Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Kartmans

• Lid sinds 02 november 2010
  • Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 11 december 2010
  • 19:42

Hallo allemaal,

zo'n anderhalf uur geleden heb ik een 3vcash prepaid creditcard aangeschaft, en daarmee de twee apps Soundhound en Touiteur aangeschaft via de Android Market. Alles ging goed, creditcard gegevens ingevuld die ik toegemailt kreeg, en op kopen geklikt. Maar nu staat er bij beide applicaties dat de aankoop wordt geverifiërd. Mij leek dat dit hooguit 5 minuten kon duren, dus had ik in die tussentijd ook Soundhound al aangeschaft. Maar nu zo'n anderhalf uur later loopt hij nog steeds te verifiëren… Ik heb beide aankopen al geannuleerd en opnieuw gekocht, maar zelfs dit werkt niet…
Weet iemand hoe dit komt, en of dit normaal is?

Met vriendelijke groet,
Kartmans

Bewerkt (11 december 2010 19:42)

albertbolink

• Lid sinds 27 augustus 2010
  • Berichten 181
  • Reputatie 0
  • 11 december 2010
  • 19:51

Ik heb sinds ik de xperia heb nog niets extra's aan betaalde app's genomen en waarom niet? Komt misschien omdat ik van 17-02-1949 ben en ik zoiets totaal niet vertrouw. Want is er een afzender van de app bekend ? En is er een ontvanger van je eurocenten bekend? OK aan dit antwoord heb je ook waarschijnlijk niets, maar ik wil anderen toch maar effe waarschuwen om maar niet zo je creditcard gegevens door te geven en helemaal niet iets te betalen aan een onbekende.

Bewerkt (11 december 2010 19:51)

Kartmans

• Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 11 december 2010
  • 19:55

Beste Albert, zelf geloof ik best dat de Android Market gewoon veilig is. En al zou dit nu wel onveilig zijn, ik gebruik een Prepaid creditcard, van 3vcash. Hier staat 20 euro op, dus heel veel lichter kunnen ze mij niet maken. Zelf heb ik op internet ook al gezocht, en meerdere mensen hebben last van dit probleem, maar zij krijgen ook geen antwoorden. Ik vraag mij dus af of het nou aan mij ligt, of dat ik gewoon geduld moet hebben.

Bewerkt (11 december 2010 19:55)

fifarunnerr

• Lid sinds 13 juli 2010
  • Berichten 1846
  • Reputatie 10
  • 11 december 2010
  • 19:55

De android market zit iets anders in elkaar dan dat je hierboven verteld. Ik heb geen daadwerkelijke bronnen, maar Google kennende zullen je creditcard gegevens niet buiten Google komen. De ontwikkelaars zullen dan dus ook geen daadwerkelijke gegevens van je krijgen.
Het is namelijk zo dat de applicaties die jij post “van google zijn”. Google zorgt er voor dat de app wordt verspreid, en wordt verkocht. Als je iets koopt, zal dat dus ook via Google gaan. De ontwikkelaar zal jouw gegevens dus niet krijgen

Bewerkt (11 december 2010 19:55)

Kartmans

• Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 11 december 2010
  • 20:03

Om weer even ontopic te gaan, weet iemand een oplossing? Of heeft iemand dit al eerder meegemaakt?

Bewerkt (11 december 2010 20:03)

Quinten

• Lid sinds 02 maart 2010
  • Berichten 1172
  • Reputatie 0
  • 11 december 2010
  • 20:18

albertbolink;68005
Ik heb sinds ik de xperia heb nog niets extra's aan betaalde app's genomen en waarom niet? Komt misschien omdat ik van 17-02-1949 ben en ik zoiets totaal niet vertrouw. Want is er een afzender van de app bekend ? En is er een ontvanger van je eurocenten bekend? OK aan dit antwoord heb je ook waarschijnlijk niets, maar ik wil anderen toch maar effe waarschuwen om maar niet zo je creditcard gegevens door te geven en helemaal niet iets te betalen aan een onbekende.

Dat heet anno nu Albert. We kopen onze apps nou eenmaal niet op het marktplein op zaterdagmiddag. Alle developers staan netjes geregistreerd en hebben een betaalde developers account. De kans dat een developer van een bekende applicatie oplicht is 0,0.

Bewerkt (11 december 2010 20:18)

Kartmans

• Berichten 21
  • Reputatie 0
  • 12 december 2010
  • 12:52

Hier kan een slotje op, na 2 uur begon hij met downloaden.

Bewerkt (12 december 2010 12:52)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.