Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Mukh

• Lid sinds 25 september 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 11 december 2011
  • 17:57

Nu heb ik een aantal keren het forum doorzocht, maar ik vind helaas geen antwoord. Zojuist merkte ik dat een aantal contacten in mijn telefoon veel uitgebreidere informatie hebben dan hetzelfde contact in de gmail contact manager.

Bijvoorbeeld contact ‘Jan’ op mijn telefoon:
telefoonnummer werk
telefoonnummer prive
telefoonnummer thuis prive
emailadres 1
emailadres 2
emailadres 3

Ditzelfde contact ‘Jan’ in ‘my contacts’ van gmail:
telefoonnummmer prive

Het contact staat op de telefoon als ‘gekoppeld’. Worden verzamelde gegevens door de koppeling van contacten niet gesynct met gmail? Kortom, is een gmail contact geen 1 op 1 kopie van een contact op de telefoon?
Betekent dit dat als de telefoon kapot gaat en je een nieuwe aanschaft en deze synct met je gmail account, je alleen beschikt over het telefoonnummer prive van ‘Jan’, maar alle andere gegevens moet missen?

Bewerkt (24 april 2013 13:51)

Sloeber

• Lid sinds 31 oktober 2011
  • Berichten 111
  • Reputatie 0
  • 12 december 2011
  • 17:29

Ik heb alles wat in mijn telefoon staat ook in gmail staan. Je moet daarvoor wel alles synchroniseren met gmail. Dit is aan te geven bij de instellingen van je telefoon (bij adresboek) Het zou nl kunnen dat dit uitstaat en dat je een keer het contact ‘'jan’' hebt aangepast op je telfoon maar doordat het niet gesyncht wordt kun je dit niet zien in gmail

* welke telefoon heb je trouwens?

Bewerkt (24 april 2013 13:51)

Mukh

• Lid sinds 25 september 2010
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 12 december 2011
  • 23:12

Dank voor de reactie. Ik heb een HTC desire. Onder instellingen, accounts en synchronisatie, staat automatische synchronisatie aan en onder accounts beheren staat bij het ‘google account’ contacten synchroniseren aangevinkt.
Onder contacten vind ik geen functie synchronisatieinstellingen.

Bewerkt (24 april 2013 13:52)

eldee

• Lid sinds 05 februari 2010
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 5 augustus 2014
  • 09:56

Ik had vroeger een Desire en steeds problemen met het synchroniseren van contacten.
Ondanks dat alle instellingen juist zijn.
Soms kon ik maanden lang niet synchroniseren.
Nu heb ik een Huawei Ascend p6 met Android 4.4.2 met ook sync-problemen.
Google sync-software is misschien de oorzaak ?

Luc

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 5 augustus 2014
  • 17:57

Ook niet als je contacten app opent en bovenaan telefoonboek meerdere bronnen Gmail aanvinkt of even alles kopiëren naar Gmail.

Als je dan contacten in account & synchroniseren bij google aangevinkt hebt en de boel even geforceerd synchroniseren dan moet het wel lukken.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.