Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Cindy

• Lid sinds 13 maart 2010
  • Berichten 60
  • Reputatie 0
  • 1 december 2010
  • 21:48

Hallo allemaal.

Ik heb nu sinds 3 weken een Htc Desire Z.
De eerste 2 weken was mijn batterij super sterk.
Ook om dat ik niet dagelijks met me phone bezig ben en ik een hoop dingen uit heb staan.
Maar nu gaat me batterij steeds in eens hel snel.
Ik heb al die tijd gewoon een taskiller gebruikten er was niets aan de hand, maar ik kreeg toch wel een beetje het idee dat in eens me taskiller de oorzaak was dus heb die er afgegooit al vind ik dat niet fijn hou er niet van als dingen open blijven staan.

Nu mijn vraag ik heb er nu watchdog opgezet om dat ze zeggen dat die beter voor je phone is, en om te zien wat er allemaal precies met me phone gebeurt, en waarom me batterij in eens steeds zo snel leeg gaat.
Maar ik snap niet echt veel van die app.
Ik zie dingen staan bijvoorbeeld bij cpu android-systeem 4,3% is dat veel of juist niet.
Wanneer is de cpu dan te hoog en wanneer is hij juist prima?

Mijn engels is niet echt best dus snap er ook geen bal van allemaal:eek:
Zijn er mensen die mij precies kunnen uitleggen hoe het allemaal werkt?

Als ik op de voorpagina zit bij (Stats) zie ik staan cpu information.
User 8,5 % Nice 0,5% System 4,5% idle 85,8% IO 0,7% IRQ 0,0% softIRQ 0,0%.

Wat betekend dit allemaal in godsnaam:cry: wil iemand mij helpen met een uitleg hoe het programma werkt?????

Groetjes Cindy.

Bewerkt (1 december 2010 21:48)

Obiku

• Lid sinds 16 juni 2010
  • Berichten 344
  • Reputatie 0
  • 2 december 2010
  • 09:25

Watchdog is bedoeld om in de gaten te houden hoeveel CPU-power applicaties gebruiken. Daar heb je dus niet echt veel aan wanneer je wilt weten welke applicaties de batterij het meest leegslurpen.

Waarschijnlijk heb je gewoon een applicatie geinstalleerd die nogal veel energie gebruikt. Kijk eens in de lijst van geinstalleerde applicaties, misschien heb je een vermoeden welke het kan zijn.

Enkele tips die kunnen helpen om batterijgebruik te verminderen:

- laat Wifi, GPS, Bluetooth e.d. standaard op uit staan (kan je makkelijk doen met powerwidget)
- zet het contrast van je scherm niet te hoog
- zorg ervoor dat je screen lock snel aangaat
- applicatie als ‘Juice Defender’ installeren

Maar wat ik eerder al zei, waarschijnlijk ligt het aan een specifieke app.

Bewerkt (2 december 2010 09:25)

RunaR

• Lid sinds 09 augustus 2010
  • Berichten 214
  • Reputatie 0
  • 2 december 2010
  • 14:20

Als je telefoon een tijdje niet opnieuw opgestart hebt, kan dat ook helpen. Het kan zijn dat er een app niet lekker in is afgesloten of niet lekker in pauze modus is gegaan. Een reboot verhelpt dit in ieder geval en geeft veel minder ellende dan een taskkiller.

Je kan er bij android van uit gaan dat er geen apps op de achtergrond draaien (tenzij het nodig is voor die app). Als een app niet meer op de voor grond staat, wordt deze in pauze gezet. De app draait niet meer, maar zit nog wel in het geheugen. Als er geheugen nodig, wordt de app vanzelf gekilled.

Bewerkt (2 december 2010 14:20)

Cindy

• Berichten 60
  • Reputatie 0
  • 2 december 2010
  • 22:01

Obiku;64616
Watchdog is bedoeld om in de gaten te houden hoeveel CPU-power applicaties gebruiken. Daar heb je dus niet echt veel aan wanneer je wilt weten welke applicaties de batterij het meest leegslurpen.

Waarschijnlijk heb je gewoon een applicatie geinstalleerd die nogal veel energie gebruikt. Kijk eens in de lijst van geinstalleerde applicaties, misschien heb je een vermoeden welke het kan zijn.

Enkele tips die kunnen helpen om batterijgebruik te verminderen:

- laat Wifi, GPS, Bluetooth e.d. standaard op uit staan (kan je makkelijk doen met powerwidget)
- zet het contrast van je scherm niet te hoog
- zorg ervoor dat je screen lock snel aangaat
- applicatie als ‘Juice Defender’ installeren

Maar wat ik eerder al zei, waarschijnlijk ligt het aan een specifieke app.

Dank je wel voor je uitleg.

Ik dacht dat als je cpu van een app te hoog is dat het dan ook je batterij leeg knabbeld vandaar dat ik watchdog er op heb gezet.
En die andere dingen zo als wifi en bluetooth en me beeldscherm laag dat heb ik allemaal al.
Synchroniseren doe ik ook allemaal hadmatig.

Het zou best een applicatie kunnen zijn alleen ja hoe kom je daar achter ik heb totaal geen vermoeden welke dat dan moet zijn.
Alle applicaties heb ik er meteen opgezet toen ik de phone binnen had en toen heeft hij 2 weken prima gedraaid, en nu in eens zuigt hij de batterij steeds leeg.
Ik heb wel meteen taskkiller er afgehaald om dat ik zo iets had van zal die app het doen.

Maar oke heb hem vandaag terug gezet naar fabrieksinstellingen en ga zo me applicaties terug zetten al vind ik dat wel wat eng hihi.

Hyves.
ebuddy.
Zedge.
Whatsapp.
Barcode scanner.

En meer heb ik er niet eens.
En maar eens kijken wat er dan gaat gebeuren, bij Pda-shop zeiden ze al dat het ook aan de telefoon zelf kan liggen dus dan moet hij terug grrrrr.

Groetjes en bedankt voor je hulp Cindy.

Bewerkt (2 december 2010 22:01)

Cindy

• Berichten 60
  • Reputatie 0
  • 2 december 2010
  • 22:04

RunaR;64716
Als je telefoon een tijdje niet opnieuw opgestart hebt, kan dat ook helpen. Het kan zijn dat er een app niet lekker in is afgesloten of niet lekker in pauze modus is gegaan. Een reboot verhelpt dit in ieder geval en geeft veel minder ellende dan een taskkiller.

Je kan er bij android van uit gaan dat er geen apps op de achtergrond draaien (tenzij het nodig is voor die app). Als een app niet meer op de voor grond staat, wordt deze in pauze gezet. De app draait niet meer, maar zit nog wel in het geheugen. Als er geheugen nodig, wordt de app vanzelf gekilled.

Om dat mijn batterij zo leeg was is hij snachts steeds uit gegaan dus vaak genoeg opnieuw opgestart haha.
Maar dat hielp niet echt.

Ja als je telefoon niet goed werkt is het echt een ramp om er achter te komen wat het dan is ai ai.

Bedankt voor je hulp groetjes Cindy.

Bewerkt (2 december 2010 22:04)

Desiree

• Lid sinds 26 oktober 2010
  • Berichten 199
  • Reputatie 0
  • 2 december 2010
  • 22:38

Nu is de batterij van de Z ook niet echt fantastisch he… Zie bij accuverbruik dat het toch vooral het scherm is die de boosdoener is. Dus als je m bijna de hele dag in je broekzak hebt zitten dan kom je de dag wel door maar zodra je iets ga doen op je telefoon zie je de batterij gewoon leeglopen. Helaas…
Er komt echter binnenkort een batterij uit (of is net uit) van Muge, 1800mAh ipv de standaard 1300mAh.
Ik ga deze zeker aanschaffen binnenkort

Bewerkt (2 december 2010 22:38)

Cindy

• Berichten 60
  • Reputatie 0
  • 2 december 2010
  • 23:31

Desiree;64873
Nu is de batterij van de Z ook niet echt fantastisch he… Zie bij accuverbruik dat het toch vooral het scherm is die de boosdoener is. Dus als je m bijna de hele dag in je broekzak hebt zitten dan kom je de dag wel door maar zodra je iets ga doen op je telefoon zie je de batterij gewoon leeglopen. Helaas…
Er komt echter binnenkort een batterij uit (of is net uit) van Muge, 1800mAh ipv de standaard 1300mAh.
Ik ga deze zeker aanschaffen binnenkort /cdn2.androidworld.nl/b4c9f3af9a/static/djangobb_forum/img/smilies/smile.png" />

Hoi Desiree.

Nee ik weet dat batterijen van smartphones gewoon snel gaan en dat maakt me ook niets uit, dat weet je gewoon als je aan zo een luxe phone aanschaft.
Maar dat is juist het probleem ik heb alle batterij vreters uit staan zo als wifi me gps enz. en zowiezo me scherm heel laag staan.
En al doe ik dus de hele dag niets met me phone dan is hij nog snel leeg en dat had ik de eerste 2 weken dus niet, dan deet ik er zo 2 dagen mee en nu is hij zo leeg dus ken je na gaan als ik wat meer me me phone doe ai aiii.
Dus er is iets maar ik weet niet wat en dat is juist het moeilijke hihi.

Maar wat ik al schreef heb hem vandaag helemaal terug gezet naar fabrieksinstellingen dat gaf de pda-shop als tip.
Heb nu net me app's er weer opgezet en ga nu kijken wat hij doet.

Heel erg bedankt voor je reactie groetjes Cindy.

Bewerkt (2 december 2010 23:31)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.