Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

skipdaflip

• Lid sinds 14 april 2010
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 14 april 2010
  • 21:37

Ik heb een major issue tijdens het instellen van mijn mail op mijn vandaag verkregen Desire!
Het volgende is het probleem en kom ik via Google ook tegen en ben benieuwd of er een oplossing voor is, of dat ik eventueel via een console (net zoals in linux) eventueel handmatig een aanpassing kan doen.

Ik stel mijn mail account in op de HTC Desire en loop de wizard door (eventueel handmatige instellingen).
De POP3 settings loopt hij netjes door en verifieerd hij netjes. Dan kom ik bij mijn smtp gegevens die ik ook op de Nokia N900 heb ingesteld. Dan krijg ik weer het verifieer scherm.
Maar nu gaat hij niet verder, maar gaat terug naar het scherm waar ik mijn SMTP gegevens moet invullen en kom niet voorbij deze settings.

Als ik de smtp gegevens verkeerd invul of ik geef een verkeerde poort op, dan krijg ik na de verificatie een melding en kan ik op OK of Doorgaan klikken. En dan kan ik wel door, maar kan ik geen mail versturen!!!
Heeft iemand hier al een oplossing voor? Of bestaat er een console tool, waardoor ik het text matig kan oplossen?

Bewerkt (22 april 2013 12:21)

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 14 april 2010
  • 23:04

Welkom skipdaflip op het AW forum . Is het niet zo dat je voor smtp de settings van de provider moet gebruiken ?

kurtie

• Lid sinds 09 april 2010
  • Berichten 9
  • Reputatie 0
  • 16 april 2010
  • 07:44

Probeer je de SMTP in te stellen via het juiste netwerk?
Bij mij accepteerde hij mijn mobiele mailaccount enkel wanneer ik ook effectief via het mobiele netwerk probeerde de SMTP in te stellen. POP lukt me altijd.
De providers laten misschien enkel toegang tot hun SMTP via hun eigen netwerk.

skipdaflip

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 19 april 2010
  • 16:40

Ik heb het even aan de praat gekregen zonder ssl (poort 25), maar nu heb ik een nieuwe simkaart van telfort en plotseling heb ik weer problemen. Ik probeer het nu weer in te stellen en blijf nu problemen ondervinden met de mail.

de SMTP gegevens die ik gebruik zijn van antagonist.nl. Het lijkt er bijna op dat hij ergens tijdens de verificatie een certificaat wil ophalen ofzo (SSL) en dat die niet opkomt.

skipdaflip

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 19 april 2010
  • 18:20

Ik ben weer wat verder met mijn HTC Desire. De oplossing heb ik nog niet met mijn geintegreerde mail op de android, maar ik ben wel achter de oorzaak dat de ssl optie niet werkt op de desire (android).
Ik ben net thuis en daar werkt de Unsecure verbinding wel (poort 25) via SMTP. Maar dat komt omdat hij dan over gaat op wifi.

Dus wil je over op SSL, maar dat werkt niet. Ik kreeg het idee dat het niet werkte omdat je tijdens het maken van een SSL verbinding per applicatie een certificaat krijgt. Tijdens het instellen van de SMTP verbinding binnen de geintegreerde mail word er gechecked of er een verbinding kan worden gemaakt. Maar dan wil de server een certificaat versturen en daar weet de geintegreerde mail wizard niet mee om te gaan en gaat terug naar de SMTP instellingen.
Als je bv. K9 mail installeert op de desire, kun je dezelfde gegevens wel invoeren, en tijdens de settings komt er dan een popup op i.v.m. je ssl certificaat, waarna je setup kunt afsluiten.

Conclussie is dus dat hij hier blijft hangen.
Mijn vraag hierop is of er eventueel een mail client voor de android is die samenwerkt met de mail widget of met een eigen widget? Of is er een update voor de geintegreerde mail client?
Of heeft iemand er een oplossing voor dit probleem? Misschien door de settings eventueel in een file aan te passen op de mobile?

skipdaflip

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 20 april 2010
  • 09:55

DE OPLOSSING!

In mijn laatste post gaf ik al aan dat er issues zijn met de geintegreerde mail en de wizard. Dit komt omdat tijdens de verificatie van de SSL verbinding vanuit de server een certificaat word gestuurd. Tijdens deze wizard weet de mail applicatie nog niet wat hij ermee moet doen en dus gaat hij weer terug naar de SMTP settings.

Ik heb dit opgelost door over te stappen naar de volgende applicaties die mij de meeste of zelfs meer mogelijkheden boden als de geintegreerde versie.
K-9 Mail for Pure v2511 +
Pure Messenger Widget v144

Hier heb ik een widget op mijn desk geplaatst en k9 gekoppeld. Ik zie mijn mail/sms en alle andere berichten nu netjes in de widget verschijnen en werkt perfect op de Desire!

juce

• Lid sinds 20 april 2010
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 22 april 2010
  • 02:39

je hebt geen widget daarvoor nodig, heel simpel stel je uitgaande mail goed in bv smtp.telfortmail.nl maar vink het vakje van verificatie uit voila…

wjonker

• Lid sinds 09 juni 2010
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 9 juni 2010
  • 10:23

juce;18486
je hebt geen widget daarvoor nodig, heel simpel stel je uitgaande mail goed in bv smtp.telfortmail.nl maar vink het vakje van verificatie uit voila…

Dat werkt dus niet. De oplossing van skipdaflip gaat mij eigenlijk te ver. Dit zou toch gewoon moeten kunnen werken. Op mijn nokia N96 werkte het wel. Op de Desire met Android niet…..

Bewerkt (22 april 2013 12:25)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren