Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Rick

• Lid sinds 01 oktober 2009
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 24 november 2009
  • 16:34

Hallo allemaal,

Ik was nieuwsgierig naar jullie mening, ik zie af en toe wat applicaties langs komen wat virus scanners zijn voor op je android. Mijn vraag of dit nuttig is of niet.
Is het zo makkelijk om een virus op je foon binnen te halen via je mail of tijdens het serven op het net? Als zo'n applicatie al mijn geheugen opvreed kan ik ook niks binnen halen.

Groeten Rick

Bewerkt (22 april 2013 12:15)

Dennis-sd

• Lid sinds 23 november 2009
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 25 november 2009
  • 00:23

Rick;10352
Hallo allemaal,

Ik was nieuwsgierig naar jullie mening, ik zie af en toe wat applicaties langs komen wat virus scanners zijn voor op je android. Mijn vraag of dit nuttig is of niet.
Is het zo makkelijk om een virus op je foon binnen te halen via je mail of tijdens het serven op het net? Als zo'n applicatie al mijn geheugen opvreed kan ik ook niks binnen halen.

Groeten Rick

Ja, ook ik vroeg me dit af?

gnur

• Lid sinds 25 november 2009
  • Berichten 81
  • Reputatie 0
  • 25 november 2009
  • 15:19

Het is niet nodig.
Als je alleen via de market download, je telefoon geen root heeft, en je installeren van onbekende bronnen niet toelaat kan je weinig gebeuren.

Android is gebaseerd op Linux, en is vanuit de kern gebouwd op veiligheid. Zonder root kan je niks essentieels op je telefoon veranderen.
Wel is het verstandig om te kijken wat voor rechten applicaties die je download hebben. Als je een spelletje download dat toegang vraagt tot al je contacten, sms, mail en calendar afspraken heb je kans dat je het niet moet vertrouwen .

Rick

• Lid sinds 01 oktober 2009
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 1 december 2009
  • 02:10

GNUR bedankt voor je reactie maar ik ben er nog niet helemaal gerust over, je kunt ook via internet via android site's applicaties downloaden.
E-mail 's met bijlages daar kunnen dus ook virussen of trojens in zitten hoe zit dit dan als het niet geblockt wordt door een proggie ??

Rick

r00n

• Lid sinds 22 november 2009
  • Berichten 61
  • Reputatie 0
  • 1 december 2009
  • 11:15

De virussen die in de bijlagen van emails zitten zijn over het algemeen geschreven voor Windows en niet voor een mobiel OS. Net zoals een programma niet op alle besturingssystemen zal werken zal een virus dat ook niet doen. Een virusschrijver zal natuurlijk proberen om zoveel mogelijk te besmetten, dus dan kan je beter alle Windows PC's pakken dan alle Android toestellen aangezien dat dat er veel minder zijn.

PaveInnocent

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 199
  • Reputatie 0
  • 1 december 2009
  • 22:23

Rick;10682
GNUR bedankt voor je reactie maar ik ben er nog niet helemaal gerust over, je kunt ook via internet via android site's applicaties downloaden.
E-mail 's met bijlages daar kunnen dus ook virussen of trojens in zitten hoe zit dit dan als het niet geblockt wordt door een proggie ??

Rick

Volgensmij zit er een virusscanner in (of naja gewoon een ik-blokkeer-alle-applicaties ) welke je er dus af kan halen door te rooten of toe te staan dat je apps buiten de market kan downloaden.

En daarbij, android is nog erg klein, de eerste virussen die schadelijk zijn beginnen nu net op te duiken op de Iphone

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.