Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

burgkop

• Lid sinds 19 mei 2012
  • Berichten 81
  • Reputatie 0
  • 14 december 2016
  • 23:54

Hallo,

heb met verschillende Android toestellen het probleem dat er steeds bij de contacten, kopieën komen te staan, soms 4x dezelfde onder elkaar.
Hier word ik heel kriegelig van, zo krijg je een onoverzichtelijke lijst.
Als ik met bijv. Sim+ kijk, staan er op de Sim 40 tel nummers. en ook bij contacten op de telefoon.
Enkele minuten later staan er weer meer, op de telefoon, dubbele.
Ik baal daar zo van,
Dan staan er nog steeds 40 op de sim, maar veel meer op tel.
Dan verwijder ik weer met Sim+ alleen de telefoon contacten, dus niet van de Simcard, maar toch zijn ze daar dan ook weer verdwenen.

Nu zoek ik een app, of wat dan ook, die de contacten op de Simcard net veranderd en erop laat staan tot ik zelf iets daad werkelijk verwijder of toevoeg.
Telefoon moet wel gewoon opstarten zonder ww.

Iemand die hier wat over weet?

Gaat over 3 telefoons, waar ik steeds die problemen mee heb, dus ik doe of steeds iets fout, want het is toch niet normaal dat de zelfde contacten vermeerderen?
Op de Simkaart moeten ze gewoon vast blijven staan zonder dat er wat bij komt of vanzelf wat af gaat.

Ik zoek ook een goede dialer, nl. zonder advertenties, die nu eens makkelijk is, ook voor ouderen en doet wat je wilt.

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 15 december 2016
  • 08:52

Heb je soms alle contacten bij zichtbare contacten aanstaan in de contacten app.

Dat zou misschien die dubbele contacten verklaren.

Ik weet ook niet of elke Android die optie (zichtbare contacten) heeft, kan natuurlijk ook merkgebonden zijn.

Bewerkt (15 december 2016 14:29) | screenshot toegevoegd

burgkop

• Lid sinds 19 mei 2012
  • Berichten 81
  • Reputatie 0
  • 15 december 2016
  • 20:43

Staat inderdaad zoals hier boven, de bovenste.
Zou dat de oorzaak zijn?

Ik dacht zelf nl. dat wanneer je de contacten naar je telefoon kopieert, je vanaf die nummers kunt bellen en dat dan de Simkaart ongemoeid blijft.

Of is dat niet zo?

Wat ik ook zo lastig vind: met de ene telefoon en of app, worden de contacten opgeslagen als  CSV en met de andere weer in VCF bestandje.
Zit je dan net met de verkeerde app, kan het bijbehorende bestandje niet worden teruggevonden.
Je hebt ook niet altijd de keus om het op te slaan naar een eigen gewenste plek, of dat je kunt terug zoeken op een plek waar je ze zelf hebt opgeslagen.

De een slaat het automatisch op de sd kaart en de andere weer op de telefoon, is toch verwarrend?
wat is nu een goede NL.. Dialer app ?

Ik gebruik Android 4.4 – -5 en 6.1 (3 telefoons)

Bedankt zover voor het meedenken.

Bewerkt (15 december 2016 20:45)

Verwijderd_Account_47307

• Lid sinds 18 april 2012
  • Berichten 6516
  • Reputatie 250
  • 15 december 2016
  • 21:43

je kunt zelf aangeven welke contacten jij wilt zien en je kunt contacten die je gekopieerd hebt gewoon gebruiken of het nu de sim het intern, google of wat dan ook is, het probleem is alleen wanneer je beide geselecteerd hebt ze ook allebei te zien zijn, selecteer je alleen sim dan zie je ook alleen de sim contacten en vice versa.

dat CVS en VCF bestanden is weer een andere zaak, stel je hebt contact bestanden op je pc staan, bijvoorbeeld van microsoft en om die te importeren vanuit je pc naar je android kun je als het ware er een CVS of VCF bestand van maken en die kun je dan weer op je android zetten en uitpakken (converteren) naar een taal die je android wel kent, dan doe je dan dmv een appje op je android te zetten en het bestand om te zetten naar je contacten app.
op diezelfde manier kun je bijvoorbeeld een CVS of VCF aangemaakt op je android naar iemand anders sturen of op een andere telefoon gebruiken en weer terug zetten met zo'n appje.

en soms is het inderdaad een beetje verwarrend waar de bestanden heen gaan, het belangrijkst is dat je niet dubbele contacten selecteert met het aanmaken van een cvs bestand.

klik hier voor zo'n appje wat ik bedoel, er zijn er natuurlijk meer.

of hier voor een youtube filmpje.

verder gebruik ik altijd google voor mijn contacten, mocht op de een of andere manier mijn telefoon er mee ophouden dan staan al mijn contacten in het google account en vandaaruit kun je ook weer een CVS of VCF bestand aanmaken op de pc, of als ik weer inlog op een nieuwe telefoon met dat betreffende account worden mijn contacten weer terug gezet.

een goede dialer app weet ik helaas niet, ik gebruik altijd de standaard app.

Bewerkt (15 december 2016 21:56) | youtube video toegevoegd

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.