Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

Fronk

• Lid sinds 18 oktober 2010
  • Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 12 september 2011
  • 14:03

Mijn iPhone-collega's pronken met de app ‘netportal’ waarmee zij via wifi en VPN toegang hebben tot de fileserver vanop het werk. Ik wil ook die server kunnen benaderen! Dat kan wel via mn Windows-bak. En ook via mn Macje.

Ik kan wel een connectie leggen via VPN op mn droid, maar ik weet niet hoe ik vervolgens naar de bestanden op de server moet browsen. De app ‘Mijn bestanden’ gaat immers niet naar ‘buiten’ maar browst alleen de lokale bestanden.

Hartelijke groet van FRONK

Bewerkt (12 september 2011 14:03)

bartfukkink

• Lid sinds 11 februari 2011
  • Berichten 358
  • Reputatie 0
  • 12 september 2011
  • 15:04

Ik denk dat zoiets wel te realiseren is met ES File Explorer. (Weet ik niet zeker, maar zie hier wel verschillende LAN en FTP opties staan.)

Om deze opties naar voren te krijgen probeer is het volgende:
- Start de applicatie
- Kies voor de Menu knop
- Selecteer Toon Tabbladen

Hierna komen er (bij mij) een 4tal tabbladen boven aan het scherm. Vervolgens kan je een server toevoegen via de Nieuw knop, of hem gewoon lekker zelf rond gaan kijken op het netwerk naar de verschillende shares die open staan.

Linkje naar de File Explorer op de Android market: https://market.android.com/details?id=com.estrongs.android.pop&hl=en

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Bewerkt (12 september 2011 15:04)

Fronk

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 14 september 2011
  • 23:45

Dat ziet er goed uit, al krijg ik het vanaf thuis niet met VPN werkend (kan ook mijn instellingen liggen). Morgen probeer ik het op de wifi op het werk.

Dank je wel!
Fronk

Bewerkt (14 september 2011 23:45)

bartfukkink

• Lid sinds 11 februari 2011
  • Berichten 358
  • Reputatie 0
  • 16 september 2011
  • 08:38

Kan je ook laten weten als het wel of niet gelukt is? ^^ Altijd handig voor andere mensen die hetzelfde willen bereiken

Bewerkt (16 september 2011 08:38)

Fronk

• Berichten 8
  • Reputatie 0
  • 16 september 2011
  • 17:00

bartfukkink;217911
Kan je ook laten weten als het wel of niet gelukt is? ^^ Altijd handig voor andere mensen die hetzelfde willen bereiken

Niet helemaal. Ik kan wel scannen op LAN en dan toont ie een hele bult servers, maar inloggen lukt niet. Ik heb nog niet uitgevonden hoe dat kan. Maar dit soort software bedoelde ik inderdaad wel ja!

Groeten Fronk

Bewerkt (16 september 2011 17:00)

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.