Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Dopey-1976

• Lid sinds 02 februari 2019
  • Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2019
  • 18:20

Sinds vandaag een nieuwe auto. Een Skoda met Amundsen carkit. Ik gebruik als telefoon een LG G6. De carkit geeft mijn contacten allemaal netjes weer maar bij een groot aantal contacten staat aangegeven `meerdere telefoonnummers´. Klik ik op het contact dan zie ik 2x hetzelfde nummer onder elkaar staan. In mijn telefoon heb ik enkel de Google contacten zichtbaar, de SIM en het toestel zelf zijn helemaal leeg. Ik ben erachter gekomen dat het iets met Whatsapp te maken heeft. Als ik bij accounts de Whatsapp account verwijder dan staat er bij ieder contact maar 1 telefoonnummer, zoals het hoort. Ergens ziet de carkit dus na koppeling tussen adresboek en Whatsapp ook het Whatsapp nummer dat gekoppeld is aan dezelfde naam en laat daarom het nummer nog eens zien. 

Verwijderen van het Whatsapp account tussen de Android accounts lost dit wel op. Helaas maar tijdelijk want zodra ik een nieuw contact opsla in mijn adresboek, dan komt er weer een nieuwe Whatsapp synchronisatie tot stand en herhaalt het probleem zich weer. Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen?

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2019
  • 19:42

Ergens in de instellingen van de contacten app kun je als het goed is gelinkte contacten/Whatsapp contacten uitzetten

GerKuijn

Dopey-1976

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2019
  • 19:45

Klopt. Ik heb dan ook alleen weergave van de Google contacten aan staan.

GerKuijn

• Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2019
  • 19:47

Kun je dat ook niet instellen op je carkit?

GerKuijn

Dopey-1976

• Berichten 3
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2019
  • 19:50

Nee, helaas geen opties. Enige wat het oplost is bij de accounts de whatsapp verwijderen. Totdat er een nieuw contact bijkomt of een andere wijziging in de contacten. Dan komt de synchronisatie weer tot stand en is het probleem weer terug. Heb ook al geprobeerd whatsapp geen toestemming te geven om gebruik te maken van de contacten maar dan zie ik alleen maar telefoonnummers in whatsapp en geen namen meer.

GerKuijn

• Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 2 februari 2019
  • 19:53

Dan zul je even moeten wachten tot iemand het hier weet, ik heb helaas geen carkit om dingen uit te proberen

GerKuijn

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.