Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Fabian

• Lid sinds 03 juli 2010
  • Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2011
  • 19:24

Ik zie in deze forum diverse berichten over lagfixen en custom roms staan.
Ik heb zelf een SGS unrooted met Froyo 2.2 erop.
Wanneer heb je een lagfix of custom rom nodig en wat zijn de verschilen tussen deze twee?

Bewerkt (11 januari 2011 19:24)

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2011
  • 19:29

Fabian;80197
Ik zie in deze forum diverse berichten over lagfixen en custom roms staan.
Ik heb zelf een SGS unrooted met Froyo 2.2 erop.
Wanneer heb je een lagfix of custom rom nodig en wat zijn de verschilen tussen deze twee?

Een lagfaix heb je nodig als je vindt dat jouw toestel langzaam is/wordt, een tijdje zwarte schermen geeft als je iets opstart of afsluit.

Het verschil tussen de rom en een lagfix is dat de rom is de software waar je telefoon op draait…de lagfix is een methode om die software te versnellen.

Je hebt nu froyo 2.2 Dat is dus de rom /cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (11 januari 2011 19:29)

Samsung Galaxy S8+

Fabian

• Lid sinds 03 juli 2010
  • Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2011
  • 20:57

Zwarte schermen komen mij inderdaad bekend voor. Ook heb ik regelmatig dat de batterij na een poos begint te trillen en er een melding van geforceerd afsluiten komt. Verder vind ik de Market erg traag sinds de laatste update (al weet ik niet of dit door de rom komt).
Ik zie dat de LitePro rom erg gewild is. Ondersteund deze ook Vodafone NL?
Als laatste een vraagje over updates van roms en lagfixes: hoe gaat dat als je een andere rom hebt geïnstallerd, niet meer met Kies neem ik aan?

Bewerkt (11 januari 2011 20:57)

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 11 januari 2011
  • 23:03

Fabian;80270
Zwarte schermen komen mij inderdaad bekend voor. Ook heb ik regelmatig dat de batterij na een poos begint te trillen en er een melding van geforceerd afsluiten komt. Verder vind ik de Market erg traag sinds de laatste update (al weet ik niet of dit door de rom komt).
Ik zie dat de LitePro rom erg gewild is. Ondersteund deze ook Vodafone NL?
Als laatste een vraagje over updates van roms en lagfixes: hoe gaat dat als je een andere rom hebt geïnstallerd, niet meer met Kies neem ik aan?

De problemen die je hier meldt zijn volgens mij ook wel de problemen die iedere sgs gebruiker na verloop van tijd zal gaan merken/krijgen.
Soms dan komt een probleem door een applicatie die je geinstalleerd hebt/had maar omdat het probleem zelf niet direkt hoeft op te treden kom je er pas later achter.
En dan is vaak al niet meer te achterhalen welke app er nou problemen gaf.
De originele froyo 2.2 is idd niet de snelste rom die samsung heeft uitgebracht.
Dat hebben ze met hun laatste 2.2.1 release wel aardig goedgemaakt moet ik zeggen.
Maar…toen samsung officieel met de 2.2.1 kwam zaten wij al een poosje op diezelfde 2.2.1 maar dan custom…oftewel niet via Samsung.
Dus een ander voordeel van custom roms is dat je veel sneller updates krijgt.

Het maakt niet uit welke provider je hebt voor een custom rom. Dus vodafone, hi, kpn…het maakt niet uit. Provider en rom staan los van elkaar.

Als je een custom rom installeerd dan kun je niet direkt weer van Kies updaten.
Het is op zich wel mogelijk alleen weet je nooit hoe samsung de update op je toestel zet en aangezien er geen originele samsung rom meer opstaat moet je je afvragen of een dergelijke update dan wel goed gaat.
Maar …eigenlijk is updaten via Kies helemaal niet zo belangrijk. Als je besluit om custom te gaan dan zit je vaak al veel langer op de nieuwe releases nog voordat samsung ze vrijgeeft. Dus eer dat samsung dan officieel via Kies een update aanbiedt, heb jij diezelfde update vaak al weken van tevoren op je toestel staan.

Maar….voordat je eigenlijk verder denkt over custom roms enzo…even de belangrijkste vraag die ik kan stellen /cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />
Heeft jouw toestel een werkende 3 button combi om je toestel in download mode en recovery mode te krijgen ?
Zonder een werkende 3bc is het eerst raadzaam dat te fixen.
gewoon stap voor stap denken /cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (11 januari 2011 23:03)

Samsung Galaxy S8+

Fabian

• Lid sinds 03 juli 2010
  • Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2011
  • 08:41

Ik heb gelezen dat dit een combo is van de volumeknop, de home-toets en de aan/uit-toets.
Om dit te testen moet ik deze combo dan indrukken? Zo ja, hoe kan ik deze modus (download danwel recovery) dan weer verlaten?

Bewerkt (12 januari 2011 08:41)

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2011
  • 08:45

Recovery kan je verlaten door in recovery “reboot system” te kiezen
en de download mode kun je verlaten door de powerknop lang in te drukken totdat deze uitgaat.

Download mode aktiveren:
volume down + home + power
Recovery mode activeren:
volume up + home + power

Bewerkt (12 januari 2011 08:45)

Samsung Galaxy S8+

Fabian

• Lid sinds 03 juli 2010
  • Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 16:15

De 3 button combi werkt!
Als ik het goed begrijp moet je hiermee de custom rom installeren en kun je de custom rom ook mee updaten?
Zo ja, dan ga ik één dezer dagen een poging wagen om de Lite'ning rom erop te zetten.

Bewerkt (13 januari 2011 16:15)

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 17:06

Fabian;81142
De 3 button combi werkt!
Als ik het goed begrijp moet je hiermee de custom rom installeren en kun je de custom rom ook mee updaten?
Zo ja, dan ga ik één dezer dagen een poging wagen om de Lite'ning rom erop te zetten.

De download mode gebruik je om 1x je toestel voor te bereiden (custom recovery) zodat je voldoende rechten hebt om een custom rom erop te zetten.
Daarna werk je eigenlijk alleen nog maar vanuit je custom recovery en gebruik je de download mode alleen bij problemen.

Bewerkt (13 januari 2011 17:06)

Samsung Galaxy S8+

galaxyjet

• Lid sinds 16 augustus 2010
  • Berichten 3184
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 21:55

"Maar…toen samsung officieel met de 2.2.1 kwam zaten wij al een poosje op diezelfde 2.2.1 maar dan custom…oftewel niet via Samsung.
Dus een ander voordeel van custom roms is dat je veel sneller updates krijgt
"

Ik neem aan dat je hier de UK-versie bedoelt? In NL id ie toch officieel nog niet uit, of heb ik iets gemist?

Bewerkt (13 januari 2011 21:55)

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2011
  • 22:25

de versies zijn voor alle landen gelijk GJ
alleen de landcode verschilt.
en die is weer aan te passen ofcourse

Bewerkt (13 januari 2011 22:25)

Samsung Galaxy S8+

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.