Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

metal-ace

• Lid sinds 06 maart 2010
  • Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 08:57

Vaak vraag ik me af als ik al die berichten lees over nieuwe telefoons en al die verschillende processoren die erin zitten, welke is nou de beste?

Bijna iedereen kijkt bij het lezen van een artikel over een nieuwe telefoon wel naar wat voor processor hierin zit en wat de snelheid ervan is. Hoe weet ik welke de beste is?

Ik heb het geprobeerd uit te zoeken op internet, maar werd hier niet echt wijzer van!

Dus mijn vraag aan jullie is:
'Wat is de beste processor voor in een telefoon? en Waarom?'

EN

Is er iemand die uit kan leggen wat het verschil is?!

Alvast bedankt!

Robert

Bewerkt (14 januari 2011 08:57)

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1172
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 09:24

De afgelopen weken zijn er natuurlijk heel wat Nvidea Tegra 2 toestellen gepresenteerd. Dit is Dual Core. Er zijn er gepresenteerd van 2 x 1Ghz. Het is natuurlijk eerst zien en dan geloven maar, omdat de Tegra 2 toestelle werk verdelen over beide cpu's zou je batterij sparen en minder power van elke cpu apart vragen.

Een app die 1Ghz vraagt van je CPU verspreid hij in dit geval over 2 CPU's. 2x 500Mhz van elk. Hierdoor gebruik je minder snel je max. Op dit moment denk ik dus dat de Nvidea Tegra 2 het meeste aan kan. Maar, omdat ik ze zelf nog niet in handen heb gehad zeg ik het nog niet met overtuiging. Maar in Theorie in ieder geval wel.

Bewerkt (14 januari 2011 09:24)

metal-ace

• Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 09:28

Ja oke, dat was me bekend.
Ik heb het meer over Snapdragon, Hummingbird en weet ik veel wat je allemaal hebt.
welke is beter? wat is het verschil?
1 Ghz is 1 Ghz, toch?

Bewerkt (14 januari 2011 09:28)

Kobe

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 315
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 10:11

Er zijn bij mijn weten verschillende mogelijkheden om een processor te bouwen (lkijk naar AMD en Intel) en daar zit dan ook een verschil in. Dit al als begin voor je vergelijking

Bewerkt (14 januari 2011 10:11)

metal-ace

• Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 11:13

ja dat begreep ik nog wel, anders zou je OF alleen Intel OF alleen AMD hebben.
Maar ik vraag me af: welke is de beste en waarom? en wat zijn de verschillen?
Waarom zou ik voor een Snapdragon gaan of waarom zou ik voor een Hummingbird gaan?

Bewerkt (14 januari 2011 11:13)

Kobe

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 315
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 11:27

Dan kan misschien volgende zoekopdracht je nog wel een beetje helpen als je die nog niet gedaan hebt. snapdragon vs hummingbird - Google zoeken

Langs de andere kant denk ik dat je qua processor zo niet echt moet kijken welk type/merk het is zolang ze dezelfde snelheid hebben maar als je iets grafisch sterk wil, moet je naar de gpu's kijken in de phones.

Bewerkt (14 januari 2011 11:27)

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1172
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2011
  • 12:57

Snapdragon versus Hummingbird

Deze verteld wel goed wat het verschil tussen snapdragon en hummingbird is. Maar als het van dezelfde fabrikant is en het is beide 1Ghz dan mag je er vanuit gaan dat de laatste toch wel het beste is.

Bewerkt (14 januari 2011 12:57)

boonet

• Lid sinds 07 augustus 2009
  • Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 15 januari 2011
  • 15:07

Het hangt niet echt alleen af van de snelheid van de core, zoals dat bv één core van de intel i7 op pakweg 2.66 ghz normaal gezien wel sneller is dan die van de pIV van 4ghz … BV de processor die er in de desire Z zit, draait op 800mhz, is btw een qualcomm snapdragon van de 2de generatie, maar toch gaat deze ‘pakken’ sneller dan die van pakweg de nexus one die op 1ghz werkt. Dit komt omdat deze van de tweede generatie zijn, wel zijn ze allebei van de ARM cortex A8 architectuur.

De Hummingbird behoord ook nog tot de ARM cortex A8 architectuur. De nvidia tesla 2 cpu heeft, afgezien van het feit dat hij 2 processorkernen heeft, ook reeds de ARM cortex A9 architectuur, die natuurlijk geëvolueerd is uit de A8, en dus daadwerkelijk sneller is.

veel woorden om weinig uit te leggen maar ik zag geen andere manier

EDIT: ik lees net dat de qualcomm snapdragon niet echt het referentie ontwerp van de ARM cortex A8 volgen, maar het lijkt er wel op, laten we dat zeggen

Bewerkt (15 januari 2011 15:07)

metal-ace

• Berichten 102
  • Reputatie 0
  • 17 januari 2011
  • 15:35

Erg bedankt allemaal! Langzamer hand begin ik het te begrijpen.
Handig voor volgende telefoon keuze!

Tnx @ all

Bewerkt (17 januari 2011 15:35)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren