Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

albertbolink

• Lid sinds 27 augustus 2010
  • Berichten 181
  • Reputatie 0
  • 14 september 2010
  • 08:45

Mocht deze vraag eerder gesteld zijn dan sorry ik kan het nergens vinden. Maar wat is nou de beste navigatiesysteem? En dan vooral met gebruik in het buitenland - duitsland is 20KM van mij verwijderd - waar je veel onkosten kwijt bent omdat internetvoeding nodig is. En ik heb google-navigatie wel zien werken , echt mooi , maar dat werkt niet zonder internet. Dus zal ik iets nodig hebben wat gewoon op de gps van de Samsung werkt en toch nauwkeurig is.http://www.youtube.com/watch?v=tGXK4jKN_jY

Bewerkt (22 april 2013 12:39)

Marvin

• Lid sinds 30 december 2009
  • Berichten 1778
  • Reputatie 10
  • 14 september 2010
  • 10:39

De nauwkeurigheid van welke navigatie oplossing dan ook staat en valt met de nauwkeurigheid van de gebruikte sensoren; in het geval van navigatie op een smartphone dus GPS en misschien een beetje magnetisch kompas (in de auto zinloos maar daarbuiten niet). Nu staat de Samsung Galaxy S niet echt positief bekend om zijn goede GPS implementatie dus echt optimaal gaat het voorlopig niet worden.

Los daarvan, de meest bekende opties voor off-line navigatie zijn Sygic mobile maps, Navigon en CoPilot. Welke van deze drie de voorkeur verdient is een kwestie van persoonlijke voorkeuren maar in het kort zijn mijn ervaringen:

Sygic: traag, afwijkende user interface (zondigt nogal tegen de Android look-and-feel), vaak te laat met aanwijzingen. Kaartenmateriaal is oud. Problemen met contacten uit adresboek. Begeleiding is soms wat traag, soms wat vreemde taalconstructies (“Na 300 meter u heeft uw bestemming bereikt”). Zoeken op o.a. postcode wordt ondersteund. Eindoordeel: uitgebreid maar traag.

Navigon: biedt basis functionaliteit en eenvoudiger plaatjes (wel rijstrookbegeleiding overigens). Stukken sneller dan Sygic, aanwijzingen zijn op tijd en goed te volgen. Kaartenmateriaal is okay. Bij verlies van GPS signaal heeft Navigon soms moeite met opnieuw oppikken en initialiseren van de GPS unit.

CoPilot (niet echt super-recent, dat zeg ik er vast bij): veel crashes. Slechte begeleiding (vaak veel te laat met aanwijzingen en vreemd zinsconstructies). Kaartenmateriaal is ronduit slecht.

Maar YMMV!

Bewerkt (22 april 2013 12:39)

wadgeest

• Lid sinds 06 oktober 2010
  • Berichten 41
  • Reputatie 0
  • 4 november 2010
  • 15:23

heb voor de gein eens “Waze”erop gezet.
werkt ook nog.

kan je halen met Market…………..

Bewerkt (4 november 2010 15:23)

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 4 november 2010
  • 16:56

Heb deze verplaatst naar correcte forum.

Bewerkt (4 november 2010 16:56)

sainja

• Lid sinds 14 april 2010
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 5 november 2010
  • 10:04

Hoe zit het met de nieuwe offline navigatie van HTC?
In de nieuwe telefoons zit in de sence een applicatie.
Heeft iemand deze al kunnen ontdekken en kan deze ook op oudere phones worden gezet?

Bewerkt (5 november 2010 10:04)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.