Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Ralph

• Lid sinds 15 september 2009
  • Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 8 november 2009
  • 17:57

Eén van de meest gebruikte functies met Android-toestellen, is het op de hoogte blijven van nieuws. Dit kan onder andere met RRS, Tweets, of via de browser. Er zijn ook enkele nieuws-providers die een applicatie hebben om het nieuws door te geven, en nu.nl is er zo één.

Nu.nl is naast De Telegraaf denk ik één van de meest geraadpleegde nieuwsbronnen en ik vond het dan ook leuk om te zien dat ze een applicatie op Android hebben uitgebracht.
Ik was in eerste instantie bang dat het niet meer zo zijn dan een interface rond de webpagina van nu.nl, maar niks is minder waar, het is een volwaardige applicatie.

Uiteraard kan je het nieuws lezen op de voorpagina waar de laatste nieuwtjes staan. De voorpagina is helder en duidelijk, waarbij ieder nieuwsbericht aangegeven wordt met een “one-liner” en een foto. Door te klikken op een item, wordt er een nieuw venster geopend waar het bericht staat, in een helder leesbare tekst, meestal begeleidt door een foto. Bovenin worden middels 4 iconen extra informatie gegeven over het weer, files, beursinfo (AEX) en een icoon voor de eredivisie voetbal.

Tevens is het mogelijk om het bericht middels email met iemand te delen, rechtstreeks vanuit de applicatie.
Uiteraard is dit niet alles, een applicatie moet heel wat in zijn mars hebben om aangemerkt te worden al app van de week.
Naast het dagelijkse nieuws, kan je ook eenvoudig het weer zien voor de komende dagen, inclusief een kaart met de huidige situatie.

Het weer en verkeer wordt vaak als één aangeboden, ook hier is dat niet anders, overzichtelijke fileinformatie, geordend per wegnummer en met een duidelijke omschrijving.

Eén van de mooiere extra's vind ik persoonlijk de tv-gids. Wat is er nu op de tv, wat komt er (per zender) of welke films komen er vanavond? Alle programma's of films hebben een uitgebreidere omschrijving zodat duidelijk te zien is waar het programma over gaat.

Zeer veel informatie vanuit 1 applicatie op een overzichtelijke manier gepresenteerd. Door de layout van het geheel en alleen de zinvolle informatie is de applicatie snel met laden en hoef je niet onnodig te wachten. Stay up-2-date en download nu.nl vandaag nog.

We zijn nog steeds op zoek naar mensen die ook eens een review willen schrijven, zou jij dit een keer willen doen? Laat dit dan even weten via een pb.

Bewerkt (22 april 2013 12:14)

JP2000

• Lid sinds 02 november 2009
  • Berichten 77
  • Reputatie 0
  • 8 november 2009
  • 21:34

ik vind het alleen jammer dat er geen exit of afsluiten optie is. Of zie ik die over het hoofd?

Ralph

• Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 9 november 2009
  • 07:48

Klopt, maar dat is bij de meeste Android apps zo, waarom zou dat een probleem zijn?

JP2000

• Berichten 77
  • Reputatie 0
  • 9 november 2009
  • 09:30

Dan blijft ie op de achtergrond draaien?

Ralph

• Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 9 november 2009
  • 09:33

Dat doen wederom nagenoeg alle Android applicaties, dat is juist het grote +punt tov een iPhone (multitasking). Android monitort zelf het geheugen gebruik en als er geheugen moet worden vrijgegeven, zal hij zelf de applicaties (processen) aflsuiten.
De achtergrond processen staan meestal wel in een soort slaapstand, waardoor ze geen cpu gebruiken.

JP2000

• Berichten 77
  • Reputatie 0
  • 9 november 2009
  • 11:50

Android monitort zelf het geheugen gebruik en als er geheugen moet worden vrijgegeven, zal hij zelf de applicaties (processen) aflsuiten.

aha, dat is mooi, dat wist ik niet ik was al bang dat al die programma's die op de achtergrond nog aanstaan, en je alleen kunt killen met bijvoorbeeld Cleanoid, de foon langzaam maakten. maar dus niet Tnx voor die info.

Edwin84

• Lid sinds 15 juli 2009
  • Berichten 138
  • Reputatie 0
  • 9 november 2009
  • 15:00

Erg goede App. Gebruik hem sinds ik mijn G1 heb en ben er erg tevreden over.

Helaas loopt de applicatie wel vaak vast als ik op het weer klik.

Ralph

• Berichten 472
  • Reputatie 0
  • 9 november 2009
  • 15:16

Edwin84;9703
Helaas loopt de applicatie wel vaak vast als ik op het weer klik.
Las dit probleem ook op de blog, ikzelf draaim met CM 4.2 en heb eerlijk gezegd nergens last van, app is en blijft snel en heb zeer zelden dat hij hangt.

Jaarring

• Lid sinds 26 oktober 2009
  • Berichten 16
  • Reputatie 0
  • 9 november 2009
  • 15:41

kan je deze app ook zo vernieuwen als die van de iPhone? namelijk door met de telefoon te schudden?

Edwin84

• Lid sinds 15 juli 2009
  • Berichten 138
  • Reputatie 0
  • 9 november 2009
  • 18:06

wat bedoel je met vernieuwen? Iedere keer dat je de App opent vernieuwt hij toch automatisch?

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.