Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

JHS_NL

• Lid sinds 21 januari 2011
  • Berichten 666
  • Reputatie 0
  • 15 november 2011
  • 09:57

Hallo,

ik vroeg me af of iemand al enige ervaring heeft met dit apparaat: Philips - Fidelio Docking speaker voor Android

Ik weet dat deze nog niet lang uit is maar misschien is er iemand die hem inmiddels al heeft. Ik zou het een goede vervanging vinden voor mijn huidige wekker namelijk en een verbetering kwa speakers van mijn telefoon.

Groeten!

Bewerkt (15 november 2011 09:57)

Telefoon(s): Galaxy S10
Tablet: NVIDIA Shield K1
Android TV: NVIDIA Shield TV

Website:
http://www.joostslager.nl

redbulletnl

• Lid sinds 02 september 2011
  • Berichten 2982
  • Reputatie 60
  • 15 november 2011
  • 10:01

gaat het bij jouw erom om draadloos / via bluetooth muziek af te spelen of muziek afspelen in het algemeen?

Bewerkt (15 november 2011 10:01)

JHS_NL

• Berichten 666
  • Reputatie 0
  • 15 november 2011
  • 12:25

Nee ik vind het vooral handig dat die in combinatie met het opladen van mijn mobiel ook beruikbaar is als wekker. Ik twijfel bij dit ding alleen of die mijn Desire-Z wel kan dragen aangezien met niet helemaal duidelijk is hoe die de telefoon ondersteund.

Maar ben ook wel benieuwd naar draadloze mogelijkheden in het algemeen dus als je tips hebt zijn die welkom!

Bewerkt (15 november 2011 12:25)

Website:

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 15 november 2011
  • 23:28

Volgens mij moet die de Desire-Z kunnen ondersteunen. Ik heb zelf de HTC Evo 3D en al heb ik de docking nog niet volgens mij moet die die ook aan kunnen (aansluiting aan de zijkant). De connector kan je uit het midden plaatsen waardoor telefoons op de zijkant toch in het midden van de docking gepositioneerd zijn. Ik wacht al een tijdje op zo'n universeel docking station. Mocht ik een andere telefoon kopen, dat ik niet gelijk een nieuwe docking hoef te kopen. Bij mij gaat het dus meer voor het opladen en dat het een docking is. Android telefoons hebben vaak een docking mode, maar geen docking station. Dus deze zou ik wel willen kopen, maar ik ben meer benieuwd waar en wanneer deze te koop is. In een winkel kan je de docking dan wel uit proberen. In Engeland is hij al te koop, maar hier zie ik nog niets.

Bewerkt (15 november 2011 23:28)

JHS_NL

• Berichten 666
  • Reputatie 0
  • 16 november 2011
  • 15:46

Heej Eric, als ik op tweakers kijk zie ik dat hij al beschikbaar moet zijn bij b.v. Dixons. Ik wilde hem daar ook zeker even gaan uittesten. Maar bedankt voor je reactie!

Bewerkt (16 november 2011 15:46)

Website:

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 16 november 2011
  • 20:54

Ik zag hem niet bij tweakers, maar als ik naar Dixons site ga staat hij er wel. Maar levertijd is 10 dagen of langer. Ik heb hem nu bij Bol.com gekocht. Als het goed is heb ik hem morgen in huis. Zo gauw ik hem getest heb, zal ik wel een review hier achter laten.

Bewerkt (16 november 2011 20:54)

JHS_NL

• Berichten 666
  • Reputatie 0
  • 17 november 2011
  • 08:15

Eric65;238883
Ik zag hem niet bij tweakers, maar als ik naar Dixons site ga staat hij er wel. Maar levertijd is 10 dagen of langer. Ik heb hem nu bij Bol.com gekocht. Als het goed is heb ik hem morgen in huis. Zo gauw ik hem getest heb, zal ik wel een review hier achter laten.

Perfect ik kijk er naar uit!

Bewerkt (17 november 2011 08:15)

Website:

Eric65

• Lid sinds 23 juni 2011
  • Berichten 217
  • Reputatie 0
  • 21 november 2011
  • 22:30

Ik heb hem al een paar dagen binnen. De hardware is na mij inziens OK. De uiteindelijke houder bestaat uit een beweegbare en aanpasbare deel en een vaste steun waartegen je mobiel aangedrukt wordt door een veersysteem in het beweegbare deel. De micro-usb connector kan je 180 graden draaien ten opzichte van de houder. Hierdoor kunnen volgens mij alle mobiels met micro-usb aangesloten worden. Naast de micro-usb connector zitten twee palletjes die in hoogte verstelbaar zijn en de mobiel ondersteunen, zodat die niet alleen gedragen wordt door de micro-usb connector. Ik vind het allemaal degelijk uit zien. Het plaatsen gaat niet zo gemakkelijk als een specifieke houder waarbij je je mobiel meestal er gewoon in kan laten glijden, maar komt overeen met het aansluiten van een gewone kabel. Voor een mobiel met een aansluiting aan de zijkant is het even mikken waar de aansluiting is. Op zich valt het wel mee.
De software die erbij hoort bestaat uit twee programma's. Philips Fidelio (de wekker software) en Songbird (mp3 speler). De laatste dient alleen voor integratie als mp3 speler in het Fidelio programma. Je kan namelijk geen eigen programma kiezen. Jammer genoeg is Fidelio niet af en na mij inziens irritant. Hoewel het er redelijk goed uit ziet is het niet aan je smaak aanpasbaar. De achtergrond kan je bijvoorbeeld niet wijzigen en is een soort rietveld in de mist. Verder bevat het een internet radio die goed is. Maar wat irritant is, is dat iedere keer als je je mobiel aan je tv of computer e.d. aansluit, Fidelio in de notificatiebalk actief wordt en een bluetooth verbinding op wil zetten naar de docking station wat dus niet lukt, maar wat die steeds opnieuw probeert. Een simpel afbreekmogelijkheid is er niet bij. Fidelio heb ik er dus weer afgegooid. Hoewel mijn huidige wekker niet meer via de speaker(s) werkt van de docking station, werken Tunein Radio en Songbird wel over de speakers. Het geluid uit de speakers klinkt beter dan uit mijn mobiel. Ik vind het geluid OK maar dat is persoonlijk. Ik ben geen audiofiel .
Nog een kanttekening met Fidelio is dat de wekker de lockscreen van de Samsung Note niet kan overrulen, maar wel die van de HTC Evo 3D. Dit houd in dat als bij de eerste de wekker over gaat, je eerst de lockscreen moet verwijderen en dan de wekker uit kan zetten.
Al met al een redelijk goed product behalve op het programma Fidelio na. Daar mag nog wel aan gesleuteld worden.

Bewerkt (21 november 2011 22:30)

beginner_android

• Lid sinds 17 november 2011
  • Berichten 19
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2012
  • 20:59

Twee weken geleden ook dit product gekocht en hier in eerste instantie tevreden mee. Geluid is prima, bluetooth functie werkt erg goed, evenals de wekker. Qua apps sluit ik mij bij mijn voorganger aan, alhoewel ik het niet erg vind dat fidelio niet naar eigen smaak is te veranderen. Juist de eenvoud siert. Bij songbird valt het mij echter op dat playlists uit je ‘normale’ muziekbibliotheek niet worden overgenomen, helaas.
Overall dus tevreden.
Wat mij alleen op valt is het volgende….ik heb nu 4-5x mijn galaxyS2 via dit dock opgeladen en waar ik normaal 1-2 dagen met de batterij kon doen, trekt hij nu (zonder activiteit van mij of wifi ed) binnen een paar uur volledig leeg. Het is ook mogelijk dat dit door de apps fidelio/songbird komt (op de achtergrond), maar dit moet ik nog uitproberen.
Anderen met dit dockingsstation dezelfde ervaringen?

Bewerkt (24 april 2013 14:03)

AVS

• Lid sinds 02 oktober 2009
  • Berichten 9885
  • Reputatie 0
  • 12 januari 2012
  • 21:29

beginner_android;258171
Twee weken geleden ook dit product gekocht en hier in eerste instantie tevreden mee. Geluid is prima, bluetooth functie werkt erg goed, evenals de wekker. Qua apps sluit ik mij bij mijn voorganger aan, alhoewel ik het niet erg vind dat fidelio niet naar eigen smaak is te veranderen. Juist de eenvoud siert. Bij songbird valt het mij echter op dat playlists uit je ‘normale’ muziekbibliotheek niet worden overgenomen, helaas.
Overall dus tevreden.
Wat mij alleen op valt is het volgende….ik heb nu 4-5x mijn galaxyS2 via dit dock opgeladen en waar ik normaal 1-2 dagen met de batterij kon doen, trekt hij nu (zonder activiteit van mij of wifi ed) binnen een paar uur volledig leeg. Het is ook mogelijk dat dit door de apps fidelio/songbird komt (op de achtergrond), maar dit moet ik nog uitproberen.
Anderen met dit dockingsstation dezelfde ervaringen?

Dit kan niet door het dock komen.
De stroom die uit het dock komt is exact hetzelfde als die uit je originele lader komt…..
Ik denk eerder dat er een app is die erg veel stroom trekt ineens. Dat kan komen omdat die app net is geinstalleerd of dat het een bestaande app is die een update heeft gekregen en nu de weg kwijt is.
Daar moet je het probleem zoeken

Tapatalked via Acer A500

Bewerkt (24 april 2013 14:03)

Samsung Galaxy S8+

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.