Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

okkehel

• Lid sinds 30 april 2010
  • Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 8 mei 2016
  • 15:17

Dag,

Ik heb sinds kort weer een android na een uitstapje naar ios. Vervelend vind ik dat zo nu en dan een beeldschermvullende advertentie op duikt die na een paar seconden kan worden weggetikt. Ik kan niet achterhalen door welke app deze advertenties gegenereerd worden want ze komen op (volgens mij) willekeurige momenten. Het lijkt daarom wat virus- of malware-achtig en heb dus allerlei scanners hun werk laten doen maar daar rolt niks uit. Vraag is dus: hoe kan ik achterhalen welke app op tamelijk wiilekeurig momenten een beeldschermvullende advertentie genereert?

update: ik heb inmiddels ontdekt dat de betreffende advertenties linksonder heel klein een linkje 'info' hebben. Daar heb ik op geklikt en dan kom ik op de pagina van Google uit om persoongerichte advertenties uit of in te schakelen. Dat heb ik uitgeschakeld maar er staat ook bij dat je daarmee niet van advertenties gevrijwaard wordt; het persoongerichte gaat er alleen maar af. Nu weet ik dus nog steeds niet wie of wat verantwoordelijk is voor die popup advertenties en hoe ik dat kan blokkeren.

Graag tips of suggesties,

mvrgr,

marten bosma

Bewerkt (8 mei 2016 16:04) | aanvullende info

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2016
  • 06:57

weet je van welke app het komt?

GerKuijn

okkehel

• Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 9 mei 2016
  • 21:37

Helaas, dat weet ik niet en omdat ze willekeurig en niet in een app komen, kan ik daar dus ook niet op de normale manier achter komen. Vandaar ook mijn vraag op dit forum.. De enige app waarvan ik weet dat die beeldvullende advertenties liet zien is Zedge (van die wallpapers, ringtones etc). Die heb ik er dus nu vanaf gegooid.

Bewerkt (9 mei 2016 21:38)

Timelord

• Lid sinds 05 juni 2010
  • Berichten 2421
  • Reputatie 20
  • 10 mei 2016
  • 21:22

Installeer  noroot firewall (muur met een vlam)
Deze laat zien welk programma internetverbinding wil maken.
Zo kun je misschien achterhalen welk programma de oorzaak is.

Oukitel K5000 7.0 (nog) ongeroot
Samsung Note geroot 4.2.1 Spirit Rom (dood)
HTC Desire geroot Slim Rom 4.4.4
HTC one X + geroot 4.2.2 ViperX+ 2.1.1
One plus one geroot 6.01
LG P990 geroot 2.3
Samsung A8 ongeroot (werk)
Umidigi 3 Power ongeroot.
Samsung A7 ongeroot.

okkehel

• Berichten 32
  • Reputatie 0
  • 10 mei 2016
  • 21:46

zeer bedankt, dit ga ik doen hoewel de laatste twee dagen geen advertenties meer zijn opgdoken (nadat ik Zedge heb verwijderd)..

marten bosma

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.