Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

SakasakaHeyhey

• Lid sinds 10 augustus 2011
  • Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 15 december 2011
  • 15:29

Hoi Android Boys en Girls,

Ik heb even een korte vraag over updates voor een Custom Rom. Ik ben zelf nog echt een beginner en heb voor het eerst een Custom ROM (Cyanogenmod 7) op mijn telefoon gezet. Dat is goed gegaan. Ik was benieuwd hoe het in zijn werk gaat met updates. Krijg je die automatisch of moet je dit zelf in de gaten houden?

Indien er een update is hoe installeer je die? Gaat dit op dezelfde manier als het installeren van de Custom ROM of gaat dit op een andere wijze? Ik heb al zitten zoeken op het forum, maar kom niet zo gauw iets hierover tegen.

Alvast bedankt.

Bewerkt (24 april 2013 13:52)

Phone: Samsung Galaxy S4
Rom: Cyanogenmod 11

Joshuamitchell

• Lid sinds 10 december 2011
  • Berichten 153
  • Reputatie 0
  • 16 december 2011
  • 20:50

ligt eraan wat voor update?! Is het een Systeem update of bedoel je een AppUpdate dat je ze bij moet werken?! Anders zou ik niet weten wat voor update

Mocht het een Systeem Update zijn mjaa als je Cyanogenmod 7 goed werkt en alles loopt prima? dan zou ik het gewoon zo laten want voor het zelfde geld update je hem en kan het uiteindelijk niet meer zo lopen als gewenst. Ik weet anders even geen raad meer.

M.v.g.

Bewerkt (24 april 2013 13:53)

SakasakaHeyhey

• Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 19 december 2011
  • 12:55

Hoi Joshuamitchell,

Bedankt voor je reactie. Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn vraagstelling. Ik bedoel de systeemupdates. Toen ik mijn standaardrom nog op mijn telefoon had staan, kreeg ik een melding wanneer er een systeemupdate beschikbaar was. Deze kon ik dan direct downloaden en daarna installeren.

Wat ik graag wil weten is hoe dit in zijn werk gaat voor een Custom ROM. Mijn ROM doet het verder prima hoor dus het speelt nu nog niet maar ik vind dit wel handig om te weten voor de toekomst.

Bewerkt (24 april 2013 13:54)

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 19 december 2011
  • 13:08

Bij custom ROMs moet je zelf in de gaten houden wanneer er een nieuwe uit komt, bijvoorbeeld door hun website in de gaten te houden. Eenmaal een nieuwe versie moet je deze gewoon downloaden met je PC en dan weer flashen op je telefoon, zoals je ook de eerste keer gedaan hebt. Er zijn dus geen automatische updates.

Echter cyanogenmod is de uitzondering. Als je cyanogenmod hebt kun je gebruik maken van een app, ROM manager (paar euro) . Deze geeft je een notificatie wanneer een nieuwe versie uit is, en met de ROM manager kun je deze dan ook downloaden. Standaard bij cyanogenmod is dat er elke dag een nieuwe versie (een nightly) uit komt met daarin soms geen, soms weinig, soms veel veranderingen zitten verwerkt (afhankelijk hoeveel werk de ontwikkelaars die dag hebben doorgevoerd). Ik installeer ongeveer elke week de laatste versie (niet dagelijks dus), of bij grote veranderingen.

Alleen zijn er nu even geen nieuwe nightlies (sinds een maand ongeveer, nog 1-2 maanden te gaan waarschijnlijk), omdat ze werken aan een hele nieuwe versie op basis van android 4.

SakasakaHeyhey

• Berichten 72
  • Reputatie 0
  • 19 december 2011
  • 14:20

Hoi nanders,

Bedankt voor je uitleg. Het is nu volledig duidelijk voor mij hoe dit in zijn werk gaat.

Bedankt voor je tip van ROM manager

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.