Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

jdray

• Lid sinds 28 oktober 2009
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2009
  • 10:10

Hallo!

ik gebruik de mailclient op mijn HTC Magic om een mailaccount te gebruiken. Mail loopt via Google apps (eigen domein).
Sinds een à twee dagen kan mijn mailclient niet meer syncen met de Google mailserver: “verbindingsfout” staat er. Bij inkomend en uitgaand. Verbinding is er wel met Vodafone of via mijn WiFi.

Gegevens zijn ongewijzigd:

inkomend: (IMAP)
- imap.gmail.com
- SSL gebruiken: Ja
- Poort: 993
uitgaand (SMTP)
- TLS vereist
- smtp.gmail.com
- Verificatie: Ja
STARTTLS gebruiken: ja
Poort: 587

Iemand een idee?
Alvast bedankt!

Bewerkt (22 april 2013 12:14)

Erik

• Lid sinds 29 januari 2009
  • Berichten 307
  • Reputatie 0
  • 28 oktober 2009
  • 21:24

En als je Verificatie uitvinkt?

jdray

• Lid sinds 28 oktober 2009
  • Berichten 2
  • Reputatie 0
  • 17 november 2009
  • 17:47

nee, dit werkt niet.
Als ik in de instellingen van mijn account de gegevens controleer (app maakt contact met mailserver) krijg ik geen foutmelding.

Zowel op mijn Wifi als via het netwerk van Vodafone krijg ik een “verbindingsfout”

ejfrolich

• Lid sinds 10 juni 2009
  • Berichten 43
  • Reputatie 0
  • 14 februari 2010
  • 17:20

Grappig, ik heb het zelfde probleem met mijn Magic. Gebruik het mailpakketje van Google wat gewoon werkt maar als ik het andere meegeleverde pakket gebruik krijg ik ook ‘verbindingsfout’. Het probleem is ook raar, gister voor het eerst mijn account in het programma gezet. Alles wel en keurig mail binnen halen. Even later kwam de verbindingsfout bij syncen. Account weggegooid en opnieuw aangemaakt, nu haalt hij wel alle headers op (er is dus wel verbinding) maar haalt de rest van de mail niet meer binnen. Erg jammer eigenlijk want de layout van het mailprogramma is stukken duidelijker vind ik.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is. Ik heb overigens Telfort als provider. Het gebeurt ook met WiFi. En het gebeurt soms ook niet. De inbox gaat vaak mis. Kies ik een andere map en ga daar in dan lukt het soms weer wel. Kortom wat mij betreft een … pakket. Want de instellingen voor GMail maakt het zelf…

Bewerkt (22 april 2013 12:17)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.