Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
volgens mij eerst rooten en daarna direct een rom erop zetten…. de rom is gingerbread of froyo based in de meeste gevallen.
Maar je kernel en firmware moet er toch ook opgezet worden? Als je hem root heb je er toch niet gelijk de nieuwe update/firmware opzitten of wel?
Begin eens met te vertellen welk toestel je hebt. De SGS bijvoorbeeld, hoef je niet meer eerst te rooten voordat je er andere Roms op wilt zetten. Dat rooten gaat dan via de kernel die in de Rom gebakken zit.
Dit is ook interessante informatie:http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/12760-info-custom-wat-komt-er-bij-kijken.html.
Hehe. Ik heb inderdaad een SGS. Was even vergeten erbij te vermelden.
Dus rooten hoeft in principe eigenlijk niet? Dus in principe eigenlijk alleen maar de update te installeren en dan de customs etc erop te zetten?
nemo1986;159890
Even een hele duidelijke, korte vraag
Ik ben nu op zoveel sites aan het lezen en weet bij god niet meer wat wel of niet is.
Ik wil dus updaten. Dus roms op m`n telefoon zetten zodat ik m`n hele telefoon om kan gooien.
Nu is dit mijn gedachte gang:
Eerst moet de telefoon geroot worden?
Dan moet er een firmware update op gezet worden? en dan heb ik het over gingerbread of iets dergelijks?
Dan kun je bepaalde roms erop zetten, en daarna moet je dus een kernel wijzigen? of snap ik het niet helemaal?
Gr Nemo.
Èn zorgen dat je 3 button Combo in orde is http://www.androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s/8812-howto-3-button-combo-voor-wie-deze-niet-heeft.html
Maar verdere vragen kun je beter stellen in het SGS-subforum, daar is adequate hulp altijd wel nabij.
Even een hele duidelijke, korte vraag
Ik ben nu op zoveel sites aan het lezen en weet bij god niet meer wat wel of niet is.
Ik wil dus updaten. Dus roms op m`n telefoon zetten zodat ik m`n hele telefoon om kan gooien.
Nu is dit mijn gedachte gang:
Eerst moet de telefoon geroot worden?
Dan moet er een firmware update op gezet worden? en dan heb ik het over gingerbread of iets dergelijks?
Dan kun je bepaalde roms erop zetten, en daarna moet je dus een kernel wijzigen? of snap ik het niet helemaal?
Gr Nemo.