Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Harry_D

• Lid sinds 20 november 2010
  • Berichten 58
  • Reputatie 0
  • 7 april 2012
  • 10:41

Hoi allemaal,

Ik zou willen proberen of ik de navigatie van mijn Galaxy S+ op de motor zou kunnen gebruiken. Ik zou daarvoor een bluetooth headset in mijn helm kunnen laten bouwen.

Alleen stel ik vast dat ik de navigatie stem niet binnen krijg op mijn Jabra bluetooth oor plugje, dus waarschijnlijk ook niet op zo'n valhelm headset?

Ik heb tot nu toe nog geen instellingen kunnen vinden om de navigatie stem wel op de oor plug te kunnen horen. En zo'n valhelm headset is wat te duur om het even op de gok te doen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb de navigatie met de bekabelde headset al geprobeerd en ze werkt verder gewoon goed, daar hoef je geen aparte navigator voor te kopen. Als ik nu de stem over bluetooth kon krijgen, dan was dat the icing on the cake.

Alvast bedankt!

Bewerkt (24 april 2013 14:34)

Harry_D

• Berichten 58
  • Reputatie 0
  • 9 april 2012
  • 00:02

Inmiddels weet ik (misschien) iets meer, maar ik moet dit onderstaande nog ergens verifiëren :

- De navigatie stem wordt waarschijnlijk via het Media audio kanaal gestuurd en niet door het telefoon audio kanaal. Dit media audio kanaal zou dan een “A2DP profiel” gebruiken.

- Mijn Jabra Easygo oordopje heb ik al enige tijd in gebruik: dit type ondersteund het A2DP profiel zo te zien niet. Ik heb ‘m destijds gekocht voor ’t bellen en dat doet 'tie verder hartstikke goed.

Voorzichtige conclusie:
Als ik nu een nieuwe audio set voor in de valhelm wil kopen, dan zou ik er alleen even op moeten letten dat die dan dus dit A2DP profiel aan zou kunnen. Dan is 't voor elkaar, lijkt me.

Is er iemand in huis die hier misschien iets van kan zeggen?

Met vriendelijke groeten & Vrolijk Pasen gewenst!

Harry D.

Bewerkt (24 april 2013 14:34)

Gupper

• Lid sinds 21 oktober 2010
  • Berichten 22
  • Reputatie 0
  • 9 april 2012
  • 13:57

Als hier een oplossing voor is houd ik me ook anabevolen Al is het niet voor de navigatie maar meer voor de muziek. Dan kan ik deze lekker over mijn auto audio spelen.

Bewerkt (24 april 2013 14:35)

Harry_D

• Berichten 58
  • Reputatie 0
  • 14 april 2012
  • 10:49

Motor zaken hebben blijkbaar een module die je aan de zijkant van je helm kunt klemmen, op de onderrand van de helm schaal.

Laat mijn valhelm nou zo strak vorm gegeven zijn, dat die set daar geen grip heeft.

Er zijn inbouw units voor mijn model, blijkbaar, maar het is nu nog niet bekend of die dan het audio protocol ondersteund.

Ik wordt ondertussen wel steeds handiger met de in ear plugjes in de helm. Kan zijn dat ik vanaf zie, die bluetooth set kost toch ook dr nodige euro's…

Bewerkt (24 april 2013 14:37)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.