Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

TwanVenlo

• Lid sinds 04 juli 2011
  • Berichten 36
  • Reputatie 0
  • 24 maart 2015
  • 19:03

Beste allen,
Gewaagd onderwerp, maar wel met de beste bedoelingen.
Dagelijks stoor ik mij aan de fanartikelen over IOS op www.nu.nl. Echter wellicht hebben ze wel ergens een punt.
Wat ik me afvraag: Waarom zitten er wel virussen/mallware in Android apps en niet in IOS apps. Waarom worden Android tablets(en Windows PC's) trager en trager en moeten deze uiteindelijk opnieuw geïnstalleerd worden en Ipads/Imacs niet.
Kan iemand dit, niet al te technische, uitleggen?
Alvast dank.

Verwijderd_Account_44451

• Lid sinds 05 februari 2012
  • Berichten 4099
  • Reputatie 140
  • 24 maart 2015
  • 19:27

inderdaad gewaagd topic dit.
ten eerste voor mac bestaan er wel degelijk virussen alsook lekken in de software.
de laatste tijd is er wel altijd iets met een update voor iphone of ipad.ook android.lees de vele artikelen.
waarom zoveel in android apps.in het begin heeft google serieus hun voeten eraan geveegd wat er in de playstore terecht komt.
doen wel een poging eraan te werken door apps nu ook te scannen.en android is populair dus ook voor crackers,hackers etc erg interessant.
denk dat dit te maken heeft met defragmentatie van android dat je dit zegt dat ze traag worden.ik heb ier zelf 3 android tablets alsook een mini 2 ipad en ondervind daar niet echt problemen mee.en windows pc's ik heb al hele tijd geen clean install meer gedaan en pc werkt perfect met windows 10.en moest ie traag worden(normaal niet) ik heb een backup van een schone installatie en zet da gewoon terug.dat kost mij hooguit 15min werk.

lees bv dit artikel gaat over malware in ios.
http://www.pcmweb.nl/nieuws/eerste-iphone-malware-gespot.html

edit:90procent van de wereldbevolking draait op windows met hun pc.dus mac, mooi maar niet voor mij.
al heb ik hier ook een mackbook.lol.staat stof te vergaren in de doos.
benieuwd naar de volgende reacties.

Bewerkt (24 maart 2015 19:47)

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 24 maart 2015
  • 20:32

staar je niet blind op ios hier beginnen de problemen ook de pan uit te rijzen honderden klachten wifi verbinding ik stap elk jaar even over op ios {mijn androidtje houdt ik natuurlijk}om te zien of er al iets veranderd is verleden jaar had ik op de iphone 5 ook veel last van mailware en veel lag in het scrollen vastlopers enz… android heeft dit ook maar dan ook weer niet op elk toestel voor de rest ziet het er heeel mooi uit.

meestal na een week gebruik van een iphone krijg ik de neiging om het ding tegen de muur te pleuren grappje ik kon het niet laten

en android fragmenteerd op den duur zoals angelo35 als aangaf maar ook niet altijd, je moet niet vergeten dat ios op alle toestellen van apple draait en android draait op ik weet niet hoeveel fabrikanten met hun eigen schil en weet ik niet wat erover heen daar gaat natuurlijk ook het een en ander mis.

het is maar net wat je zelf fijn vind een gesloten systeem met minder virusen en mailware enz… of meer vijheid en iets meer mailware enz…

was getekend een android Enthusiast's

Bewerkt (24 maart 2015 20:40)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.