Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

cyborg2012

• Lid sinds 10 april 2014
  • Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 10 april 2014
  • 14:04

Hallo allen,

Ik ben nieuw in de wereld van android. ben een paar dagen geleden overstapt van mijn Ipad naar een gloednieuwe tab pro 12.2. Alles is dus nieuw voor mij, maar bevalt wel super! Ik ben daarom ook binnenkort van plan om over te stappen van een iphone naar een android telefoon. Nu heb ik een aantal vragen omtrent android. Voor ios weet ik dat ik mijn informatie haalde van de site iphoneclub.nl androidworld is volgens mij een vergelijkbare site, alleen dan dus voor android. Op iphoneclub werd naast normaal nieuws ook info gegeven over het jailbreaken van apparaten. Voor mij is het erg interessant om ditzelfde, nl het rooten, te doen op mijn tab pro. Het gebruik van bepaalde apps vereisen namelijk een root. Nu weet ik niet of het verboden is om hierover te spreken dus neem het me niet kwalijk aub
Nu wil ik vragen of deze informatie/tutorials ook op deze site terug te vinden zijn of dat er een andere site is waar ik terecht kan?
Daarnaast wilde ik weten of het gevaarlijk is om te rooten? op ios devices was er geen gevaar omdat alles, ten alle tijden, hersteld kon worden via itunes. Is dit ook mogelijk via bv Samsung kies?

mvg

Bewerkt (10 april 2014 19:58)

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 10 april 2014
  • 14:40

Hallo,

Je hebt een goede overstap gemaakt

Rooten wil zeggen dat je volledig controle hebt over je toestel. Dus in principe kun je elk kleurtje van het systeem aanpassen en nog veel meer. Ook kun je er mee overclocken waarmee het gevaar bestaat dat je cpu doorbrandt. Ook kun je verkeerde firmware flashen waardoor je toestel gebrickt wordt.

Rooten is niet verboden hoor, wees daar maar niet bang voor. Alleen kunnen sommige fabrikanten moeilijk doen om garantie.
Een goede site voor informatie over rooten staat op xda forum http://forum.xda-developers.com/ http://forum.xda-developers.com/galaxy-tab-pro-12-10-8

Via samsung kies kan het niet hersteld worden, hiervoor is bij samsungs het programma odin.

cyborg2012

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 10 april 2014
  • 14:55

Bedankt voor de snelle respons! Ja het is zeker een goede overstap geweest. Was het beu teveel te betalen voor een product waar ik gewoon te weinig mee kon.
Ik ga het rooten vooral gebruiken om bijvoorbeeld airplay mogelijk te maken vanaf mn tablet of om bijvoorbeeld mn ps3 controller te gebruiken bij spelletjes. Daarnaast is het stukje gratis apps en gratis in app aankopen belangrijk voor mij. De site van jou ga ik eens goed doornemen.
Maar wat houdt dat software flashen precies in? weet dat je bij ios devices van die programmaatjes had je die moest draaien waarna je toestel “gewoon” gejailbreakt was. Bij android werkt dat zeker iets anders? Ook het updaten van je toestel was eigenlijk geen probleem met ios, maar heb me laten vertellen dat je met android via speciale roms moet updaten en dat reguliere updates dus niet meer werken?

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 10 april 2014
  • 15:05

“gratis”apss is hier een taboe

custom roms zijn vaak sneller, stabieler en hebben meer mogelijkheden ook worden deze sneller geupdated dan de stock roms

cyborg2012

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 10 april 2014
  • 18:18

Sorry voor mijn onwetendheid, maar taboe?
en wat zijn precies die roms?
Het risico op een brick, is deze groot en kan dat hersteld worden of is het dan einde verhaal voor je device?

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 10 april 2014
  • 18:24

het gaat over illegale apps dat is hier taboe.en roms zijn aangepaste versies van het android besturingsysteem bv paranoid,cm.en als je alles goed leest wa je moet doen om te rooten of te flashen kan er maar weinig of niks gebeuren.en in de meeste gevallen kan je het herstellen of terug naar stock gaan.

Bewerkt (10 april 2014 18:26) | Bewerkt via Tapatalk/Androidworld Reader

meule

• Lid sinds 16 november 2011
  • Berichten 1379
  • Reputatie 220
  • 10 april 2014
  • 18:40

Om even een misverstand te voorkomen, gratis apps die je ook daadwerkelijk gratis kunt downloaden in de playstore mogen hier gewoon besproken worden. Ga je echter op mysterieuze sites bestanden downloaden die eigenlijk als betaalde app in de playstore staan, dan mag daar hier niet over gesproken worden.

Pas ook even je topictitel aan omdat “android leek” niet precies omschrijft wat je vraag is. Een korte omschrijving van je vraag/probleem geeft vaker eerder kans op hulp. Aanpassen kan onder je eerste bericht met de knop “bewerken”

Bewerkt (10 april 2014 18:44)

Zie je iets op het AW forum dat niet door de beugel kan? Laat het een van de moderators weten middels de rapporteerknop.

cyborg2012

• Berichten 5
  • Reputatie 0
  • 10 april 2014
  • 20:00

bedankt voor de duidelijkheid. het begint allemaal duidelijk te worden nu. Is het trouwens al mogelijk om mijn tablet (tab pro 12.2 met andr 4.4 kitkat) te rooten. Ben niet veel tegen gekomen tijdens het google namelijk

amigez

• Lid sinds 18 april 2014
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 18 april 2014
  • 20:44

Hallo om even door te borduren op het “root” verhaal.
Ik wil dit ook gaan doen maar ik weet er nog niet voldoende vanaf om dit eventjes te doen.
Ik heb op dit forum een “one click”root programma gevonden, wat mogelijk op mijn s4 mini kan werken.

Maar ik vraag me af wat ik moet doen wanneer mijn phone succesvol “geroot” is?
Ben ik dan klaar of begint het dan pas?

Ik heb ook XDA developers voorbij zien komen, maar daar kan ik moeilijk vinden wat ik zoek.
Ik heb ook het idee dat dat voor de gevorderden onder ons is , misschien onterecht.

Make something idiot proof, and someone will make a better idiot!!

Jottem

• Lid sinds 20 juni 2014
  • Berichten 1
  • Reputatie 0

Probeer Kingo Android Root.Je installeert het op een Windows PC en sluit daar Uw Android telefoon of tablet op aan via USB. Op het te rooten apparaat moet U eerst “foutopsporing via USB”inschakelen (USB debugging)via >Systeeminstellingen>>Opties voor ontwikkelaars.

Bewerkt (21 juni 2014 06:36) | Was onjuist advies cq informatie

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.