Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Lanovsky

• Lid sinds 14 juli 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2011
  • 08:21

Sinds afgelopen weekend ben ik de trotse bezitter van een ASUS Eee Pad Transformer. Nadat ik hem aan had gezet kreeg ik een melding dat er een update was en 3.1 werd keurig geüpdatet naar 3.2. En dinsdag was er nog een kleine (firmware?) update.

So far so good. De Transformer werkt perfect maar dinsdagavond viel mij op dat bij actieve services een onjuiste hoeveelheid RAM werd weergegeven. Er was ca. 200MB in gebruik en ca., 400MB vrij? Waar zijn die andere 400MB dan?
De Transformer heeft tenslotte 1GB RAM.

Mail naar ASUS gestuurd en gisteren al antwoord. Mogelijk zou het probleem op te lossen zijn door de (laatste) update nogmaals te installeren. Met een bijlage, helaas in het chinees. Heb ze verzocht de bijlage nogmaals te zenden maar dan in het Engels of Nederlands. Daarna zal ik de update nogmaals installeren.

Weet iemand of er wellicht in Android iets zit wat RAM verbergt want toen ik in mijn telefoon(Desire HD) keek kwam ik tot de ontdekking dat het daar hetzelfde is. Althans, ca.320MB in gebruik en ca. 219MB vrij. Dat is ca. 540MB terwijl de Desire HD 768MB RAM heeft.

Bewerkt (25 augustus 2011 08:21)

AktiveHate

• Lid sinds 08 september 2010
  • Berichten 39
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2011
  • 19:57

Dat heeft volgens mij te maken met een systeem gereserveerd deel, mijn Desire Z laat ook maar zon 320 zien en bij de instellingen 371 terwijl hij toch echt 512mb zou moeten hebben.

Bewerkt (25 augustus 2011 19:57)

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2011
  • 21:15

Ik heb ook een ASUS Eee Pad Transformer en heb vrijwel dezelfde waarden. Ook heb een HTC EVO 3D en die maakt het nog bonter. Die heeft standaard 2 programma's die het verbruikte RAM melden. Degene in de settings (actieve services) en één in de taakbalk bij de snelle instellingen. Beide geven verschillende waarden aan. Actieve Services zegt, Max 745MB, Gebruikt 264MB, Vrij 481MB. Programma Totaal geheugen (in taakbalk bij snel instellen), Max 808MB, Gebruikt 691MB, Vrij 118MB. Qua gebruik en vrije geheugen vrijwel het tegenovergestelde van elkaar. Ook moet hier een 1GB RAM in zitten. Als je een Windows computer hebt met daarin 1GB RAM, dan staat er ook netjes 1GB RAM. En niet 600MB omdat dit standaard door Windows wordt gebruikt. Maar het lijkt dat Android niet weet hoeveel erin zit en waar het voor gebruikt wordt. Aan de fabrikanten hoef je het niet te vragen, want die snappen het ook niet. Nagevraagd bij HTC en die geven aan om een factory reset te doen en als de waarden niet beter is dan opsturen. Dus ben ik zelf maar naar een winkel gegaan om te gaan vergelijken met een HTC EVO 3D daar. Vergelijkbare en ook in tegenspraak zijnde waarden. Kon de helpdesk van HTC niet even een HTC EVO 3D erbij pakken om dit op dezelfde manier te controleren? Lijkt er dus op dat de helpdesken een boek hebben met vraag en antwoord en als het antwoord hier niet in staat, dan moet men als laatste middel maar een factory reset doen en opsturen als dit niet werkt.
Ik denk dat het erop neer komt dat men niet naar het geheugen gebruik moet kijken, omdat niemand weet wat de juiste waarden zijn en je er van uit moet gaan dat het wel goed is. Vervelende van het programma ‘Totaal geheugen’ is dat je altijd de waarden ziet als je wifi, gps e.d. aan of uit zet. Een nieuwe EVO heeft maar 250MB vrij RAM en de mijne nu 100MB. Al stoppen ze er 2GB, volgens mij hou je altijd maar een paar MB vrije RAM over.

Bewerkt (25 augustus 2011 21:15)

Lanovsky

• Lid sinds 14 juli 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 25 augustus 2011
  • 22:49

Bedankt allebei. Schrale troost dat ik in ieder geval niet de enige ben met dit fenomeen. Ben bang dat we ermee moeten leren leven ¦-)
Wat ik tot nu toe van Asus heb vernomen is ook niet hoopgevend.

Bewerkt (25 augustus 2011 22:49)

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 26 augustus 2011
  • 09:55

Maar feitelijk is er toch geen probleem? Of je systeem nou 300 MB extra weergeeft die al in gebruik is of dat hij dat gewoon verbergt. Spaart ook nog een heleboel vragen waar al dat verbruik weer vandaan komt.

Bewerkt (26 augustus 2011 09:55)

Lanovsky

• Lid sinds 14 juli 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 26 augustus 2011
  • 19:59

maakt ook niet uit, als ze maar niet stiekem minder geheugen ingebouwd hebben. de schurken

Bewerkt (26 augustus 2011 19:59)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.