Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

bert113

• Lid sinds 28 oktober 2012
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2013
  • 10:20

Om extra kosten te voorkomen kun je bij 1) systeeminstellingen 2) SIM-beheer 3) Roaming 4) Gegevensroaming 5) NL Telfort ervoor kiezen om de roaming aan/uit te zetten.

Als je dan in het hoofdscherm / naar beneden vegen de “Geg. verb.” aan zet, komt er geen dat meer in/uit.

Roaming aan/uit is toch alleen om in het buitenland het verbinden met andere providers te voorkomen?
Als ik in Nederland roaming uit zet (en dus gegevens verbinding AAN), komt er geen data meer in/uit.

Ter vergelijk: bij Samsung Galaxy S2 kan ik roaming uit zetten, gegevens verbinding aan en in Nederland krijg ik over de telefoonlijn gewoon mijn data binnen.

Doe ik iets verkeerd?
Gaarne hulp.
Dank, m.vr.gr. Bert

Bewerkt (24 april 2013 16:11)

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 21 januari 2013
  • 10:36

omdat telfort gebruik maakt van de netwerkpalen van een der grote providers (t-mobile, vodafone, kpn, weet niet uit mijn hoofd welke) zit je eigenlijk op een geleend netwerk. Daarom dien je bij sommige toestellen ‘roaming’ inderdaad aan te zetten wanneer je internet wilt ontvangen.

Je moet dan inderdaad wel oppassen als je in het buitenland bent.

bert113

• Lid sinds 28 oktober 2012
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 21 januari 2013
  • 12:59

Hartelijk dank voor uw antwoord, maar……..

Waarom gaat het bij de Samsung S2 dan wel goed (“pakketgegevens gebruiken”: AAN en “Roaming”: UIT).

Ik woon dichtbij de Belgische grens, waardoor er automatisch wel eens wordt overgeschakeld naar een Belgische provider. Dit kan ik ook niet uitzetten, want KPN is ook niet altijd goed in bereik dus moet ik keuze provider op “automatisch” laten staan.

Vervelend dit…..

In afwachting, m.vr.gr.

pkniezing

• Lid sinds 20 juli 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 18 september 2014
  • 17:56

Wanneer ik met mijn Wolfgang Smartphone AT-AS45IPS met de app Ringcredible bel naar een mobiele of vaste telefoon,horen deze personen hun antwoorden dubbel, dus met een echo.
Weet iemand een oplossing?

P.K.Niezing.

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 19 september 2014
  • 15:45

pkniezing, jouw vraag heeft niets te maken met de discussie waar je deze in stelt. Maak aub een nieuwe topic aan in het Android Applicaties forum.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.