Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

FairPhoner

• Lid sinds 18 januari 2014
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2014
  • 11:57

Mijn contactpersonen in Gmail zijn precies zoals ik ze wil hebben (een import vanuit Outlook 2007).
Als ik echter kijk naar de contacten op mijn Android (4.2) zie ik nogal wat verschillen:
1- Op Android wordt altijd weergegeven/gesorteerd op voornaam (terwijl ik in Google gekozen heb voor weergave op achternaam)
2- Android voegt automatisch een aantal contacten samen (ondanks dat ik daar in Google contacten niet voor heb gekozen). Om een voorbeeld te geven: ik heb een contact ICE-1 (In Case of Emergency-1) waarin de contact gegevens van een dochter staan. Op Android wordt dit echter weergegeven onder de naam van mijn dochter (dus niet als ICE-1).
3- Contacten op Andrid heeft een aantal automatisch aangemaakte groepen (family, co-workers etc). Ald ik groepen met dezelfde naam aanmaak in Google contacten en synchroniseer, worden nieuwe groepen aangemaakt i.p.v. dat de bestaande groepen worden gebruikt.

Mijn vragen:
1- zoals ik het tot nu toe ervaren heb, zijn de mogelijkheden om contacten op Android te beheren tamelijk beperkt. Heb ik wat gemist?
2- als dat inderdaad het geval is: is er een andere mogelijkheid (app?) om contacten in Android in te brengen?

FairPhone

paul_briet

• Lid sinds 01 januari 2014
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2014
  • 15:19

Heb hetzelfde probleem (Nexus 7). Maar toen ik naar mijn contacten keek, bij mij personen genoemd, bleken “instellingen” veranderd te kunnen worden namelijk sorteren op achternaam i.p.v. voornaam.Groepen heb ik blijkbaar niet geëxporteerd uit Outlook naar GMail.
Maar andere problemen heb ik wel, waarover ooit meer…

FairPhoner

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 18 januari 2014
  • 18:19

Inderdaad, het sorteren op voor/achternaam heb ik inmiddels gevonden.
Maar met name het probleem van ‘spontane mutaties’ in mijn contacten is zeer hinderlijk.

FairPhone

FairPhoner

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 19 januari 2014
  • 09:46

Ik heb jarenlang een Nokia telefoon (DumbPhone) gebruikt: alle contacten, agenda's en notities werden altijd met één druk op de knop (Nokia PC-suite) gesynchroniseerd. Nu, zoveel jaren later, lijken we een behoorlijke stap terug te hebben gemaakt.
Voor de agenda draait Google agenda sync, en die lijkt het wel te doen. Maar contacten hebben een eigen leven gekregen, maar ik wil zelf de baas zijn, zelf bepalen wat waarheen gaat en er hoe uit komt te zien.

Helaas, niet elke modernisering is een vooruitgang…..

FairPhone

FairPhoner

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 1 februari 2014
  • 11:22

Na twee weken van vruchteloos zoeken, proberen en rondvragen heb ik eindelijk de oplossing gevonden. En wat voor één: “MyPhoneExplorer”.

Een grandioze app + PC-software, die exact synchroniseert met outlook zoals ik dat wil. En nog vrij te gebruiken ook, zonder advertenties of lokkertjes naar een betaalde versie, in allerlei talen (waaronder Nederlands).
Dit is nu echt een app die fabrikanten standaard aan hun toestel moeten toevoegen.

Het heeft even geduurd, maar nu kan ik mijn telefoon echt gebruiken.

FairPhone

dreamsharing

• Lid sinds 08 augustus 2010
  • Berichten 86
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2014
  • 17:17

Als je hiermee contactpersonen verwijderd zijn ze dan ook echt weg?
Ik snap namelijk niet waar mijn oude contacten zijn opgeslagen?Iedere keer als ik mijn telefoon van nieuwe software voorzie dan zie ik contacten terugkomen die ik jaren geleden al verwijderd had…
Ik sync alleen met mijn google account en daar komen deze mensen niet meer voor.

FairPhoner

• Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 23 februari 2014
  • 17:29

Ja, ik ben nu echt weer de baas.

FairPhone

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.