Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Frisdrank

• Lid sinds 09 april 2010
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 9 april 2010
  • 14:15

Ik zit erover na te denken om mijn Hero te rooten, alleen wil ik wel graag al mijn settings backuppen ( APN, Wifi etc ).
Is hier iemand die weet of het progamma MyBackup PRO dit allemaal backupt?

Tevens heb ik nog een vraag, mijn Hero geeft hetvolgende aan bij Build-Nummer: 1.76.405.6, werkt hier de Flashrec methode nog of niet?

Groetjes & Bedankt!

Bewerkt (22 april 2013 12:20)

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 9 april 2010
  • 15:14

Frisdrank;17129
Ik zit erover na te denken om mijn Hero te rooten, alleen wil ik wel graag al mijn settings backuppen ( APN, Wifi etc ).
Is hier iemand die weet of het progamma MyBackup PRO dit allemaal backupt?
Tevens heb ik nog een vraag, mijn Hero geeft hetvolgende aan bij Build-Nummer: 1.76.405.6, werkt hier de Flashrec methode nog of niet?
Groetjes & Bedankt!
Deze doet dit bijna allemaal. Je moet eens kijken in de market zijn er apps die de apns en zo backuppen. Weet nu niet direct de naam maar ze bestaan en zijn ook gratis.

Merkes

• Lid sinds 08 april 2010
  • Berichten 117
  • Reputatie 0
  • 9 april 2010
  • 22:24

Voor zover ik weet werkt FlashRec op je versie. Je kunt het altijd proberen, krijg je een foutmelding tijdens installeren van Recovery Rom met FlashRec dan weet je dat het niet doet. Je hebt RA-hero-v1.6.2 ( RA-hero-v1.6.2 - xda-developers) nodig als Recovery Rom.

Ik zelf gebruik Titanium Backup (Titanium Backup (root) v2.9.7.3 Application for Android | Tools), ideale applicatie voor backuppen van applicaties. Kan zelfs links in Android market herstellen (als je de betaalde versie hebt, en die kost maar $ 3,99). Helaas heb ik nog geen mogelijkheid gevonden om mijn persoonelijke gegevens te backuppen met Titanium Backup.

Daarnaast gebruik ik SMS Backup & Restore (SMS Backup & Restore v2.2 Application for Android | Tools) voor backuppen van SMS berichten. Backup maken is zeer snel, restoren kan lang duren afhankelijk van aantal SMSjes. Tijdens restoren raad ik je aan om in Vliegtuigmodus je telefoon te plaatsen zodat je restore proces niet hindert.

Maar ik ben zelf ook op zoek naar een back-up applicatie wat mijn Browser favorieten en WiFi punten bewaart, dus tips zijn welkom.

Frisdrank

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 10 april 2010
  • 09:31

Bedankt voor de uitgebreide post, ik ga vanmiddag proberen hem te rooten.
Over de backup, sja mijn smsjes hoef ik niet zo nodig te bewaren alleen mijn APNs vind ik belangrijk voor mobiel internet.
Mijn contactpersonen zijn toch gesynct met Google en de rest staat op de SD kaart.

Merkes

• Berichten 117
  • Reputatie 0
  • 11 april 2010
  • 11:36

In principe hoef je je geen zorgen te maken vore de APN list. Meeste ROM's maken gebruik van “Huge APN list” en daarin komen ook de Nederlandse providers in voor.

Welk ROM wil je gaan gebruiken?

Frisdrank

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 11 april 2010
  • 16:30

De legend rom of die van Villian

Merkes

• Berichten 117
  • Reputatie 0
  • 11 april 2010
  • 20:17

Voor zover ik weet heeft Villian ROM geen ANP list. Hiervoor zul je je iets verder in moeten verdiepen.

Legendroid heb ik zelf geprobeerd en die heeft wel uitgebreide ANP list. Je wordt zelf op begin gevraagd welk provider je gebruikt zodat de instellingen goed staan.

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

Paulus

• Lid sinds 21 maart 2010
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2010
  • 12:43

Bump…

Ik ben benieuwd in Android en ik had hier dus ook een vraag over, als ik mijn telefoon niet back up blijven dan wel mijn applicaties op mijn telefoon staan??, de overige gegevens zijn toch gesyct met google etc(dus contactpersonen, berichten en agenda punten maken niet uit).

Iemand een antwoord?

Ik zou graag de OTA update van de Desire uit willen voeren.

Bewerkt (22 april 2013 12:25)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.