Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Riverland

• Lid sinds 08 september 2009
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 17 september 2009
  • 10:56

Ik heb een backup gemaakt met MyBackup voordat ik de update draaide.
Toen ik alles terugzette miste ik 2 applicaties, waren veel instellingen in mijn telefoon weg, waren de schermen door elkaar gegooid, waren kalender gegevens weg.
Gelukkig kun je een eenmaal betaalde applicatie kosteloos herdownloaden maar het koste me toch bijna 2 uur om de telefoon weer te krijgen zoals die was.

Mijn eerste vraag: Hoe kan ik een volledige wipe en herinstallatie doen die wel alle gegevens meeneemt?

Mijn tweede vraag: Wat zijn de ervaringen met andere backup programma's en kun je niet ook heel goed backuppen met sommige fiemanagers?

Bewerkt (22 april 2013 12:12)

Schanulleke

• Lid sinds 12 september 2009
  • Berichten 13
  • Reputatie 0
  • 21 september 2009
  • 21:22

Ik wil hier wel graag even meelezen. Ik had dezelfde ervaring met Mybackup en heb na verschillende foutmeldingen gekozen om zonder apps backup verder te gaan. Op zich ook wel aangenaam om de telefoon opnieuw in te richten nu ik eenmaal wat meer ervaring heb…

Rhos

• Lid sinds 07 februari 2009
  • Berichten 578
  • Reputatie 0
  • 21 september 2009
  • 21:46

een nandroid backup en de backup voor root users werkt prima.

railrunner

• Lid sinds 20 april 2010
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 25 september 2010
  • 18:14

Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag: “Hoe maak ik een volledige backup van de telefoon”. Ik heb nog geen apps zoals MyBackup gebruikt en als ik bovenstaande lees, is dit ook geen volledige backup.

Wat ik graag zou willen is een backup van mijn complete telefoon geheugen met daarin minimaal de geinstalleerde apps en mijn persoonlijke desktop / scene.

Er zat altijd via ‘Menu’ -> ‘Privacy’ een mogelijkheid om automatische backup aan te zetten. Deze kan ik niet meer vinden.

Bewerkt (25 september 2010 18:14)

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 25 september 2010
  • 18:25

Een volledige backup maken is alleen mogenlijk als je een telefoon hebt die geroot is. Om de simpele reden dat veel applicaties, waaronder systeemapplicaties niet zonder die root-rechten gebackupped kunnen worden.
Backupapplicaties zoals “mybackup” maken veelal alleen backups van de apk bestanden (die zonder root mogenlijk zijn om te backuppen) maar maken geen backup van systeeminstellingen, data, schermen en layouts.

Dus je kunt alleen een volledige backup maken als je telefoon geroot is.
Goede applicaties hiervoor zijn dan
- nandbackup, als deze toevallig in je recovery aanwezig is. Deze backupped alles, dus ook schermen, layouts, berihcten, data, sms, complete rom en bootimage…noem maar op.
- Titaniumbackup. Deze applicatie kan zeer goede backups maken van je applicaties MET de daarbij behorende data. Dus bij het terugzetten naderhand van een app heb je ook direkt alle data weer teruggezet die bij die applicatie hoort. Verder heeft het uitstekende middelen voor het bijhouden van je backups.
Als je toestel geroot is maakt titanium ook backups van al je systeem applicaties. De gratis versie is al heel goed bruikbaar. Met de betaalde versie kun je nog een paar dingetjes meer zoals meerdere backups maken ipv 1, of een backup weer terugzetten waar het vandaan kwam (intern of sdcard).

Bewerkt (25 september 2010 18:25)

Samsung Galaxy S8+

Beyond_Life

• Lid sinds 05 augustus 2010
  • Berichten 87
  • Reputatie 0
  • 29 september 2010
  • 10:46

Ik gebruik Sprite Backup en dat werkt perfect. Vooral door de mogelijkheid automatisch backups naar Dropbox te syncen. Elke nacht om 3 uur word er automatisch een backup gemaakt.
Daarnaast heb ik LookOut draaien en die maakt ook automatisch backups. Door na een wipe beide backups terug te zetten heb ik m'n toestel weer netjes en compleet.

Bewerkt (29 september 2010 10:46)

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 29 september 2010
  • 11:09

Beyond_Life;43295
Ik gebruik Sprite Backup en dat werkt perfect. Vooral door de mogelijkheid automatisch backups naar Dropbox te syncen. Elke nacht om 3 uur word er automatisch een backup gemaakt.
Daarnaast heb ik LookOut draaien en die maakt ook automatisch backups. Door na een wipe beide backups terug te zetten heb ik m'n toestel weer netjes en compleet.

Zeg er wel even bij dat jouw toestel geroot is en je dus een volledige systeembackup kunt maken. Voor niet geroote toestellen is dat niet mogenlijk.

Bewerkt (29 september 2010 11:09)

Samsung Galaxy S8+

eagle

• Lid sinds 08 mei 2009
  • Berichten 285
  • Reputatie 0
  • 29 september 2010
  • 11:16

Ik heb een backup gemaakt met MyBackup voordat ik de update draaide.

Volgens mij heeft het niet zoveel zin met nandroid een backup (= image) te maken. Als je die terugzet heb je de situatie van vóór de update weer terug.

De genoemde apps ken ik verder niet.

Bewerkt (29 september 2010 11:16)

AVS

• Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 29 september 2010
  • 11:36

Soms wil je een situatie van vóór een update heel graag weer terug hebben
Voornamelijk als de gedane update niet het gewenste effect/doel teweegbrengt op je toestel :p

Bewerkt (29 september 2010 11:36)

Samsung Galaxy S8+

HankySpanky

• Lid sinds 15 oktober 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 21 oktober 2010
  • 17:47

De optie Privacy is sinds de laatste upgrade 2.2 van d.d. 30/9/2010 idd uit het Menu-Settings-Privacy verdwenen… software foutje! :cry:
Hierover nog met HTC gemaild en zij gaven aan dat dit naar SD en PhoneStorage verhuist zou zijn….helaas niet dus!
Hopelijk is dit met devolgende upgrade weer gerepareerd!
Je kan het Privacy menu wel vinden door een Google Search te doen in je HTC Desire ‘Settings’.
Hiervoor moet je in de zoekoptie's wel eerst een vinkje zetten bij Search Settings om deze ook te doorzoeken.
Na de search op het gevonden balkje Privacy klikken en dan kan je daarop ook vinkjes zetten bij “Backup my Settings” en bij “Automatic Restore”
Succes…. grtjs, Hanky

Bewerkt (21 oktober 2010 17:47)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.