Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

MacBryce

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2010
  • 11:20

Hoi,

Net een HTC Desire gekocht dus ik heb me meteen maar even geregistreerd hier. Ik heb ook al een vraag voor jullie. (Ik heb even gezocht maar ik wist geen antwoord te vinden. Excuses als dit hier allemaal al ergens beantwoord is.)

Ik vroeg me af of iemand hier een workaround gevonden heeft om de paid apps van de Android Market aan te schaffen in België. Ik heb er helemaal geen zin in om mijn nieuwe HTC Desire te gaan rooten, unlocken, hacken of whatever, want ik zou graag de developers van leuke applicaties betalen voor hun werk. (Bovendien zag ik dat er voor bootloader 0.80 nog geen manier was om je aanpassingen te herstellen, moest je je toestelletje bricken, maar dat doet hier eigenlijk niet ter zake.)

Het beste wat ik dan nog kan bedenken (buiten wachten) is een Nederlandse PrePaid SIM te kopen bij KPN of T-Mobile en die dan te gebruiken om apps te downloaden. Dus ik vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft (uit België dan) en of iemand kan bevestigen dat je met je eigen WiFi en een PrePaid SIM kaartje uit Nederland op de paid apps market kan. Om af te sluiten wou ik ook graag weten hoe je eigenlijk betaalt op Android Market; gaat het van je beltegoed af, of kan je ook Paypal of Google Checkout gebruiken?

Bedankt voor jullie hulp,

Bob

P.S. Als iemand nog een oud ongebruikt Nederlands PrePaid SIM kaartje heeft liggen dat hij of zij niet gebruikt dan wil ik dat graag zelf eens uitproberen natuurlijk. Dat bespaart me dan weer een rit naar Nederland.

Bewerkt (22 april 2013 12:27)

joyrider

• Lid sinds 06 juli 2010
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2010
  • 11:28

ik ben niet zeker, ik heb mijn desire ook nog maar een weekje en ben zelf afkomstig uit belgie, maar er zijn een aantal appstore alternatieven zoals slideme SlideME | Android Community and Application Marketplace je kan de apk file downloaden van hun site (vond deze niet direct op de market place). Als je deze applicatie gebruikt zou je normaal wel betalende apps kunnen kopen. Ik heb het zelf niet getest maar ik zag in alle geval wel de betalende apps in hun store. Ik vermoed dat zij dan werken als soort van tussen persoon, jij betaald hen en zij de devs, maar ik heb het nog niet helemaal uitgespit omdat ik nog geen behoefte heb aan een betaalde app, maar het is het proberen waard.

Groetjes

MacBryce

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2010
  • 11:57

Bedankt voor de snelle reactie, Joyrider. Helaas staan de applications die ik zoek niet op SlideME (wanneer ik op m'n PC hun site doorzoek). Ik heb toch maar even hun marketapplicatie gedownload, maar die valt sterk tegen. Er is geen zoekfunctie en de titels staan niet eens alfabetisch. Dus ja, het is een leuke suggestie en misschien interessant in de toekomst maar voorlopig lost het mijn probleem nog niet op.

joyrider

• Lid sinds 06 juli 2010
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2010
  • 12:03

je kan sorteren en zoeken mits op de (real) “menu” knop te duwen in de applicatie zelf of wanneer je in een bepaalde catergorie zit. Het is inderdaad niet zo groot als de officiele appstore maar moest je de applicatie vinden zou je het zo misschien wel kunnen aankopen. Ik gebruik ook altijd de officiele market store en moest ik ooit een applicatie tegen komen die ik wil aankopen, start ik die slidme en zou ik het via daar doen, dus niet gebruiken als volwaardig alternatief enkel voor paied apps . Zoals eerder ook gezegd ik heb het nog niet getest, maar ik zag dat je bvb kon betalen via hun, dus ik vermoed wel dat dit zou werken. Ik vermoed enigsinds ook dat het aanbod afhangt van de dev's die er hun applicatie “opzetten”, waarschijnlijk eist SlidMe een deel van de opbrengst of weten dev's gewoon niet van deze alternatieve market store af en hoogst waarschijnlijk zullen de verkochte apps ook iets duurder zijn daar zij (slidme) fungeren als tussen persoon.

groetjes

MacBryce

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 7 juli 2010
  • 16:01

Ah, dat heb ik gemist. Ik heb het ondertussen even uitgeprobeerd en het lijkt goed te werken. Alleen maakt de site noch van Paypal, noch van Google Checkout gebruik om de betaling te verrichten. Ik ga dus nog even verder zoeken vooraleer ik mijn kredietkaart in hun systeem steek. Toch bedankt voor de tip. Moest ik geen betere oplossing vinden, dan is dit toch al veel beter dan niks. :-)

Edit - Ik zag dat de site wel Amazon Payments aanvaardde, en daar had ik al een account. Ik heb bij wijze van test dan maar even een app gekocht, niet degene die ik nodig had maar gewoon even om te kijken hoe goed het werkt. En dat deed het best goed. Ondertussen blijken er nog andere alternatieven voor de Android Market te bestaan, maar een aanbod zoals op de echte appstore vind je nergens terug.

Dus ik kom even terug op mijn vorige vraag: Heeft er iemand al eens met een Nederlandse PrePaid SIM (5 ~ 10&#8364 geprobeerd om paid apps aan te schaffen in België?

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 7 juli 2010
  • 20:50

Een Nederlandse prepaid SIMkaart er in zou gewoon moeten werken, kost nog geen tientje bij vodafone. Betalen op de market kan alleen met een credit-card. Dezelfde constructie wordt wel eens gebruikt met een UK kaart in een telefoon van een vriend uit een van de Oost-Europese staten, werkt prima.

MacBryce

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2010
  • 10:49

Ah super. Bedankt voor de hulp allebei. Nu alleen nog eens een kaartje kopen de volgende keer dat ik in Nederland ben. (Ze sturen ze blijkbaar niet op.)

jacobras

• Lid sinds 21 juni 2010
  • Berichten 316
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2010
  • 15:14

Ik heb in mijn HTC Legend een T-Mobile prepaid simkaart geplaatst, maar ik krijg nog steeds alleen de mogelijkheid om via creditcard te betalen in de Market… Jammer, had erg graag DroidAnalytics willen aanschaffen

MacBryce

• Lid sinds 07 juli 2010
  • Berichten 23
  • Reputatie 0
  • 8 juli 2010
  • 21:20

“Met credit card”; bedoel je dan via je Google Checkout account?

Als je zonder credit card apps wilt aankopen, denk ik dat rooten de enige optie is vanuit België. Alleen kan je een Legend naar mijn ook nog niet unrooten (net zoals een HTC Desire), dus je bent je garantie dan wel kwijt voorlopig. :-s

jacobras

• Lid sinds 21 juni 2010
  • Berichten 316
  • Reputatie 0

MacBryce;26732
“Met credit card”; bedoel je dan via je Google Checkout account?

Als je zonder credit card apps wilt aankopen, denk ik dat rooten de enige optie is vanuit België. Alleen kan je een Legend naar mijn ook nog niet unrooten (net zoals een HTC Desire), dus je bent je garantie dan wel kwijt voorlopig. :-s
Mijn bericht was niet geheel on-topic, ik woon in Nederland. Maar ik heb geen creditcard (voor Google Checkout inderdaad), en kan dus geen apps aanschaffen. Had gehoopt dat ik het bedrag van een prepaid simkaart kon laten afschrijven, maar helaas.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.