Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Mikos92

• Lid sinds 11 februari 2016
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 11 februari 2016
  • 16:47

Hallo,

Ik ben hier omdat mijn ouders het idee kregen een tablet te kopen, en tja.. dat werd een Android.
Ze gebruiken hem niet veel, alleen voor een paar apps. Het gaat hier om een tablet van Denver, opzich een fijne tablet voor weinig geld. Echter, nu komt het probleem, en ik ken dit ook al van de smartphone van mijn moeder.. Het beheren van opslag, ik denk dat ik het nog eerder voor elkaar krijg het ministerie plat te leggen, dan hier wegwijs uit te worden.

De tablet heeft, van zichzelf 8GB geheugen, nu snap ik dat dit niet allemaal beschikbaar is, maar het is onderverdeeld.
1x 1gb, en dan nog 1x3gb. Opslaan lukt alleen op die 1gb, en je raad het al, die is zo vol!
Nu heb ik er een SD kaart ingedaan van 32gb, hij ziet hem meteen, maar instellen dat hij daar op op moet slaan, nee, ik dacht het niet!
Al wat gegoogled en apps geprobeerd, maar helaas, tevergeefs..

Op haar smartphone lukte het me nog om de standaardlocatie in te stellen op 'SD Kaart', niet dat hij dit doet, maar het staat zo leuk. Op deze versie van Android, geen idee of dit dezelfde is, bestaat deze optie op de een of andere manier niet.

Kan iemand me helpen en er voor zorgen dat ik niet alles direct het raam uit gooi?

Alvast bedankt!

Mvg,
Mike

Mati_boy

• Lid sinds 07 december 2015
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 6 maart 2016
  • 18:09

Als je bestanden (muziek,  foto's,… )  naar een sd kaartje wilt verplaatsen moet je dat handmatig doen via een bestandsbeheerapp (ik raad es file explorer aan).  Probeer zeker ook eens de app CCleaner te installeren,  want als er van 8 gig maar 1 overblijft dan staat er wel heel veel rommel op. Verder kan je proberen zoveel mogelijk apps op het externe geheugen te zetten (lang klikken op appicoontje en dan bij appinstellingen zou ergens 'verplaats naar sdkaart'  moeten staan).  Door apps die je nooit gebruikt uit te schakelen (weer naar appinstellingen en dan uitschakelen) zou je ook wat geheugen moeten kunnen winnen. 

inveztigate

• Lid sinds 20 januari 2012
  • Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 16 maart 2016
  • 08:02

Ook de sd formatteren op t apparaat voordat je verder gaat.

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20
  • 16 maart 2016
  • 12:30

Ten allereerste: je interne geheugen wordt ook SD genoemd.
Je hebt dus zowel intern als extern SD.

Om apps te kunnen installeren op  externSD heb je volgens mij root nodig.

Sorry dat ik het zeg, maar je eigen onwetendheid moet je niet projecteren op het apparaat.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.