Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

• Gmail

• Maps: Navigatie en OV

• WhatsApp Messenger

• Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

• Minecraft Earth

• Dr. Mario World

• Harry Potter: Wizards Unite

• Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • OnePlus Nord N10 5G

• POCO X3

• Google Pixel 5

• Google Pixel 4a

• OnePlus Nord

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

• Samsung Galaxy Tab A 10.5

• Samsung Galaxy Tab S4

• Samsung Galaxy Tab S3 9.7

• Asus Zenpad 3S 10

andy-billy

• Lid sinds 17 oktober 2011
  • Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 17 oktober 2011
  • 12:39

Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe abonnement van KPN waarbij maximaal 1GB internet. En wel ja, maand 1 gelijk over mijn dataverbruik heen. Direct heb ik verschillende apps (omdat ik de betrouwbaarheid betwijfelde) geïnstalleerd om mijn dataverbruik te monitoren.

Nu blijkt dus dat meer dan de helft van mijn dataverbruik komt door de systeemapplicatie email van de Samsung Galaxy S2 zelf. Ik probeer zo veel als mogelijk alles binnen te halen via wifi en deze heb ik ook altijd verbonden waar mogelijk. Tevens heb ik de controlefrequentie teruggeschroefd. Echter blijft mijn verbruik (van vorige maand) 850 mb in 1 maand. De email app verbruikt ook onwijs veel zonder dat hij daadwerkelijk email binnen haalt.

Iemand dezelfde ervaring? En heeft iemand tips om dit dataverbuik naar beneden te schroeven.
Instellingen misschien?

Ik moet toegeven dat ik de systeemapplicatie van de S2 wel heel erg fijn vind. Dus ik ben opzoek naar manieren om dit verbruik naar beneden te schroeven. Mocht niemand tips weten. Heeft iemand dan een goeie vervangende app voor mijn email?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mvg Andy

Bewerkt (17 oktober 2011 12:39)

nimpie

• Lid sinds 22 juni 2011
  • Berichten 205
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 12:21

Je hebt de mogelijkheid om Synchronisatie-schema (Email > Menu > Accountinstellingen) gebruiken/instellen.
Hier kun je de dataverbuik naar beneden schroeven.
Je kunt b.v. handmatig email binnenhalen alleen via Wifi.

Bewerkt (20 oktober 2011 12:21)

Maurice1970

• Lid sinds 12 november 2010
  • Berichten 947
  • Reputatie 10
  • 20 oktober 2011
  • 12:55

andy-billy;227872
Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe abonnement van KPN waarbij maximaal 1GB internet. En wel ja, maand 1 gelijk over mijn dataverbruik heen. Direct heb ik verschillende apps (omdat ik de betrouwbaarheid betwijfelde) geïnstalleerd om mijn dataverbruik te monitoren.

Nu blijkt dus dat meer dan de helft van mijn dataverbruik komt door de systeemapplicatie email van de Samsung Galaxy S2 zelf. Ik probeer zo veel als mogelijk alles binnen te halen via wifi en deze heb ik ook altijd verbonden waar mogelijk. Tevens heb ik de controlefrequentie teruggeschroefd. Echter blijft mijn verbruik (van vorige maand) 850 mb in 1 maand. De email app verbruikt ook onwijs veel zonder dat hij daadwerkelijk email binnen haalt.

Iemand dezelfde ervaring? En heeft iemand tips om dit dataverbuik naar beneden te schroeven.
Instellingen misschien?

Ik moet toegeven dat ik de systeemapplicatie van de S2 wel heel erg fijn vind. Dus ik ben opzoek naar manieren om dit verbruik naar beneden te schroeven. Mocht niemand tips weten. Heeft iemand dan een goeie vervangende app voor mijn email?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Mvg Andy

Ik heb 8 emailadressen die ik elke 10 min. laat checken of er nog iets is. Over de maand september heb ik via wifi 97.3 mb verbruikt en via mobiele data 29.9 mb verbruikt. Ik heb (nog) een eindeloos online abonnement dus vandaar dat ik eigenlijk nergens op hoef te letten, maar dit zijn de cijfers volgens My Data Manager Free. Ik heb een tijdje droidstats laten meedraaien en kreeg gelijk waardes, dus ik ga ervan uit dat deze kloppen.

Bewerkt (20 oktober 2011 12:55)

Galaxy S5 (Vodafone) blue 5.0
Galaxy S5 (Vodafone) gold 5.0
Galaxy S4 (Vodafone) white 4.4.2
Galaxy S3 (Kpn) blue 4.1.2
Galaxy Note 7.0
Galaxy Note 10.1

Alles stock and niet geroot.

andy-billy

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 15:58

Bedankt voor jullie reactie!
Het probleem is dat ik mijn frequentie naar beneden heb geschroefd. En meerdere data managers laten me deze cijfers zien (waaronder My Data Manager Free, Traffic Monitor en TrafficInfo). Mijn frequentie staat zelfs lager ingesteld dan die van jou.
Hoe kan het dan zo zijn dat ik toch 10x zo veel verbruik?

Ik begrijp er echt 0 van. Ik zal nog even de instellingen bekijken (bedankt Nimpie!), maar deze had ik al geoptimaliseerd!

Iemand anders nog een idee hoe het kan komen?

Bewerkt (20 oktober 2011 15:58)

andy-billy

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 16:14

Tevens kan ik de frequentie wel instellen. Maar de synchronisatiemogelijkheden die jij hebt, heb ik niet:
3175

Bewerkt (20 oktober 2011 16:14)

nimpie

• Lid sinds 22 juni 2011
  • Berichten 205
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 17:50

Je waarschijnlijk Android 2.3.3 (Firmware) zonder de synchronisatiemogelijkheden (Synchronisatie-schema).
Mijn toestel draait op Android 2.3.4.

Als je ook deze synchronisatiemogelijkheden (Synchronisatie-schema) wilt hebben dan kun je S2 updaten naar 2.3.4.
Naast synchronisatiemogelijkheden worden ook nieuwe dingen toegevoegd en bugs opgelost.
Je kunt de toestel updaten via programma Kies.
Veel succes!

Bewerkt (20 oktober 2011 17:50)

andy-billy

• Berichten 4
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 18:13

Kan jij me toevallig vertellen of ik de telefoon ‘gewoon’ kan updaten naar 2.3.4 terwijl ik er een custom rom (DarkyROM2 XWKF3 v1.0 BETA 2) op heb staan?

Bewerkt (20 oktober 2011 18:13)

nimpie

• Lid sinds 22 juni 2011
  • Berichten 205
  • Reputatie 0
  • 20 oktober 2011
  • 19:05

Probeer of je via Kies kunt updaten naar 2.3.4?

Bewerkt (20 oktober 2011 19:05)

Roywall.e

• Lid sinds 05 augustus 2011
  • Berichten 7
  • Reputatie 0
  • 21 oktober 2011
  • 13:13

Heb je de app van KPN over data verbruik wel eens gebruikt? Bij mij zou het verbruik ook hoog liggen. (desire 2.2 ) Dus ik die app geprobeerd, blijkt dat er hele dagen tussen zitten dat het verbruik op bijv. 14 kb! te staat. Dat kan gewoon niet! Dus nu weet ik ook hoe KPN aan die lage gemiddelde komt. En daar zijn wij dus de dupe van.
Wat je zelf al zegt, zoveel mogelijk op WiFi en als je abo afgelopen is, snel over naar een andere provider.

Bewerkt (21 oktober 2011 13:13)

Reageer

Om te reageren, dien je te zijn ingelogd. Druk op de onderstaande knop om in te loggen of maak een nieuwe account aan.

Inloggen Registreren