Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

obnoxious67

• Lid sinds 24 april 2010
  • Berichten 309
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2010
  • 13:52

Ik krijg vanmorgen een sms van KPN dat ik de fair use heb overschreden met een totaalverbruik van 357MB
Ik gelijk bellen natuurlijk want, vraag me af hoe dat kan omdat ik al 4 weken thuis zit ivm een operatie aan mijn knie en bijna alles via WiFi download en voor de rest op mijn laptop zit te prutsen.

KPN: goedemiddag waarmee kan ik u helpen?

Nou ik heb een sms gekregen dat ik te veel internet gebruik.

KPN: Dan heeft u teveel internet gebruikt.

Ja dat snap ik maar waar en hoe kan ik dat terug vinden zodat ik het in de gaten kan houden?

KPN : Dat kan niet meneer dat ligt aan het gemiddelde verbruik, en als u daar 10x boven zit is dat teveel.

O en wat is dan dat gemiddelde ?

KPN: Ja dat kan ik zo niet zeggen, meestal tussen de 25 en de 60 MB

Dus als ik dan meer dan 600 MB gebruik ,dan is dat teveel ?

KPN: inderdaad meneer.

maar ik heb nu 357 MB gebruikt dat is toch minder als het gemiddelde ?

KPN: Ja maar dan was het gemiddelde op dit moment waarschijnlijk lager

Ok maar wat ik ook zo vreemd vind,ik zit al een maand thuis en doe alles over WiFi

KPN: Ja maar meneer ,weet u dan niet dat je met WiFi ook netwerk gebruikt ?

Nee dat weet ik niet hoe zit dat dan met mijn laptop ?

KPN: Dat werkt weer anders…

Hoe dan?

Hoogst geïrriteerde KPN: Ja dat weet ik ook niet.

Dus u kunt mij niet verder helpen ?

KPN: Je zou natuurlijk een sneller abonnement kunnen nemen dan mag je ook meer internet gebruiken.

Nee hoor dank je wel in augustus loopt mijn abonnement af en dan ga ik naar t-mobile, daar zal het gemiddelde internet gebruik wel veel hoger liggen aan de problemen daar te zien.

KPN:haha maar dan heb je helemaal geen internet.

Misschien nu nog niet maar straks wel, en die mensen weten tenminste waar ze het over hebben, Dag meneer

tuut….tuut…tuut..

Dus bij deze even een oproepje aan alle KPN gebruikers om meer te internetten, zodat het gemiddelde wat omhoog gaat, want dat is blijkbaar wat ze willen bij KPN.

Bewerkt (22 april 2013 12:25)

obnoxious67

• Lid sinds 24 april 2010
  • Berichten 309
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2010
  • 16:01

Even wat copy-paste van de kpn site,ik heb dus gewoon surf en mail totaal en daar staat geen sterretje bij wat verwijst naar de fair use, bij extra snel staat dat sterretje er wel. volgens mij zijn ze daar een beetje in de war.

Surf&Mail Totaal 1 jaar

Wil je helemaal niets meer missen en volledig zorgeloos surfen en mailen? Neem dan Surf&Mail Totaal. Hiermee kun je altijd onbeperkt surfen en mailen op je mobiel. Altijd het laatste nieuws lezen, je e-mail raadplegen of iets opzoeken met Google. Het gebruik van streaming audio en video zijn onderdeel van de Surf&Mail Totaal bundel. Hier hoef je dus niet apart voor te betalen. Als je Surf&Mail Totaal in je bundel hebt- of eraan toe kunt voegen, dan betekent dit dat je mobiel er geschikt voor is.

Surf&Mail Totaal voor maar € 10,-/mnd: Zorgeloos Internetten. Onbeperkt surfen&mailen op je mobiel. Onbeperkt gebruik van streaming audio en video.

Surf&Mail Extra Snel voor € 15,-: kun je onbeperkt* internetten met een download snelheid tot 1 Mbps!

*Er is een fair use policy van toepassing. Als je in een maand meer dan 10 x het gemiddelde verbruikt (van alle klanten met deze bundel) wordt je snelheid de rest van die maand tijdelijk verlaagd. VOIP is niet toegestaan i.c.m. deze bundel.
€ 2, 50 /mnd

87Vortex87

• Lid sinds 06 oktober 2009
  • Berichten 843
  • Reputatie 0
  • 10 juni 2010
  • 16:35

Ik knal al vanaf het begin maximaal om dat gemiddelde te laten stijgen. Ik krijg elke maand (begin van de maand) een melding “FUP overschreden blablabla…”

monika

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 12
  • Reputatie 0
  • 17 juli 2010
  • 21:36

ik heb net een kpn abonnement afgesloten met internet totaal (actie 2,50 levenslang)
nu zag ik ook dat er supersnel internet is 3,75 levenslang.
ik woon in een klein dorpje heeft het dan zin om supersnel te pakken?
en is dat wat ik nu heb onbeperkt of niet?snap er niks van

alvast bedankt

Bewerkt (22 april 2013 12:28)

Flozzo

• Lid sinds 19 december 2009
  • Berichten 603
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2010
  • 01:22

Ja, KPN is nogal crappy ( meeste providers zijn dat, of het nou internet, telefoon, TV of mobiel is :S) vriend van me had HTC Hero genomen, en toen hij daarop op Wi-Fi ging (zonder internet abbo), kreeg hij een rekening van 50 euro oid ( misschien overdrevenn maar het was veel)
Ik begrijp niet goed hoe providers voor WiFi geld kunnen vragen, omdat iemand geen internet abbo heeft, want dan neem je toch de bedoeling van WiFi weg? maar is dit verhaal alleen van toepassing op KPN of zijn er ook dergelijke ervaringen met anderen?

Flozzo

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2010
  • 10:12

Ik heb Vodafone en naar aanleiding van dit topic eens gekeken wat mijn verbruik is, afgelopen maanden zat ik tussen de 850 MB en 1 GB per maand, ik heb nog nooit wat gehoord over overschrijding, dus óf ze zijn coulanter bij vodafone, of de klanten gebruiken met z'n allen daar meer ;-)

jacobras

• Lid sinds 21 juni 2010
  • Berichten 316
  • Reputatie 0
  • 18 juli 2010
  • 12:15

Voor gebruik van Wi-Fi worden geen kosten in gebruik gebracht. Providers kunnen ook niet meten hoe vaak en wanneer jij van Wi-Fi gebruik maakt, dat wordt niet doorgestuurd. Zou ook abnormaal zijn als je voor gebruik van Wi-Fi zou moeten betalen, dat is het idee erachter niet.

Bij sommige telefoon schakelt Wi-Fi uit als je de telefoon standby zet. Als je hebt ingesteld dat de telefoon elke x minuten/uren moet synchroniseren kan het zo zijn dat de telefoon dan net in standby staat en er gebruik wordt gemaakt van het mobiele netwerk (lijkt me, weet ik niet zeker).

Flozzo

• Lid sinds 19 december 2009
  • Berichten 603
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2010
  • 04:12

jacobras;27762
Voor gebruik van Wi-Fi worden geen kosten in gebruik gebracht. Providers kunnen ook niet meten hoe vaak en wanneer jij van Wi-Fi gebruik maakt, dat wordt niet doorgestuurd. Zou ook abnormaal zijn als je voor gebruik van Wi-Fi zou moeten betalen, dat is het idee erachter niet.

Bij sommige telefoon schakelt Wi-Fi uit als je de telefoon standby zet. Als je hebt ingesteld dat de telefoon elke x minuten/uren moet synchroniseren kan het zo zijn dat de telefoon dan net in standby staat en er gebruik wordt gemaakt van het mobiele netwerk (lijkt me, weet ik niet zeker).
Ja dat dacht en zei ik ook, maar blijkbaar moest hij eerst naar de KPN winkel gaan om de WiFi functie in te schakelen… Dat is op zich ook al verdacht, en als je dit verhaal leest, weet KPN dat je WiFi gebruikt

maomanna

• Lid sinds 08 juli 2010
  • Berichten 90
  • Reputatie 0
  • 20 juli 2010
  • 06:48

Het is onmogelijk voor providers (vast of mobiel) te achterhalen of er WiFi wordt gebruikt ja of nee. Het enige dat ze kunnen meten is de hoeveelheid data en met welke snelheid dit gebeurd, meten.

Dit komt omdat ze enkel tot de router/modem kunnen kijken.
Dus dat geneuzel over de kosten is onzin. Als je isp bijv ziggo is, kan kpn nooit de hoeveelheid data enz weten.

Daarnaast is er een verschil tussen WiFi netwerken en 3g/3.5g netwerken. Laat je niet gek maken door die wijsneuzen.

Zo tijd om eens te gaan slapen

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

jacobras

• Lid sinds 21 juni 2010
  • Berichten 316
  • Reputatie 0

@maomanna: helemaal mee eens

Ja dat dacht en zei ik ook, maar blijkbaar moest hij eerst naar de KPN winkel gaan om de WiFi functie in te schakelen… Dat is op zich ook al verdacht, en als je dit verhaal leest, weet KPN dat je WiFi gebruikt
Ik denk dat hij Wi-Fi verward met mobiel internet, soms moet laatstgenoemde in de winkel worden ingeschakeld als de instellingen niet automatisch in het toestel staan en de gebruiker niet weet hoe hij/zij die moet instellen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren