omwegen) het volgende antwoord:

Het is mogelijk om een tweede simkaart van AH Mobiel te gebruiken voor mobiel internet. Er kan echter maar 1 simkaart tegelijkertijd actief zijn. Dit houdt in dat, als u gebruik maakt van internet via de AH Mobiel simkaart, dat u geen gesprekken binnen kunt ontvangen via uw andere simkaart.

Betekent dit nu dat ik, als ik bijvoorbeeld navigatie via Google maps zou gebruiken in de auto met data van bijvoorbeeld simcard 2, ik niet gebeld kan worden op simcard 1? Ik dacht juist dat een belangrijke feature van dual sim het gebruik van 2 cards was? Beide simcards zouden toch actief moeten zijn?

Zoals jullie waarschijnlijk al begrijpen, ben ik een nitwit op dit gebied, dus kom maar op met die antwoorden, misschien kan ik er wat mee!

Bewerkt (24 april 2013 16:03)

klwinkel

• Lid sinds 23 oktober 2010
  • Berichten 951
  • Reputatie 0
  • 21 december 2012
  • 10:09

Kijk eens op de hollandsnieuwe website,dat is ook een soort van prepaid eigenlijk. Voor 14 euro 275 min/SMS/MB + 500mb voor data. Kan niet buiten de bundel. Als het maandbedrag op is stopt het. Je kan wel bijkopen per maand voor hetzelfde tarief.
Dan heb je maar 1 simkaart meer nodig.

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 21 december 2012
  • 10:17

Telefoon nummer uit post verwijderd ivm privacy

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

SRNA513006

• Lid sinds 24 juli 2011
  • Berichten 704
  • Reputatie 0
  • 21 december 2012
  • 12:30

Jaap Marchal;367659
Betekent dit nu dat ik, als ik bijvoorbeeld navigatie via Google maps zou gebruiken in de auto met data van bijvoorbeeld simcard 2, ik niet gebeld kan worden op simcard 1?
Correct want tot deze verbazingwekkende ontdekking kwam ik ook pas geleden in Spanje toen ik iemand met een Wolfgang GSM wilde helpen om naast zijn normale voor de telefoongesprekken bedoelde SIM kaart een 2e prepaid Internet SIM kaart gelijktijdig te gebruiken.
Dit functioneerde dus niet, het is bij dit toestel het één of het andere.
Nu weet ik ook niet of het bij andere DUAL SIM toestellen wel mogelijk is om beide SIM kaarten tegelijkertijd te gebruiken maar bij de Wolfgang functioneert het in elk geval niet.

Samsung Galaxy S7

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 21 december 2012
  • 12:48

Topic verplaatst naar specifieke toestel gedeelte op dit forum. Dit hangt van het toestel af.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.