Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

markelhombre

• Lid sinds 10 juli 2011
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 20 november 2011
  • 21:38

Beste mensen,

Mijn telefoon (optimus 2x speed) heeft de laatste paar dagen ineens een vreemd probleem: de telefoon begint op de meest willekeurige momenten te trillen.
Het doet zich vooral voor als ik het scherm aan/uit zet, maar ook als het scherm uit staat kan hij ineens gaan trillen. Soms trilt hij minuten achter elkaar, soms zijn het kleine pulsen.
Ik wordt er helemaal gek van.

Terugzetten naar de fabrieksinstellingen werkte niet. Toen heb ik Cyanogen 7 erop gezet, in de hoop dat het dan weg zou zijn. Maar ook toen bleef het probleem zich voordoen.
Toen besloot ik om de stockrom er weer op terug te zetten. Ook toen bleef het probleem.

Nu heb ik zojuist mijn toestel ge-unroot. Het lijkt vooralsnog te helpen. Maar ik wil niet voortijdig juichen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarbij herkent mijn toestel ineens mijn externe sd kaart niet meer. De computer leest hem wel uit; blijkbaar is hij dus niet stuk. Als ik mijn toestel aan de pc hang herkent de pc de externe sd-kaart ook niet. Uiteraard heb ik hem al geformatteerd. In fat 32. ook andere sd-kaartjes herkent hij niet.
Via de zoekfunctie zag ik dat meer mensen dit probleem hebben gehad, maar ik heb nog geen oplossing voorbij zien komen.

Ik hoop dat mensen me hier mee kunnen helpen!

Groeten,

Mark

Bewerkt (20 november 2011 21:38)

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 20 november 2011
  • 21:48

Goed dat je gelijk details geeft maar het blijft een vreemd verhaal.
Ik heb pas nog een gevalletje gehad dat mijn tel opeens geen apps meer zag die op de SD stonden, toen heb ik de dalvik cache gewist en dat loste alles op. Je geeft aan dat je toestel ge-unroot is. Ik ben niet bekend met LG dus weet niet op je dat kan doen. Maar die optie zou ik eerst eens proberen.

Bewerkt (20 november 2011 21:48)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

markelhombre

• Lid sinds 10 juli 2011
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 20 november 2011
  • 21:56

Dan zou ik dus eerst weer moeten rooten, zodat ik in het bootmenu kan komen, om daar de dalvik te wissen? Maar als ik de rom er opnieuw zet, zou die cache toch ook al gewist moeten zijn?

Bewerkt (20 november 2011 21:56)

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 20 november 2011
  • 22:21

Zoals ik al zei: Ik ken LG niet zo goed.
Maar als je een nieuwe ROM erop zet, moet je altijd een volledige wipe doen. En als je dat doet word je Dalvik Cache ook leeg gemaakt.
Maar op een standaard telefoon zou dat ook moeten kunnen. Bij HTC heb je bij een standaard telefoon ook de mogelijkheid om de Dalvik leeg te maken door in recovery op te starten met VOL DOWN + POWER.

Bewerkt (20 november 2011 22:21)

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

markelhombre

• Lid sinds 10 juli 2011
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 20 november 2011
  • 22:43

Oeps. Op een LG zet die combinatie kennelijk de telefoon weer terug naar de fabrieksinstellingen…. Hij loopt op het moment wel redelijk vast… Zucht.

Bewerkt (20 november 2011 22:43)

markelhombre

• Lid sinds 10 juli 2011
  • Berichten 30
  • Reputatie 0
  • 21 november 2011
  • 09:30

Op het moment is het niet meer willekeurig trillen, maar constant. Ik ga er vandaag maar even mee terug naar de winkel. Kunnen ze gelijk kijken naar de (kapotte?) sd sleuf.
Dan zullen die vriendelijke jongens van t-mobile hem opsturen naar het reparatiecentrum, waar ze ongetwijfeld alleen de rom er opnieuw op gaan zetten. Dan sturen ze je daarna na 2 weken een brief mee waarin staat dat ik ontzettend blij mag zijn, want ze hebben mijn telefoon helemaal up-to-date gebracht. En dat je er dan zelf achterkomt dat ze hem 2 versies terug hebben gezet. Service!

Bewerkt (21 november 2011 09:30)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.