Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Lars_1808

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 1230
  • Reputatie 0
  • 29 februari 2012
  • 14:22

Voor de Samsung heb je het programma KIES om updates uit te voeren. Ook heb je de website samfirmware.com om laatste releases te downloaden en via odin te flashen.

Maar wat heb je voor HTC of LG bijvoorbeeld? Of voor Motorola of Sony Ericsson?
Hebben deze ook een eigen programma en/of een site waar je net als Samsung of kan updaten of nieuwe releases kan downloaden?

Reden dat ik dit vraag is: ik zit op een opleiding met alleen maar dames en die snappen niet zoveel van updaten e.d. en die vragen mij om hulp en die wil ik ze natuurlijk graag bieden, maar dan moet ik wel met de juiste informatie werken!

Bedankt alvast!

Bewerkt (24 april 2013 14:19)

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 29 februari 2012
  • 15:11

Bij HTC gaan alle updates over the air.
Je krijgt een melding en haalt hem binnen. Geen site. Wel bestaat shipped-roms, niet officiëel. Maar daar kun je bestanden downloaden om je toestel van officiële HTC software te voorzien, na bijvoorbeeld een mindere custom rom.

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

Lars_1808

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 1230
  • Reputatie 0
  • 29 februari 2012
  • 17:23

Sander M;274199
Bij HTC gaan alle updates over the air.
Je krijgt een melding en haalt hem binnen. Geen site. Wel bestaat shipped-roms, niet officiëel. Maar daar kun je bestanden downloaden om je toestel van officiële HTC software te voorzien, na bijvoorbeeld een mindere custom rom.

Thanks! Maar geldt dat dan ook voor de andere merken of gebruiken die wel een programma net als Samsung?

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 29 februari 2012
  • 17:46

Lars_1808;274245
Thanks! Maar geldt dat dan ook voor de andere merken of gebruiken die wel een programma net als Samsung?

Volgens mij is alles behalve Samsung over the air. Samsung is gewoon dwars.

Lars_1808

• Lid sinds 14 mei 2011
  • Berichten 1230
  • Reputatie 0
  • 29 februari 2012
  • 17:53

fifarunnerr;274254
Volgens mij is alles behalve Samsung over the air. Samsung is gewoon dwars.

Haha! Noem het dwars, ik vind het ideaal! Dus als ik het goed begrijp kan je een htc alleen maar updaten als je er een bericht over krijgt? En dat geldt dan ook voor de andere merken?!
Zolang je geen bericht heb ontvangen hoef je het ook niet te proberen?

Sander_M

• Lid sinds 22 september 2010
  • Berichten 5147
  • Reputatie 100
  • 29 februari 2012
  • 18:59

Ik heb zelf HTC, m'n vader een Galaxy Gio. Ik kan alleen over die 2 mee praten
HTC is idd gewoon wachten tot er een melding komt, of zelf op de knop drukken om naar een update te zoeken.

Wat ideaal is laat ik in het midden Als ik op de Desire een custom rom draai, ga ik terug naar stock doormiddel van een Nandroid backup. Maar ik ben een beetje uitgecustomized en dan kan je dus van Shipped ROMs een RUU(ROM Update Utility) downen. Daarmee word het arme ding gehersenspoeld. Gewoon helemaal terug naar stock, zoals de dag dat je hem met glinsterende oogjes en zwetende handjes uit de verpakking haalde

Zie je iets op AW forum wat niet door de beugel kan? Laat het de moderators weten middels de rapporteer knop.
Inhoudelijke vragen over Android graag op het forum bespreken, deze worden per email/PM niet beantwoord.

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 29 februari 2012
  • 20:02

Lars_1808;274259
Haha! Noem het dwars, ik vind het ideaal! Dus als ik het goed begrijp kan je een htc alleen maar updaten als je er een bericht over krijgt? En dat geldt dan ook voor de andere merken?!
Zolang je geen bericht heb ontvangen hoef je het ook niet te proberen?

Android kijkt gewoon om de X tijd(paar uur gok ik) of er een update is, en laat het weten als er een klaar staat. Werkt hartstikke goed

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 29 februari 2012
  • 23:14

HTC brengt (bracht?) ook altijd firmware updates uit die je kon downloaden die je dan vanaf een windows-PC via USB op je telefoon kon zetten. Daarnaast ondersteunt HTC nog steeds HTC Sync waarmee je data kan synchroniseren en apps kunt flashen. Het hoeft allemaal niet via het net…

Je telefoon controleert overigens niet ieder uur of zo op firmware updates maar slechts een tot twee maal per week.

Bewerkt (24 april 2013 14:20)

John76

• Lid sinds 10 januari 2012
  • Berichten 20
  • Reputatie 0
  • 7 maart 2012
  • 09:54

Ik hoop dat ik straks kan updaten naar de nieuwe android.
Sinds ik mijn SGS2 terug heb van reparatie kan ik niet meer via KIES updaten.
Ik draai nu 2.3.5 en ik weet dat er 2.3.6 is en normaal gaf hij dat aan in KIES.
Nu zegt ie dat het niet mogelijk is om met dit toestel te updaten via kies.
Dus ik hoop dat het over the air kan straks.

Bewerkt (24 april 2013 14:21)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.