Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

MOMS

• Lid sinds 17 juli 2011
  • Berichten 96
  • Reputatie 0
  • 23 maart 2020
  • 17:20

Op dit moment synchroniseer ik mijn Samsung Gallery met One Drive, alles staat hier ook in. Omdat ik ook een Samsung tablet bezig en later dit jaar ook een Chromebook wil aanschaffen, wil ik het graag synchroniseren met Google Foto's, zodat ik dit straks ook bij de hand heb op bijvoorbeeld mijn Chromebook.

Nu heb ik de Google Foto's als app gedownload en back-up en synchronisatie aangezet, maar hij pakt niet alle mappen die ik ook in mijn Samsung Gallery app heb staan. De helft ervan laat hij niet in Google Foto's zien (en nee het zijn geen mappen die op de SD-kaart staan. Ook merk ik dat ik in sommige mappen die hij wel pakt, ook niet alle foto's heb staan. Een voorbeeld; in de map downloads zie ik maar 2 foto's, terwijl er in Samsung Gallery app 20 staan.

WIe kan mij hiermee helpen, of is OneDrive ook makkelijk te gebruiken op een Chromebook en kan ik me de moeite beter besparen?

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 24 maart 2020
  • 08:40

Zie zijbalk>instellingen>back-up en synchronisatie>apparaatmappen

Daar kun je mappen aanzetten die je wilt synchroniseren.

GerKuijn

MOMS

• Lid sinds 17 juli 2011
  • Berichten 96
  • Reputatie 0
  • 24 maart 2020
  • 23:07

Dat staat allemaal aan, maar ook daar staat bijvoorbeeld de map Facebook niet tussen. Ook de map downloads staat aangevinkt, echter zie ik maar 2 foto's in de gallerij map staan, maar als ik naar de Samsung Gallery ga staan daar al mijn gedownloade afbeeldingen.

Zelfde geldt voor snapchat; in Google Foto's staan er maar 5, in Samsung Gallery ruim 50.

Ook de map screenshots stat niet in het rijtje om aan te vinken, ontbreekt dus ook in Google Foto's, terwijl er in de Samsung Gallery ruim 100 in staan.

Bewerkt (24 maart 2020 23:08)

MOMS

• Lid sinds 17 juli 2011
  • Berichten 96
  • Reputatie 0
  • 26 maart 2020
  • 09:46

Ik ben er inmiddels achter wat het probleem is, maar weet niet hoe ik dit moet oplossen.

Ik ben eens naar de foto's gaan kijken die ik miste in Goole foto's, maar wel in mijn Samsung Gallerij staan. Deze foto's hebben als bestandslocatie one drive ipv op mijn apparaat. Waarschijnlijk doordat ik een back up heb gemaakt toen ik van telefoon wisselde, is het op one drive gezet en Google Foto's laat enkel wat opgeslagen is op mijn telefoon of sd-kaart zien. 

De enige oplossing zou volgens mij zijn, alles uit drive te downloaden, zodat ze op mijn telefoon komen te staan en vervolgens kan synchroniseren met Google Foto's?

GerKuijn

• Lid sinds 01 december 2015
  • Berichten 1053
  • Reputatie 0
  • 26 maart 2020
  • 13:39

Dat is dan inderdaad de juiste oplossing. Het kan zijn dat je in de Samsung bestanden app was ingelogd met Onedrive en dat ze daarom wel werden getoond in de Samsung Gallery app

GerKuijn

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren