Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Dat is mij ook nooit gelukt met mn hu mail! Doorsturen naar gmail ook niet. Ik luister ook even mee.
Dit gaat zeer waarschijnlijk niet lukken als jullie er niet gecertificeerd voor zijn door jullie school . Ik heb dit ook voor mijn werk. We hebben een account op de computer staan, van Windows. Ik heb aan ICT de instellingen gevraagd, ik moest dus zelf kiezen voor Microsoft Exchange account . En daar dan dus de gegevens van de servers invoeren. Dit heeft tijdelijk gewerkt tot de certificaat was ingetrokken, na opnieuw de aanvraag gedaan te hebben bij ICT is dit weer vrijgegeven en kan ik mijn werk mail weer ontvangen op mijn telefoon .
Dus dit zal bij jullie ook het geval zijn misschien, dus vraag het even na bij jullie ICT afdeling .
Let er wel op dat je dan waarschijnlijk ook een zogenaamde ‘apparaatbeheerder’ op je toestel krijgt. Dit houdt in dat ze controle over je apparaat krijgen, zodat ze hem bijvoorbeeld op afstand een factory reset kunnen geven, of dat je perse een pincode moet instellen.
Hoeft niet per sé, ligt er maar net aan hoe de Exchange beheerder dit heeft ingesteld.
Nog even resumé, je moet het volgende proberen in te vullen:
- Microsoft Exchange kiezen
- Servernaam: webmail.hu.nl
- Username: voornaam.achternaam@student.hu.nl
- Password: je wachtwoord
En dit moet dan dus ook in je email-app gebeuren, niet in je Gmail-app (voor de zeker-
heid toch maar) Werkt dit niet dan kan zijn dat het misschien nog opengezet moet worden
(vinkje bij school in AD).
Net e.e.a. nagelopen maar het LIJKT mij niet er certificaten zijn ingetrokken zo op het
eerste oog, of ik ben scheel (hele log doorlopen):
Ik denk dat je deze mail zelf ook hebt gehad maar voor de zekerheid;
Tussen 17 en 24 december nieuwe e-mailomgeving studenten FG
Na een periode van uitvoerig testen verandert voor jou, als student van de HU, de e-mailomgeving. Dit heeft te maken met de introductie van Office 365 . De overgang vindt per faculteit plaats en vanaf 17 december is de FG aan de beurt. Tussen 17 en 24 december gaan alle FG-studenten in fases over. Of je over bent merk je aan de mailbutton die verschijnt op je opleidingsintranet en het extra inlogscherm dat verschijnt wanneer je naar webmail.hu.nl gaat. Wil je (na de overgang) in één keer kunnen inloggen, gebruik dan voortaanmymail.hu.nl.
Met ‘nieuwe e-mailomgeving’ bedoelen we: een andere mailbox en extra functionaliteiten en voordelen;
- meer opslagruimte (van 175 Mb naar 25 Gb)
- gebruik en delen van de functionaliteit ‘agenda’
- e-mail is via mobiel beter beschikbaar
- uitgebreide mogelijkheden op het gebied van online communiceren (chat, bellen, videoconferencing)
- aanwezigheid van studenten/medewerkers is zichtbaar
Ervaringen medestudenten
De afgelopen weken hebben medestudenten de nieuwe omgeving uitgebreid getest. Mede na hun positieve feedback is besloten om live te gaan. Hun ervaringen vind je op www.nieuwemail.hu.nl.
www.nieuwemail.hu.nl
Op de website www.nieuwemail.hu.nl vind je alle informatie over het gebruik van de nieuwe e-mailomgeving, extra functionaliteiten, handleidingen, instellingen voor je smartphone, een overzicht met veelgestelde vragen en antwoorden, etcetera.
Let op!
- Jouw e-mailadres en wachtwoord blijven hetzelfde.
- Heb je in je mailbox bestanden van meer dan 25 MB, dan kunnen we jouw mailbox niet overzetten. Ruim daarom grote bestanden op. Doe je dat niet, of zie je grote bestanden over het hoofd, dan ontvang je een geautomatiseerde e-mail waarin wordt aangegeven welke bijlagen te groot zijn. Gooi deze bestanden weg, of bewaar ze.
www.nieuwemail.hu.nl
Ik heb de oplossing gevonden na enkele maanden.
Je gaat naar “Instellingen”, “Accounts”, “Account toevoegen”, “E-mail”.
Daar vul je in: “voornaam.achternaam@student.hu.nl” + “wachtwoord”.
Daarna ga je naar handmatig instellen. Kies niet voor een “Microsoft Exchange ActiveSync” type account, maar een “POP3-account”, gezien de Hogeschool Utrecht is overgestapt naar Outlook (Office 365).
Dan moet je even jouw gebruikersnaam even aanvullen, gezien er geen “@student.hu.nl” achter staat.
Als POP3 server vul je in “outlook.office365.com”, Beveiligingstype “SSL”, Poort “995”.
Volgende scherm, kies als SMTP server “smtp.office365.com”, Beveilingstype “TLS”, Poort “587”
Rond alle voorkeuren af en je kunt vanaf nu op jouw Android toestel Webmail ontvangen en verzenden.
Om je HU-mail te gebruiken met de ActiveSync methode moet je als server outlook.office365.com gebruiken en als gebruiker \voornaam.achternaam@student.hu.nl, domein leeghouden en de standaard poort aanhouden (443)
hallo iedereen, ik wil naast mijn hotmailaccount nog een account toevoegen. ik weet waar ik dit moet doen maar het betreft hier een webmail account van mijn school. wat ik ook probeer, het lukt me niet
. pop3, imap en MEA type accounts heb ik geprobeerd maar mijn samsung GS 2 kan geen verbinding maken met de server. mijn emailadres ziet er als volgt uit ; ……….@student.hu.nl
weet iemand hoe ik mijn account van school kan toevoegen??
alvast bedankt! grtz