Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

herbie68

• Lid sinds 19 mei 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 5 september 2011
  • 11:50

Hallo,

Eindelijk vorige kon ik via het “fenomenale” Kies! Froyo updaten naar Gingerbread. Helemaal blij ben ik weer opnieuw begonnen met de telefoon te voorzien van de Apps die ik daarvoor ook gebruikte.

Tot ik erachter kwam dat ik alleen via Wifi gebruik kon maken van het internet en vele apps die verbinding via het internet nodig hebben.

Voor mijn gevoel staat alles goed maar toch krijg ik geen verbinding wanneer ik Wifi uit zet of ergens ben waar geen wifi beschikbaar is:confused:.

Weet iemand hoe ik dit weer aan de praat krijg. Want een telefoon zonder UMTS is als een zomer zonder zon:cry:.

Groetjes Herbert

Bewerkt (5 september 2011 11:50)

herbie68

• Lid sinds 19 mei 2011
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 6 september 2011
  • 12:42

Beetje vreemd, antwoord geven op mijn eigen vraag, in de middeleeuwen ging je voor praten met jezelf de brandstapel op, maar misschien heeft iemand anders er wat aan dus met het risico op warme voeten geef ik hier de oplossing voor mijn provider (T-Mobile)

Wanneer je een andere provider hebt vind je de te maken instellingen op de site van de provider

Vanuit het Startscherm
Kies Toepassingen
Kies Instellingen
Kies Draadloos en netwerken
Kies Mobiele netwerken
Kies Gegevensverbinding en vink deze aan
Kies Namen toegangspunten
Verwijder alle bestaande toegangspunten (met uitzondering van MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, Toegangspunt verwijderen
Kies de menu-toets en kies Nieuw Toegangspunt
Vervolgens de volgende gegens invullen (of juist leeg maken/laten)
Naam: T-Mobile Internet
APN: internet

De volgende opties MOETEN leeg zijn:
Proxy
Poort
Gebruikersnaam
Wachtwoord

Scroll naar beneden.

MCC: 204
MNC: 16 Let op: gebruik je een Orange-simkaart voer dan 20 in
Verificatietype: PAP
APN-type: internet

Gebruik de menu-toets
Kies Opslaan
Kies T-Mobile Internet (is dit het enige toegangspunt dan wordt deze automatisch geselecteerd)
Keer terug naar het Startscherm

Vanaf nu werkt internet ook wanneer er geen Wifi verbinding is. LET WEL OP DE KOSTEN. want Wifi is gratis 2G/3G niet tenzij je gebruik binnen je internetbundel valt.

Bewerkt (6 september 2011 12:42)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.