Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

eldin1234

• Lid sinds 20 oktober 2011
  • Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 5 mei 2014
  • 15:45

Hallo,
Ik zit al een tijdje met een probleem.
Sinds kort is het nauwelijks of niet meer mogelijk om met mijn telefoon (LG Optimus 4x HD, Jelly Bean 4.1.2) te bellen.
Ik dacht in het begin dat het een hardware probleem was, maar dit blijkt niet zo te zijn.
Ik ben er namelijk achtergekomen, dat als ik mijn IMEI nummer opvraag er in beeld komt te staan ‘'NULL’'.
De telefoon heb ik al vaker volledig gewist en ook terug gezet naar het vorige OS ICS, maar dit mocht niet baten.
Verder deed mijn wifi het ook vaker niet.
Op het moment dat de telefoon het IMEI nummer ziet, kan hij ook verbinding maken met het telefoon netwerk.
Alleen.. mijn telefoon ziet zijn IMEI nummer eigenlijk gewoon niet meer, het komt nu nog maar een enkele keer voor dat ik verbinding kan maken met het telefoon netwerk.
Nu heb ik even op Google gekeken, en daar zegt men dat er iets is met een ‘'efs’' folder?!
Dat zie je vaak bij mensen die er een custom rom erop flashen en geen backup maken van de efs folder.
Maar ik heb nog nooit op deze telefoon een custom rom gezet. Ik heb hem alleen geroot (om de SD kaart van de telefoon ook op een Mac te kunnen mounten) en dit heeft hier zeker weten geen invloed op gehad, aangezien ik er nooit problemen mee gehad heb.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn telefoon wel zijn IMEI nummer blijft zien?
Ik heb hier sinds kort last van en ik heb geen idee hoe het komt. De simkaart werkt in andere telefoons prima en ook een andere sim in deze telefoon werkt niet.
Hopelijk kan iemand mij helpen.

Mvg, Eldin.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.