Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Tucker

• Lid sinds 15 februari 2012
  • Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 28 september 2012
  • 05:12

Tot voor kort syncte ik mijn agenda, contacten en notes via de pc en usb naar Kies. Nu kreeg echtgenoot onlangs ook een smartphone, en sindsdien worden contacten, notes, agenda en boodschappenlijstje automatisch met wifi over en weer gesynct door mijn gMail account daarvoor te gebruiken. Op zich erg praktisch, want als de een ergens iets verandert dan heeft de ander die wijziging ook vrijwel meteen en de phones hoeven niet meer steeds met de pc verbonden te worden. Tot zover werkt het helemaal super.
Maar wat als een van ons zijn phone kwijtraakt en de vinder zou alle contacten verwijderen, of alle agenda items verwijderen? Dan zijn we dus alles kwijt zonder de mogelijkheid om het terug te halen, want als ergens iets gewist wordt dan wordt dat dus meteen overal gesynct. Nou kan ik op de notes en de boodschappenlijst wel een pincode zetten, maar voor contactpersonen en agenda is dat niet handig omdat je die tig keer per dag nodig hebt.
Hoe kan ik voorkomen ik dat iemand deze bestanden voorgoed kan verwijderen?

Bewerkt (24 april 2013 15:37)

Galaxy S5 stock v4.4.2
Galaxy S5 mini stock v4.4.2
Galaxy Tab 3 10.1 wifi stock v4.2.2

outlaw

• Lid sinds 16 maart 2012
  • Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 28 september 2012
  • 12:27

Als je gebruik maakt van de optie om je telfoon te beveiligen met de patroon beveliging, dan maakt je de boel al een stuk veiliger.

Elke dag een backup maken van die gegevens.

Het zijn zo maar een paar wilde ideen, maar ik denk dat jij een betere optie wil

Tucker

• Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 28 september 2012
  • 12:43

Patroonbeveiliging op zich is prima, maar ik gebruik mijn phone ook als agenda en als je dan doorlopend afspraken moet vastleggen dan is schermbeveiliging niet te doen. Ik heb dan wel diverse apps, instellingen en mappen met een pincode beveiligd, maar juist agenda en contacten niet omdat ik die snel moet kunnen gebruiken.
Is dan via usb syncen met Outlook de enige mogelijkheid?

Galaxy S5 stock v4.4.2

outlaw

• Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 28 september 2012
  • 12:49

Patroonbeveiliging op zich is prima, maar ik gebruik mijn phone ook als agenda en als je dan doorlopend afspraken moet vastleggen dan is schermbeveiliging niet te doen
Ik doe niet anders, maar ik heb mijn Scherm Time Out op 20 Minuten staan, dus dan valt het wel mee.

En via de USB zou ik het helaas niet weten, dat doe ik nooit..

z0rk

• Lid sinds 20 december 2010
  • Berichten 1593
  • Reputatie 0
  • 28 september 2012
  • 12:51

Overlaatst is mijn Desire ook gestolen (mijn vriendin had die in gebruik). Onmiddellijk hebben we alle paswoorden gewijzigd die op het toestel in gebruik waren (facebook, gmail, dropbox,…).

Je kan trouwens ook altijd contact opnemen met google in zo'n geval, je situatie uitleggen en ze kunnen dan een backup herstellen. Ik heb overlaatst zo een collega aangeraden contact op te nemen met google nadat al zijn contacten gewist waren nadat zijn zoontje met de gsm gespeeld had. Google heeft daar niet moeilijk over gedaan, en een paar uur later had hij al zijn contacten terug.

outlaw

• Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 28 september 2012
  • 12:54

Ik heb dit nog gevonden voor je:
Android tablet & smartphone beveiliging LetsGoMobile

Contactpersonen, oproepgegevens en berichten kunnen worden beveiligd met een wachtwoord. Het is zelfs mogelijk om contacten in twee verschillende adresboeken op te slaan: privé en zakelijk. Verder kunnen smartphones en tablet worden beschermd tegen de nare gevolgen van diefstal of verlies van het apparaat

G Data Mobile Security 2

Tucker

• Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 28 september 2012
  • 13:16

Bedankt voor het meedenken!
Die databeveiligingsopties als op afstand locken of wissen heb ik al, maar voordat je in de gaten hebt dat je phone weg is en je actie kunt ondernemen kan het kwaad al geschied zijn. Hetzelfde geld voor een langere unlocktijd want die 20 minuten zijn voor een kwaadwillende meer dan genoeg.
Maar ik ben al redelijk gerustgesteld dat Google eventueel oudere backups terug kan zetten nadat je je password hebt gewijzigd. Ik heb er nl. tegen de 800 contacten in staan…

Galaxy S5 stock v4.4.2

outlaw

• Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 28 september 2012
  • 14:52

Bedankt voor het meedenken!

Die databeveiligingsopties als op afstand locken of wissen heb ik al,
maar voordat je in de gaten hebt dat je phone weg is en je actie kunt ondernemen kan het kwaad al geschied zijn.
Dat is nou het mooie van deze app, je kan je bestanden van tevoren een WW meegeven, zoals je aangaf dat je dat wilde. Samen met die schermbeveliging, zijn ze lekker lang bezig

Hetzelfde geld voor een langere unlocktijd want die 20 minuten zijn voor een kwaadwillende meer dan genoeg.
Die 20 minuten is een voorbeeld ivm dat je meldde dat dat je niet telkens je schermbeveiliging wilde gebruiken.
Kijk, als ik mijn phone op standby zet, dan schiet hij automatisch op die beveliging, dus als ik hem verlies of hij word gestolen, dan hebben ze al heel veel moeite met die
schermbeveliging en mocht het lukken, dan moeten ze nog je WW kraken om bij je gegevens te komen. Nou en eer ze daar achter zijn, dan kan jij onder tussen je bestanden op afstand laten wissen

Tucker

• Berichten 1440
  • Reputatie 70
  • 28 september 2012
  • 15:28

Ik denk dat ik een oplossing heb gevonden, ik ga straks testen of het goed werkt:
Op dit moment worden agenda en contacten met Outlook automatisch gesynct op de pc, dus als het mis gaat ben ik die ook kwijt. Die sync laat ik helemaal vervallen en ik ga dat 2-3x per week handmatig op mijn phone via KiesAir over wifi doen. Als dat lukt dan kan alles blijven zoals het is en is Outlook mijn backup die ik altijd weer naar Google kan syncen als het nodig is.
Ik zal nog melden of het op die manier gelukt is, misschien hebben anderen er ook iets aan.

Galaxy S5 stock v4.4.2

musmus

• Lid sinds 08 december 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 28 september 2012
  • 15:52

In plaats van KiesAir gebruik ik Moborobo of MyPhone Explorer. Vind ikzelf prettiger werken. Met synchroniseren altijd goed uitkijken hoe en wat er wordt gesynchroniseerd. Een backup maken voordat je gaat experimenteren is nooit weg. Succes.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.