Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.

vulperhorst

• Lid sinds 12 november 2009
  • Berichten 83
  • Reputatie 0
  • 28 november 2009
  • 00:09

Op verzoek vanaf de home/newspage.

Wat is je favoriete android app/apps. Deel het! Persoonlijk ben ik altijd op zoek naar nieuwe apps die mijn android-ervaring net weer even wat leuker/beter/cooler/nerdier maakt.

Hier een lijstje met mijn favo apps ( met een miniscule beschrijving ), waarvan de meeste wel bekend zullen zijn.

Nu.nl:
Uitstekende nieuws app, ik heb wel het idee dat er in het weekend wat minder updates zijn.

Nos teletekst:
Altijd up to date nieuws, weer en sport

Het weer:
Actuele weersinformatie, inclusief buienradar

imusic:
Muziek downloaden

Shazam:
Muziek op de radio? Geeft je direct het nummer/band en de mogelijkheid tot aanschaf

Barcodescanner:
barcodes scannen em geeft direct aan waar je het product het goedkoopst krijgt, vooral handig icm bol.com

Hyves:
Duh!

Twitter:
Duh!

Laik agenda:
Simpelweg de beste agenda widget. sync met gmail agenda en geeft meerdere agenda-items weer

advanced task manager:
Kill tasks, keep your mobile smooth running

toggle settings:
Al je android instellingen ( geluid gps etc etc ) vanuit een programma regelen.

Zaklamp:
Altijd handig om wat extra licht bij de hand te hebben

Bluetooth file transfer:
Eindelijk een app die er voor kan zorgen dat je bestanden via bluetooth kan overzetten van telefoon naar telefoon

Astrid:
Widget om je taken op je homscreen te zetten.

Fxcamera:
Fisheye, polaroid, symmetric, warhol settings voor je camera. Net ff wat andere foto's voor op je hyves

Mytracks:
Voor de sportfanaat. Wil je je afgelegde afsand, gem snelheid, hoogte e.d. weten? Dit programma houdt het bij +++++ je hebt altijd een kaart bij de hand. Erg handig bij het racefietsen

Speedtest:
erg handig om te weten wat je internet snelheid is.
Leuk detail. Laatst sprak ik mijn moeder over onze 56k modem…….De snelheid op mijn mobiel is 45 keer sneller dan wat we vroeger hadden thuis op de pc Kick ass……

En natuurlijk androidworld reader!
Enige nadeel, vind ik, is dat je de automatische update neit af kan zetten. Ik word gek van dat groene mannetje in bovenin mijn scherm.

Mochten er mensen zijn die een uitgebreidere revieuw van een app willen PM me even en je krijgt 'em. Is SS maken me te lastig :eek:

Pandahome:
Goede home replacement app. Ik gebruik hem alleen voor de meerdere homscreens ( 3 -> 4 ) en wat erg handig is is het alfabetiseren van je app-screen.

Deel je apps en vergroot onze wereld!

Bewerkt (22 april 2013 12:15)

BertUS

• Lid sinds 15 november 2009
  • Berichten 33
  • Reputatie 0
  • 28 november 2009
  • 16:42

nog niet zo langmet de Hero aan het spelen, dus een best maagdelijk ding

Maar heb er nu op staan
Sticky Memo widget:de virtuele uitvoer van die handige postIt briefjes,
pappa wordt ouder en vergeet dan de helft en dan is zo geel briefje wel een uitkomst op je hoofdscreen

Shazam: je kent het nummer wel, maar hoe heet het ook alweer?

Nav4All: Ok tis ff wennen als je Tomtom gewend bent op een wimmo toestel. Maar het werkt tot nu toe goed.

Linda File Manager: ach je moet toch ook de gedownloade onzin weer kunnen wissen

Barcodescanner: toch wel handig

Hi msn: Hoewel ik een ple**rishekel heb aan chatprogramma's, vond vrouwlief het wel handig als ik het had. En ik, zo stom als ik kon zijn, zet het er nog op ook

Netcounter: werkt goed, al heb ik Web en Walk gebeuren

taskpanel: kan ik weer eens de boel rap schoonmaken

Speedtest: toch een heel werkzaam iets, want de andere duurde al een eeuwigheid om te openen
dat laik heb ik geprobeert, dat bevalt mij niet, Flashlight: Tja met dat licht klepper ik nog steeds op mijn waffel, kan alleen zien waarover.

Voor de rest niet zoveel, ja de ingebouwde zaken die wel handig zijn

Kwabbernoot

• Lid sinds 23 oktober 2009
  • Berichten 754
  • Reputatie 0
  • 29 november 2009
  • 18:59

De meeste apps die ik gebruik zijn al wel genoemd. Eéntje die nog niet genoemd is, is Xbmc remote. Ideaal voor het besturen van mijn HTPC. Niet op de markt te vinden.
Een andere is Note everything.

Groeten…

r00n

• Lid sinds 22 november 2009
  • Berichten 61
  • Reputatie 0
  • 29 november 2009
  • 21:45

- Sygic navigatie
Goede navigatie waarbij de kaarten op de sd kaart staan

- Keepass
Om mijn paswoorden netjes te bewaren in een beveiligde database

- AK notepad
Om toch eens een notitie te maken

- Mini Info
Snel zien hoeveel geheugen ik vrij heb en hoe vol de batterij nog zit

- Klondike
Mocht ik mij dan toch nog eens vervelen

- Newsrob
Om google reader te volgen onderweg, makkelijk voor RSS feeds

- Astro
Een filemanager met leuke extra's

- Meebo IM
Om met de ING buddy mijn saldo te checken. Dus ook voor het zeer sporadische MSN gesprek

- Netcounter
Om te zien hoeveel data ik gebruik…

- TasKiller
Waarom weet ik niet, meer voor het gevoel geinstalleerd, want ik heb begrepen dat dit onnodig is op een Android toestel

- SMS Backup
Backupt mijn SMS berichten naar mijn Gmail account

scholtie

• Lid sinds 22 augustus 2009
  • Berichten 64
  • Reputatie 0
  • 30 november 2009
  • 01:12

-Soccer livescores
Beste app voor live tussenstanden voor alle competities en geeft ook details weer

-gmote
Afstandsbediening voor je Android en kan ook videos en muziek van je computer, afspelen op je mobiel

-9292
Bied weinig meer dan de mobiele site. Enige mogelijkheid is startpunt aangeven met je gps

JP2000

• Lid sinds 02 november 2009
  • Berichten 77
  • Reputatie 0
  • 30 november 2009
  • 11:42

Dolphin, webbrowser, werkt m.i. veel sneller dan de originele, die loopt bij mij continue vast.
album art grabber, want heel vaak heb ik geen album art bij de mp3's die ik heb gedowndload, deze app, zoekt de bijbehorende albumhoesjes erbij.

Bogucci

• Lid sinds 16 november 2009
  • Berichten 6
  • Reputatie 0
  • 30 november 2009
  • 18:55

TasKiller en Shazam zijn al genoemd.
Beltegoed spreekt voor zich.

rene

• Lid sinds 26 november 2009
  • Berichten 10
  • Reputatie 0
  • 30 november 2009
  • 19:59

Countdown - snelle kookwekker
Het weer - buienradar en knmi info in 1 app
Babbler Lite - Facebook app
Hyves - duhh
Graviturn - zenuwen spel
Open GPS Tracker - omdat ik die zelf gemaakt heb
(gekochte) Robodefender - verslavend spel
StreamFurious - even wat verse muziek streamen
(gekochte) DoggCatcher - Geen podcast meer die ik mis
TaskControl - snelle klik / close
Wapedia - snel info zoeken
ConnectBot - SSH remoten
LogCollector - als een app crashed welke ik test
Text Edit - snel simpele notities maken
OI Safe - Mijn wachtwoord manager
OI Bestandsbeheer - Mijn file manager
PMix - MPD client
SlideME - Tja, een marker alternatief
Share Your Board - Makelijk papier inscannen
Zaklamp - Die OI versie
Unit Converter - Ik kan nooit inches, miles en dergelijke onthouden

en nog de Digital Clock Widget en wat GPS / Wifi toggle widgets.

gnur

• Lid sinds 25 november 2009
  • Berichten 81
  • Reputatie 0
  • 2 december 2009
  • 10:45

Ik heb er nog een paar die niet genoemd zijn:
-Pure Messenger Widget: Laat alle berichten op een widget zien (SMS / GMAIL / POP / Twitter / Facebook)
-Pure Calendar Widget: Heel overzichtelijk widget die tot zeker 10 afspraken uit je google calendar kan laten zien. Je kan ook kiezen welke calendars hij laat zien, en nog veel meer opties
-Cyanogen Mod Updater: heel makkelijk updaten naar de laatste rom van Cyanogen, werkt perfect!
-Battery Percentage: laat altijd je batterij % in je balkje zien. Veel duidelijker dan de stock batterij indicator.
-Locale: Toch wel erg handig, wordt nooit meer ongewild 's nachts wakker en ik ben nooit meer degene wiens telefoon afgaat tijdens een college.
-My tracks: Houdt perfect bij waar ik hoe hard heb gefietst. Houdt ook het hoogte verschil bij, en upload naar Google Maps en Google Docs.
-Ringdroid: Lekker makkelijk mijn eigen ringtones maken van MP3s

Voor mijn taken heb ik een extra catchall adres aangemaakt op mijn domein taken@…. en een filter in gmail ingesteld, als er iets naar dat adres wordt gestuurd krijgt het het label “to do” en krijgt het een sterretje. En op mijn homescreen heb ik een link naar het label “starred”. Zo zijn ze altijd gesynchroniseerd met de Cloud en kan mijn vriendin ook taken toevoegen. En als je een mailtje hebt waar je nog iets mee moet doen geef je hem gewoon een sterretje .

gtw

• Lid sinds 09 december 2009
  • Berichten 1
  • Reputatie 0
  • 9 december 2009
  • 10:43

Voor alle telefoons met een led verlichting van de camera.. gFlash : met een enkele druk de ledverlichting aanzetten totdat je weer op het scherm het icoon wegdrukt.

Verder voor treinreizigers android Treintijden lite voor actuele treintijden en als je GPS aan staat ook nog direct de dichtsbijzijnde stations opzoekt voor je…

Reageer

We werken momenteel hard aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom helaas niet mogelijk om op dit topic te reageren.