Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 4 januari 2010
  • 20:18

Hallo Allen,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem.

Het probleem is dat de contacten niet worden gesynct met de google contactpersonen in Gmail, de melding luidt: “Er zijn momenteel problemen met de synchronisatie. Synchronisatie wordt snel opnieuw uitgevoerd.”

Deze melding komt al zeer geruime tijd en is niet ontstaan door de installatie van applicaties of het updaten van de firmware. In de market staat een mogelijke oplossing: ContactSync. Ik wil hier echter niet aan beginnen omdat, erbij vermeldt wordt dat er stabiliteitsproblemen zijn bij de Hero (en Magic).

Op het internet wordt verder de suggestie gewekt dat Google dit bewust doet zodat, men Gmail als “primairy contacts list” gebruikt en meer afhankelijk wordt van de diensten van Google. Persoonlijk geloof ik hier niet in.

Ervaart iemand anders dit probleem ook en/of heeft iemand hier een oplossing voor?

P.s.: ik heb vele discussies gezien, tot pagina 13, maar heb geen discussie gezien met precies het gelijke probleem.

Bewerkt (22 april 2013 12:16)

87Vortex87

• Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2010
  • 12:50

Niemand een suggestie?

jjdevries1

• Lid sinds 23 november 2009
  • Berichten 35
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2010
  • 15:00

Ik heb hetzelfde probleem, alleen bij mij is het veroorzaakt door contact sync (krijg ook een iets andere foutmelding). Dus sowieso zou ik dat programma niet gebruiken dan kan je straks al je contacten over gaan typen en je telefoon resetten, of heeft iemand daarvoor nog een andere oplossing??

Weet iemand toevallig hoe je Google contacten kan synchroniseren met bijv. outlook??

Hoor graag van jullie.

Gr. Jasper

divemaster1975

• Lid sinds 05 oktober 2009
  • Berichten 17
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2010
  • 13:09

Hoi,

Misschien dat het helpt maar ik had ook een sync probleem met Android. Geen Hero maar met mijn Spica.
Tevens kon ik de market niet op. Maar ik heb het probleem op kunnen lossen door de tijd en datum handmatig aan te passen en hierna weer overgeschakend naar automatisch tijd aanpassen.
Voor mij was dit de oplossing. Vraag me niet waarom. Maar heb dit op 2 toestellen uit kunnen proberen en beide keren was het sync en market probleem opgelost.

Succes.

87Vortex87

• Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2010
  • 15:01

divemaster1975;12428
Hoi,

Misschien dat het helpt maar ik had ook een sync probleem met Android. Geen Hero maar met mijn Spica.
Tevens kon ik de market niet op. Maar ik heb het probleem op kunnen lossen door de tijd en datum handmatig aan te passen en hierna weer overgeschakend naar automatisch tijd aanpassen.
Voor mij was dit de oplossing. Vraag me niet waarom. Maar heb dit op 2 toestellen uit kunnen proberen en beide keren was het sync en market probleem opgelost.

Succes.

Hallo,

Dankjewel voor de suggestie. Ik heb het geprobeerd maar, het hielp niet. Luisterend naar het probleem dat jij hebt gehad lijkt het ook een iets andere inslag te hebben. Ik sta open voor andere suggesties en mededelingen die mij minder alleen op de planeet laten voelen, haha:p

Roel

• Lid sinds 03 september 2009
  • Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2010
  • 15:40

Als je via Instellingen - Gegevenssynchronisatie eerst een alle vinkjes uitzet, en hierna alles weer aanzet.

Een reboot tussendoor kan natuurlijk geen kwaad. Misschien dat het dan weer werkt?

87Vortex87

• Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2010
  • 15:47

Roel;12471
Als je via Instellingen - Gegevenssynchronisatie eerst een alle vinkjes uitzet, en hierna alles weer aanzet.

Een reboot tussendoor kan natuurlijk geen kwaad. Misschien dat het dan weer werkt?

helemaal geen slecht idee, met die reboot tussendoor, ff proberen.

EDIT: nee, jammer. Precies hetzelfde probleem: “Er zijn momenteel problemen met de synchronisatie. Synchronisatie wordt snel opnieuw uitgevoerd.”

Roel

• Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2010
  • 16:00

87Vortex87;12472
helemaal geen slecht idee, met die reboot tussendoor, ff proberen.

EDIT: nee, jammer. Precies hetzelfde probleem: “Er zijn momenteel problemen met de synchronisatie. Synchronisatie wordt snel opnieuw uitgevoerd.”

Simkaartje + sdkaartje er ff uit, accu er uit, half uurtje laten liggen, alles er weer erin en opnieuw proberen.

Meestal komt het dan wel weer goed.

87Vortex87

• Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 14 januari 2010
  • 16:31

Roel;12473
Simkaartje + sdkaartje er ff uit, accu er uit, half uurtje laten liggen, alles er weer erin en opnieuw proberen.

Meestal komt het dan wel weer goed.

Ik heb meer het idee dat het een conflict is tussen de up- en downloadfuncties van de Android en Gmail. Ik heb namelijk al wat contacten in Gmail staan die niet op mijn Hero staan en andersom. Doordat dus alle gegevens van Android onbekend zijn bij Gmail en andersom moeten ze beide worden geupdate. Daar ligt het probleem denk ik.

Nu heb ik de contactenlijst van Gmail al eens helemaal leeggemaakt en opnieuw gesynchroniseerd maar, dat helpt niet. Misschien omdat, ik de synchronisatie al eens heb uitgevoerd?

Of is dat onzin?

Roel

• Berichten 218
  • Reputatie 0
  • 15 januari 2010
  • 08:41

87Vortex87;12478
Ik heb meer het idee dat het een conflict is tussen de up- en downloadfuncties van de Android en Gmail. Ik heb namelijk al wat contacten in Gmail staan die niet op mijn Hero staan en andersom. Doordat dus alle gegevens van Android onbekend zijn bij Gmail en andersom moeten ze beide worden geupdate. Daar ligt het probleem denk ik.

Nu heb ik de contactenlijst van Gmail al eens helemaal leeggemaakt en opnieuw gesynchroniseerd maar, dat helpt niet. Misschien omdat, ik de synchronisatie al eens heb uitgevoerd?

Of is dat onzin?

Je contacts zouden constant gesynced moeten worden, als ik een nieuwe aanmaak in mijn Gmail dan staat hij 5 seconden later in mijn telefoon. Ook andersom trouwens.

Ik zou je adviseren mijn vorige advies even te volgen.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.