Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

FCBThunder

• Lid sinds 06 augustus 2009
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 22 oktober 2010
  • 08:30

Beste,

Mijn vriendin heeft een HTC Magic - Proximus, hiervan weet ik dat er geen updates voor android worden uitgebracht door Proximus (héél vervelend); en dat er geen mobiel internet mogelijk is via een andere provider (Mobistar). Ook dat er verschillende versies zij 32a - 32b.

Ik sta nu op het punt een Samsung Galaxy S - Proximus te kopen (blijkbaar de enige versie die ik in België vind), en vroeg mij af of er mensen zijn die hiermee ervaring hebben??? Ik wil toch wel graag updates ontvangen, en al zeker mobiel internetten, zonder dat ik hiervoor bij Proximus moet zijn.

Mijn huidige HTC Hero is geroot, en gecustom mod, maar ben dit niet meteen van plan met mijn nieuw toestel.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

Bewerkt (22 oktober 2010 08:30)

mvenneker

• Lid sinds 18 oktober 2010
  • Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • 22 oktober 2010
  • 09:53

Het lijkt me toch dat Proximus gewoon mee gaat draaien in de upgrades van bijvoorbeeld het komende Froyo Android 2.2.

Het branden van een toestel, wat ze doen is bij de ene provider wat anders als bij de ander blijkbaar. Na rooten-Custom rom ben je inderdaad sowieso van die proximus af

met betrekking tot updates: updates van programmas zijn altijd van de android market te halen, wel of niet branded toestel. echte updates als van Eclair naar Froyo ga ik min of meer vanuit dat Proximus dat ook zal doen (lijkt me)

met betrekking tot internetten: je kan altijd via Proximus internetten en je kan op je galaxy ook gewoon roaming aanzetten dat je eventueel ook op andere netwerken (kan) komen. Let uiteraard wel op dat dit financiele gevolgen heeft voor je data-kosten

Na je post 2 keer opnieuw te hebben gelezen: kan het toevallig zo zijn dat jij alleen het toestel bij Proximus wilt gaan kopen? en geen abonnement hebt daar?

je kan altijd een APN instellen van de provider waar je een abonnement hebt, daarin ben je niet gebonden aan Proximus en dus maakt het ook niet uit of het toestel gebrand is ja of nee.

hoop dat je beetje wijs word van mn verhaal en dat het nut heeft

Bewerkt (22 oktober 2010 09:53)

FCBThunder

• Lid sinds 06 augustus 2009
  • Berichten 15
  • Reputatie 0
  • 22 oktober 2010
  • 10:05

Beste,

Bedankt voor jouw reactie, ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest.

Ik werk evenals mijn vriendin met pre-paid kaarten bij Mobistar. Haar Magic werd aangekocht als proximus toestel (met simkaart van proximus in de doos voor als je proximus wenst te gebruiken). Het toestel is echter wel simlock vrij (opstartscherm is wel proximus), en hierdoor kunnen we dus met eender welk belgisch netwerk werken.

Nu is het zo, dat we na het aanpassen van alle WAP instellingen, geen mobiel internet van mobistar kunnen instellen op deze GSM.

Betreffende de android-updates heb ik contact gehad met HTC, die me vertelden dat Proximus deze moest uitgeven, aangezien ze de standaard android-software hebben gecustomized. Na contact met Proximus tot de conclusie gekomen, dat ze geen updates zouden uitbrengen.

Nu zou ik niet graag het zelfde mee maken bij de aankoop van een simlockvrije (maar met proximus bundel) SGS. Het is namelijk niet de bedoeling om naar Proximus over te schakelen, maar met mobistar te blijven werken (en al zeker met de mogelijkheid om te wappen).
En ook zou ik graag weten, of iemand op de hoogte is van updates voor dit toestel van Proximus uit?

Hopelijk is dit wat duidelijker!

Alvast bedankt!

Bewerkt (22 oktober 2010 10:05)

mvenneker

• Lid sinds 18 oktober 2010
  • Berichten 1596
  • Reputatie 0
  • 22 oktober 2010
  • 15:59

Het lijkt mij onlogisch dat je APN settings van mobistar niet gewoon erin kan zetten en dan lijkt het me dat het ook gewoon werkt. Als ik jou was zou ik dit navragen bij Mobistar

met betrekking tot updates van android door Proximus: navragen bij Proximus of ze Froyo gaan uitbrengen voor de Galaxy S is de makkelijkste en meest actuele vraag. want ik denk dat de galaxy daar nog gewoon met Eclair word uitgebracht nu

Bewerkt (22 oktober 2010 15:59)

Kobe

• Lid sinds 17 maart 2010
  • Berichten 315
  • Reputatie 0
  • 22 oktober 2010
  • 16:37

Natuurlijk kan je er andere settings instellen. Ik heb zelf ook de HTC Magic van Proximus en kan daar wel mee online gaan via EDPnet mobile en ook via men Mobi* tempo kaartje. Dus dat is zeker niets om tegen gehouden te worden vind ik. Rooten kan je ook ver brengen met nieuwe versies van Android

Bewerkt (22 oktober 2010 16:37)

bart1965

• Lid sinds 23 juni 2010
  • Berichten 65
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2010
  • 07:35

waarom koop je je sgs niet gewoon bij de pda shop ? goedkoper dan bij proximus denk ik,
heb de mijne ook bij de pda shop gekocht en nu staat er froyo op …..

Bewerkt (23 oktober 2010 07:35)

i_like_android

• Lid sinds 11 juli 2009
  • Berichten 2497
  • Reputatie 10
  • 23 oktober 2010
  • 10:04

Op elk toestel (simlockvrij) kan je de apn instellen die je wilt.

Bewerkt (23 oktober 2010 10:04)

Bart_HSC

• Lid sinds 06 oktober 2010
  • Berichten 82
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2010
  • 11:51

hoi, via www.pdashop.be kan je een ‘vrij’ toestel kopen… ik weet niet of het toegelaten is om reclame te maken maarja… /cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Bewerkt (23 oktober 2010 11:51)

Bart_HSC

• Lid sinds 06 oktober 2010
  • Berichten 82
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2010
  • 11:55

bart1965;50430
waarom koop je je sgs niet gewoon bij de pda shop ? goedkoper dan bij proximus denk ik,
heb de mijne ook bij de pda shop gekocht en nu staat er froyo op …..

Hoi Bart, heb je met een reg-edit die froyo update erop gezet ???
ik kan nog steeds niet updaten :s
ik woon nogthans bij jou in de buurt (woon nu in leopoldsburg maar ben in balen aan het bouwen /cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" /> ) dus zou toch wss via eenzelfde server gaan.

nog ontopic: kan proximus beslissen of ze een update laten doorgan ??? als ik men psgs aan men pc hang heeft die er toch geen boodschap aan welke gsm-provider ik heb ??? :-s

Bewerkt (23 oktober 2010 11:55)

Xeno

• Lid sinds 27 maart 2010
  • Berichten 2176
  • Reputatie 0
  • 23 oktober 2010
  • 14:17

Ik zou toch gewoon een los toestel kopen. Daardoor krijg je denkik toch de updates iets sneller.

Bewerkt (23 oktober 2010 14:17)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.