Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Muntdropje

• Lid sinds 14 februari 2012
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 12 november 2012
  • 09:21

Kon ik op mn vorige tablet met andrroid 2.3 zelf bij sommige apps kiezen of ik op de sdcard wilde zetten of niet, op mn nieuwe tablet met android 4.03 zit die mogelijkheid niet. Toch zie ik onder het appsbeheer dat er een paar apps ook onder sdcard staan, maar er allemaal met 0 mb's. Is met deze versie ok een mogelijkheid om zelf te bepalen waar je sommige apps wilt hebben, of kan dat alleen maar als jeje toestel root?

Bewerkt (24 april 2013 15:51)

1966

• Lid sinds 22 maart 2012
  • Berichten 267
  • Reputatie 0
  • 14 november 2012
  • 01:27

Het is per tablet schijnbaar verschillend, als ik er geen Sd kaart in heb zitten geeft het systeem alsnog aan dat er één inzit.
Vreemd? nee niet echt.
Dat heeft schijnbaar te maken met hoe het O.S werkt.
Steek ik er een kaartje in, dan wordt deze weergegeven in /mnt/storage, vreemd genoeg staat dan de identieke inhoud dan ook in de folder/mnt/sdcart ( en dat is dus NIETde fysieke sd kaart ).
Volgens mij maakt deze truuk het mogelijk om toch met een reeds aangesloten usb kabel door te kunnen werken.
Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn en geeft geen oplossing op jouw vraag.

Android versie 4 nogwat, werkt anders dan de voorgaande.
En zal je moeten toegrijpen op bepaalde apps.
Helaas hebben deze apps vaak wel root nodig,
de reden daarachter is dat niet alleen je apps verplaatst moeten worden maar ook de data en de cash van deze apps.
De App zelf kan bijvoorbeeld zelf wel 4 mb zijn, maar de data die hij nodig heeft mischien wel het tigvoudige daarvan.
Wat droid 2.nogwat deed was alleen de kale app over plaatsen, doch als je goed had gekeken had je gezien dat dit niet echt veel opleverde.
Vandaar dat er dus diverse apps zijn ontwikkeld, helaas doordat deze apps in het systeem moeten rondpoken zullen ze su toestemming moeten hebben, dus ja wil je het goed aanpakken dan dient je toestel geroot te worden.
Maar weet wel waaraan je begint, als hij echt bricket dan is het enige waar hij nog goed voor is om tijdens feesten en partijen bier op te serveren.
M.a.w lees je goed in deze materie en weeg de voors en de tegens goed tegen elkaar af.

Bewerkt (24 april 2013 15:51)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.