Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Plantje

• Lid sinds 03 augustus 2016
  • Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 28 april 2020
  • 19:06

Mijn dochtertje had ineens Minecraft op haar telefoon en ik vroeg me af hoe ze daar aan kwam. Na lang gezocht te hebben blijkt ze een APK gedownload en geïnstalleerd te hebben.

Hier heeft ze hem vandaan. Iemand enige ervaring of dat een beetje veilig is? Heb haar wel gezegd geen APK's meer te installeren.

Bewerkt (1 mei 2020 11:03) | Link verwijderd door mod

nanders

• Lid sinds 05 oktober 2010
  • Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 30 april 2020
  • 18:48

Het ziet er op zich wel goed uit, maar je weet het nooit zeker. Ik weet niet of en hoe softonic checkt of ze geen malware aanbieden

Plantje

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 30 april 2020
  • 20:44

Zal wel loslopen. Softonic is redelijk bekend volgens mij. Maar ik heb mijn dochtertje wel gezegd, dit niet meer te doen

Patrick

• Lid sinds 14 januari 2009
  • Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • Admin Admin
  • 30 april 2020
  • 21:03

Wel vreemd dat je de apk daar kunt downloaden terwijl het een betaalde app betreft, weliswaar een oudere versie maar toch.

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 30 april 2020
  • 21:13

Pocket edition is gratis toch? Ik zat daar wel naar te kijken of het geen gekraakte versie was.

Patrick

• Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • Admin Admin
  • 30 april 2020
  • 21:17

Ik heb de betaalde versie en als ik naar de Play Store ga zonder ingelogd te zijn staat daar "Kopen voor €6,99.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mojang.minecraftpe

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 30 april 2020
  • 21:27

Ik ging er vanuit dat het deze was: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.minicraft.pocketedition2019

Patrick

• Berichten 6244
  • Reputatie 180
  • Admin Admin
  • 30 april 2020
  • 21:28

Dat is Megacraft, geen Minecraft?

nanders

• Berichten 6042
  • Reputatie 300
  • Moderator Moderator
  • Moderator Moderator
  • 30 april 2020
  • 21:32

inderdaad, ik zit te lang achter dat scherm, op de laptop zie je ook een stuk meer op die softonic website incl ontwikkelaar (ik keek met mobiel). In dat geval is het illegale software, want een betaalde app gratis aangeboden.

Plantje

• Berichten 38
  • Reputatie 0
  • 30 april 2020
  • 22:13

Ik heb de betaalde versie en als ik naar de Play Store ga zonder ingelogd te zijn staat daar "Kopen voor €6,99. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mojang.minecraftpe
Ja, en dat is dus het grappige: op mijn telefoon zie ik dat ook. En op de telefoon van mijn dochter niet.

En daar is het hele gedoe mee begonnen Zij vertelde me dat ze Minecraft had en er niets voor betaald had. Hoe ze er aan kwam wist ze niet precies te vertellen. (Ze is 8 jaar, dus dat het werkte was voor haar het belangrijkste)
Dus ik ging er van uit, dat ze een soort van aanbieding gevonden had of zo. Mooi, want die app valt onder de gezinsbibliotheek. Maar daar vond ik deze niet. Contact met Google gehad en zij konden me ook niet helpen (voor een groot gedeelte, omdat ze de vragen niet lezen)

Concreet: Op de telefoon zoek je naar Minecraft, dan staat deze als geïnstalleerd in de store. Als je kijkt bij mijn apps en games staat ie niet in de lijst en hij is niet te delen in de gezinsbibliotheek. Maar mijn dochtertje zou hem dus niet meer kunnen/hoeven kopen.

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren