Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Samurai1982

• Lid sinds 28 april 2012
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2013
  • 22:55

Hallo beste mensen van AndroidWorld

Ik heb een vraagje ik verander nogal wel eens van rom maar het maakt niet uit welke
rom ik nu op mijn telefoon zet blijf ik problemen houden met het internet.

Ik heb voor 2 dagen terug een rom op mijn tel gezet en kreeg ineens problemen ik heb
volledig wifi verbinding op mijn telefoon maar als ik me aanmeld bij google play kan ik niet meer
downloaden er blijft continu laden staan en als ik gewoon naar internet ga staat er kon geen verbinding
maken met de server. En soms krijg ik en melding op mij n telefoon kon geen verbinding maken met
internet maar heb dan gewoon volledig wifi bereik.

Wie o wie weet wat er aan de hand is ik kom er zelf niet meer uit. Ik dacht dat het aan de rom lag maar dat
is het niet want heb al een rom op mijn telefoon geinstalleerd wat eerder perfect werkt en nu niet meer helaas.

Ik hoor het graag van jullie Mvg Jan

Bewerkt (24 april 2013 16:09)

Gilles_Bonne

• Lid sinds 17 december 2012
  • Berichten 371
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2013
  • 23:24

Dit heb ik ook soms dan is de wifi-indicator bij mij grijs en normaal als die het wel doet is ie blauw.

Heb je bij het installeren van de rom je hele telefoon gewiped?

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2013
  • 07:39

Ik zou eerst proberen om de rom opnieuw te flashen en kijken wat ie dan doet. Ik neem aan dat je met de oude rom geen problemen had? Dan ligt het in ieder geval niet aan je telefoon maar aan de rom die je er op het hebt.

Telefoon: Moto G6
Watch: Fossil Carlyle
Car: Isudar Android Car audio
Tablet: Asus TF300T (maar die is volgens mij al een tijdje dood…)

outlaw

• Lid sinds 16 maart 2012
  • Berichten 935
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2013
  • 08:54

Wat ook wel eens wil helpen, is om je verbinding te verwijderen en dan te laten zoeken en weer opnieuw het WW in te vullen

anned20

• Lid sinds 21 oktober 2012
  • Berichten 56
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2013
  • 09:01

Als het een samsung is, kan het aan je router liggen. Een reset wil wel eens helpen(van de router)

Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk

B@Zzz...

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 441
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2013
  • 09:30

@Anned20, dat probleem is vaak ook op te lossen met een reboot van je telefoon. Bij mij zie ik dan steeds staan“IP adres ophalen ” maar dan maakt ie inderdaad geen verbinding. De telefoon of router herstarten werkt dan maar volgens mij blijft dan het wifi symbool dan ook niet in de statusbalk staan.

Telefoon: Moto G6
Watch: Fossil Carlyle
Car: Isudar Android Car audio
Tablet: Asus TF300T (maar die is volgens mij al een tijdje dood…)

anned20

• Lid sinds 21 oktober 2012
  • Berichten 56
  • Reputatie 0
  • 13 januari 2013
  • 14:09

@B@Zzz…, kennissen van mij hadden allemaal een samsung, op dezelfde router. Allemaal konden ze niet op internet en konden niks downloaden uit de playstore. ze hadden een Netgear, Google maar eens naar “Samsung Netgear Error” of zoiets.

@Samurai1982 Heb je nog meer Samsung android smartphones zoja hebben ze allemaal hetzelfde probleem?

Samurai1982

• Lid sinds 28 april 2012
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 17 januari 2013
  • 22:51

SORRY MENSEN ik had al wel veel eerder willen reageren op jullie antwoord maar had problemen met de laptop en heb hem weggebracht
en effe nieuwe windows 7 erop en hij werkt weer prima ;-)

Maargoed ik heb dus van alles geprobeerd (Opnieuw wifi verbinding maken hooguit 2 min online en daarna geen verbinding meer)
(Router Resettten ook zelfde probleem “ ” “ ” “ ” “ ” “ ” “ ”“ ”“ ” “ ” “ ” " )
(Hard Reset met de Mobiel dus: Wipe Data/Factory , Wipe Cache , en Wipe Dalvik daarna
een rom geinstalleerd wat altijd goed heeft gewerkt maar dat helpt ook niet helaas )

Maaaaaaar nu heb ik dus een orginele firmware van mijn Samsung Galaxy Ace GT-s5830 gedownload en met Odin op mijn mobiel
geflasht zodat hij weer helemaal orgineel was hij was zelfs niet meer geroot en cwm recovery stond er ook niet meer op. Hij zag
er weer uit zo hoe ik hem uit de winkel heb gehaald dus even verbinden met wifi en ja hoor HELEMAAL PERFECT. Weet niet waar dat aan gelegen heeft maar hij doet het in iedergeval weer ;-)

En nu heb ik zelfs de rom opnieuw geinstalleerd waar hij problemen mee had en nu doet hij het wel gewoon (snap er niets van).

Dus mensen ik wou jullie allemaal even bedanken voor jullie snelle reactie helemaal SUPER ;-) (baalde van mijn laptop :-( .)

Mvg Jan

Bewerkt (24 april 2013 16:10)

Harald.v.K

• Lid sinds 14 januari 2011
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 31 januari 2013
  • 22:24

Samurai, Heb hetzelfde probleem gehad en het regelmatig opgelost via resets van mobiel en/of router. Op een gegeven moment had ik daar genoeg van en heb een definitiever oplossing gezocht (en gevonden). Een oorzaak heb ik na uitvoerig speurwerk niet gevonden, maar die lijkt te zitten in 'iets' dat achterblijft in de mobiel bij een verbinding-definitie wat in de weg gaat zitten bij het opnieuw opbouwen. Vandaar dat het probleem telkens terugkomt. De oplossing heb ik gevonden door in de router (in mijn geval een TP-LINK TL-WDR3600) de lijst van 'gereserveerde IP-adressen onder DHCP' aan te passen. Met die lijst is het mogelijk om aan specifieke apparaten een specifiek IP-adres toe te kennen. De apparaten worden herkend aan hun MAC-adres. (dat kun je ergens bij de advanced instellingen van de verbinding terugvinden, of in de systemlog van de router). Door voor alle betrokken apparaten een IP-adres in deze lijst op te nemen, wordt dat adres altijd gebruikt bij het opzetten van de verbinding (en blijkbaar komt dat overeen met het deel dat in de mobiel 'blijft hangen'). Daarmee gaat het opzetten van de verbinding (bij mij in ieder geval) altijd goed, hoe vaak ik ook de wifi uit/aan zet. Dit werkt bij mij goed samen met de verbindingsbeveiliging (WPA/WPA2 - Personal). Ook heb ik bij die verbinding (als poging) ook de encryptie niet op 'automatic', maar op AES gezet. (dat hielp op zich niet, maar zit de oplossing hierboven niet in de weg. Omdat de DHCP daarnaast 'gewoon' aan kan blijven staan, kunnen nieuwe aparaten (van buren, vrienden en familie) ook 'gewoon' contact maken (met het wachtwoord, natuurlijk ;-). Kortom: met bovenstaande oplossing is het wachten op de verbinding nu verleden tijd. That's All Folks, Harald.

Bewerkt (21 mei 2013 13:37)

Het_ratje

• Lid sinds 02 december 2010
  • Berichten 3102
  • Reputatie 10
  • 1 februari 2013
  • 21:50

Verplaatst naar Samsung Galaxy S2 - gedeelte, dit is wel degelijk een toestelspecifiek probleem
(zou alles even een keer goed wipen en opnieuw een ROM flashen).

Bewerkt (21 mei 2013 13:37)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.