Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Julian

• Lid sinds 02 januari 2011
  • Berichten 706
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2011
  • 11:13

Kobe;93839
Niet dat ik weet. Ik heb het zelf uitstaan (data roaming). Alles van data staat zelfs uit bij mij en toch kan ik gewoon mmsen versturen en ontvangen /cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Data roaming is voor telfort gebruikers omdat die het netwerk van kpn gebruiken. En als je in het buitenland bent en je wilt internet dan moet je roaming AAN zetten. Let op de hoge kosten.
Wil je dit dus niet zet roaming dan UIT!

Hoe dit werkt als je in België woont weet ik niet. Lijkt me hetzelfde.

Als je niet kan mmsen moet je even je mms instellingen opvragen bij je provider.
Of kijk even in dit topic : http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos/66-how-mobiele-internet-instellingen-apn.html

Bewerkt (1 februari 2011 11:13)

Kobe

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 315
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2011
  • 11:17

julian;93849
Data roaming is voor telfort gebruikers omdat die het netwerk van kpn gebruiken. En als je in het buitenland bent en je wilt internet dan moet je roaming AAN zetten. Let op de hoge kosten.
Wil je dit dus niet zet roaming dan UIT!

Hoe dit werkt als je in België woont weet ik niet. Lijkt me hetzelfde.

Als je niet kan mmsen moet je even je mms instellingen opvragen bij je provider.
Of kijk even in dit topic : http://www.androidworld.nl/forum/tips-trucs-howtos/66-how-mobiele-internet-instellingen-apn.html
Ik weet wat data roaming is enzovoort maar het verwondert me telkens weer dat je voor Telfort dat dan wel moet aanzetten in NL. Maar goed dat zal weer een kronkel zijn die niemand begrijpt waarschijnlijk /cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Bewerkt (1 februari 2011 11:17)

Julian

• Berichten 706
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2011
  • 11:18

Kobe;93853
Ik weet wat data roaming is enzovoort maar het verwondert me telkens weer dat je voor Telfort dat dan wel moet aanzetten in NL. Maar goed dat zal weer een kronkel zijn die niemand begrijpt waarschijnlijk /cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Omdat ze het netwerk van kpn gebruiken. /cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />

Bewerkt (1 februari 2011 11:18)

Kobe

• Berichten 315
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2011
  • 11:20

julian;93856
Omdat ze het netwerk van kpn gebruiken. /cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/wink.png" />
Is toch niet omdat je een ander netwerk gebruikt dat je daarom Data roaming hebt? Ik zit ook bij edpnet en die maken gebruik van het base netwerk hier in belgië en bij mijn weten moet je daarvoor toch ook die data roaming niet aanzetten.

Bewerkt (1 februari 2011 11:20)

Julian

• Berichten 706
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2011
  • 11:55

Kobe;93859
Is toch niet omdat je een ander netwerk gebruikt dat je daarom Data roaming hebt? Ik zit ook bij edpnet en die maken gebruik van het base netwerk hier in belgië en bij mijn weten moet je daarvoor toch ook die data roaming niet aanzetten.

Telfort is een Virtuele Provider en gaat over het KPN netwerk.
Hierdoor ziet Android dit als roaming. Er zijn wel manieren om dat te omzeilen maar dit is toch echt hoe het zit. Wel raar inderdaad.

Bewerkt (1 februari 2011 11:55)

KoekieMie

• Lid sinds 15 december 2010
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 17 februari 2011
  • 19:00

Ondertussen heb ik een instelling gevonden die bij mij toch nog anders stond dan hierboven vermeld staat: “Verificatietype”.
Dat stond bij mij op PAP. Door het op “geen” te zetten kan ik nu mmsjes ontvangen, maar versturen lukt nog steeds niet.

Bewerkt (17 februari 2011 19:00)

Kobe

• Berichten 315
  • Reputatie 0
  • 17 februari 2011
  • 21:36

KoekieMie;104201
Ondertussen heb ik een instelling gevonden die bij mij toch nog anders stond dan hierboven vermeld staat: “Verificatietype”.
Dat stond bij mij op PAP. Door het op “geen” te zetten kan ik nu mmsjes ontvangen, maar versturen lukt nog steeds niet.
Met welke phone en android versie zit je KoekieMie? Misschien dat daar toch iets aan ligt. Ik kon op mijn X10 als hij op 1.6 draaide ook geen MMSen versturen en nu die op versie 2.1 zit lukt het wel met dezelfde instellingen.

Bewerkt (17 februari 2011 21:36)

KoekieMie

• Lid sinds 15 december 2010
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 18 februari 2011
  • 09:05

Ik heb ondertussen een knop gevonden om de APN's terug naar de standaardwaarden te zetten.
Dat heb ik uitgevoerd, de PAP verwijderd in de MMS APN en nu lijkt het te werken. Heb toch al een bevestiging gehad dat mijn MMS verzonden is.

KoekieMie

Bewerkt (18 februari 2011 09:05)

Kobe

• Berichten 315
  • Reputatie 0
  • 18 februari 2011
  • 09:17

Das goed nieuws KoekieMie
Een beetje zelf proberen en uitzoeken kan nooit kwaad en dat zal je nu ook wel goed gedaan hebben!

Bewerkt (18 februari 2011 09:17)

Noel_vdv

• Lid sinds 16 juni 2011
  • Berichten 6
  • Reputatie 0

Bij mij lukt het ook nog steeds niet om een mms te versturen of te ontvangen. Naar winkel geweest (niks) naar belgacom/proximus geweest (niks) en naar hoofdzetel samsung gebeld (nog steeds niet dus).
Is hier nu echt niemand met een samsung nexus die wel mms kan versturen??

Bewerkt (30 juni 2011 21:42)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.