Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

veldfiets

• Lid sinds 20 juni 2013
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2016
  • 12:02

Hallo kenner Android,

Dit is al de 4e poging, ik raak de tekst steeds kwijt als ik een link wil opzoeken om hier te plakken
De letters zijn hier ook erg klein.
Nog een keer: heel kort: ik wil met Android 4.4.2. een .gpx bestand overzetten naar deSD kaart in mijn GPS apparaat. Zal dit lukken? Ik lees hier en daar beperkingen in deze functie, er is zelfs iemand die komt met een omleiding. Er is een filosofie gaande bij Google omtrent het inperken van deze functie, maar ik lees ook weer dat de functie vooral van belang is voor kaartupload. Ra, ra, wat is er nu waar van al die die evt. beperkingen? Zie ook de link die ik hier gaf: ingewikkeld, kost veel tijd.
Heeft iemand een pasklaar antwoord, ervaring? ( ik heb een beetje ervaring met een bestandje voor OTG en Android 4.2.2., dit bestandje (2 nodig) kun je vinden op internet en downloaden op de tablet maar je krijgt het niet op de juiste plaats in de .. root; beveiligd tegen schrijven: rooten geblazen, heb ik niet gedaan nog, noodzaak niet daar. Merkwaardig is dat ik 1 keer een foto heb kunnen verplaatsen, daarna niet meer, het zij zo.).

Dank voor jullie deskundigheid,
In afwachting,

Bewerkt (4 maart 2016 12:04) | Heb niets veranderd, wilde blauwe letters zwart ma

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 4 maart 2016
  • 12:43

even voor de duidelijkheid. Dit gaat over een microSD kaartje die reeds in je telefoon zit? Of is dit een grotere "normale" SD kaart (die je vaak in GPS apparaten en fototoestellen ziet)?

Ervan uitgaande dat je alleen het bestandje wilt kopiëren naar de microSD kaart kun je dat op twee manieren doen.
1) via de computer. Als je je telefoon met daarin de microSD kaart verbindt met de computer zie je als het goed is twee opslagmedia. Een telefoonopslag en de opslag van de microSD. Dan is het kopiëren met windows explorer zoals je gewend bent. Dit is misschien het makkelijkst
2) via een file manager app. Vergelijkbaar met windows explorer, maar dan op android. Misschien dat je telefoon er standaard al een heeft. Anders kun je deze installeren vanuit de Google Play Store. Een voorbeeld is deze: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.metago.astro maar er zijn er veel meer: https://play.google.com/store/search?q=file+manager&c;=apps&docType;=1&sp;=CAFiDgoMZmlsZSBtYW5hZ2VyegUYAMABAooBAggB:S:ANO1ljK7aRw

Bewerkt (4 maart 2016 12:47)

veldfiets

• Lid sinds 20 juni 2013
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 4 maart 2016
  • 13:59

Ok, dank je wel Nanders (vreemde editor hier: druk op Cursief: doet niks:, blijft cursief: maar niet op de publicatie, gelukkig)

Je vragen: ja, SD kaart op de Garmin, kompleet extern.
Ik wist niet dat het ging over de SD kaart binnenin gemonteerd: hm, beetje dom: natuurlijk wordt dat bedoeld. Merkwaardig dat hier zo''s discussie over is en zie You Tube eerder: kennelijk bevat 4.4.2 toch een omissie ..
Met de filemanager, OTG moet ik dus het bestandje kunnen verplaatsen….in 4.4.2.?

Dan kan ik de tablet kopen.

Bewerkt (4 maart 2016 14:02) | cursief, tekst

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.