Wij werken momenteel aan een nieuw forum voor Androidworld. Het is daarom momenteel niet mogelijk om te reageren of nieuwe topics aan te maken.
Peter-036;257658OK. Als ik lees wat er allemaal met je mobiel gebeuren kan, hard bricks etc. Ik blijf denk ik wel van dat rooten af.
@ rudyL90Kijk even in de wiki,staat nu een artikel over accu/stroom sparen.Hier: BatterijManagement “De AVS-Way” - Android Forum | Alles over Google Android | Androidworld
RudyL90;257230
Binnenkort ga ik lang op reis, op plaats van bestemming zal ik slechts af en toe een goed functionerende stroombron in de buurt hebben. Ik haal de batterij uit het toestel als ik het niet gebruik en koop natuurlijk meer batterijen. Maar als ik het gebruik wil ik graag dat het zo zuinig mogelijk is. En daarom zoek ik allerlei manieren om batterij te besparen. De kleur van het scherm veranderen zal dus niet veel uitmaken.Mijn SGS2 batterij gaat over 2 uur al 48 uur mee, en dan zit het op 29%, op de grafiek extrapolerend. Maar dan zet ik hem 's nachts wel uit.
RudyL90;257948
OK. Als ik lees wat er allemaal met je mobiel gebeuren kan, hard bricks etc. Ik blijf denk ik wel van dat rooten af.
Ja dat kan, met de app ‘icon changer free’
Ik heb het zelf ook
Bijlage:
ik snap volkomen waarom hij dit wil hoor en ja dit is mogelijk alleen ik weet niet hoe en inderdaad dan gaat je scherm minder snel leeg
Het meeste effect had voor mij het draaien van een custom rom waarin de boel al goed geoptimaliseerd is.
Haalde eerst met geluk 1 volle dag (+-24u) nu haal ik vrij gemakkelijk tussen 1,5 a 2 dagen met misschien nog wel meer gebruikstijd waarbij ik niks hoef af te knijpen of uit moet zetten.
Nadeel is inderdaad wel dat de garantie weg is als je het toestel niet naar exact de fabrieksinstellingen kan terugbrengen.